Osmanlı döneminden günümüze kadar ulaşabilmiş bir tatlıdır Keşkül-ü Fukara adını Mevlevi dervişlerin boyunlarına astıkları ve keşkül adı verilen Hindistan cevizi kabuğundan yapılan kaplardan alır Kanuni döneminde imaretlerde yani aşevlerinde fakirlere dağıtılan sütlü bir tatlıdır gerçek keşkül aslında Keşkül-ü Fukara'dır
Pirinç unu yerine buğday nişastası kullanmalıydın pirinç unu nişastaya göre daha yavan kalır pirinç unu nişastanın yerini tutamaz ayrıca muhallebinin kıvamının daha da yoğun olması için bir tatlı kaşığı tereyağı da koyabilirdin bunun dışında bir eksik yok eline sağlık 😊
Anladım canım tadına da bakmak lazımdı ama olsun güzel bir tatlıya benziyor böyle yapa yapa öğrenilir yemek başka türlü öğrenilemez zaten eline sağlık 😍
Doyurucu ve tok tuttuğu için kanununi sultan süleyman zamanında fakirlere dağıtıldığı içindir bu isim. Keşkül ise, hindistan cevizinin içi oyulup bir kap şekli almasına denir