Mevsime göre yediğimiz yemeklerin yanına yine mevsime göre içecekler tercih ederiz. Mesela kışın soğuk havada çiğ köftenin yanına ayranı ve şalgamı tercih ederken kokoreç yerken ise kola ya da bira tercih edebiliriz. Bunların dışında yediğimiz yemeklerin yanında şu içecekleri yakıştırabiliriz:
Balık: Balık kış mevsiminde yenilen bir yemek olduğundan yanında rakı veya kırmızı şarap tercih ederiz. Balık ile zehirlenme ihtimali olduğu için ayran ya da yoğurt kesinlikle tüketilmemelidir.
Et yemekleri (köfte-kebap-güveç..): Et yemeklerinin yanında genellikle gazoz ya da asitli içecekler tercih ederiz.
Döner/Lahmacun/Pide/Tantuni: Bunlar gibi et ile hamurun birlikte tüketildiği yemeklerin yanında genellikle ayran ya da şalgam suyu isteriz.
Kuru Baklagil+Pilav ikilisi: Nohut bezelye ya da kuru fasulye ile birlikte tükettiğimiz pilavın yanında cacık ya da ayran tercih ederiz.
Izgara ve Tava Yemekleri: Izgara ve tavada yaptığımız yemeklerin yanına şalgam suyu içmek isteriz.
Gözleme/Börek/Kek: Bu tür hamur işlerinin yanında ise ilk tercihimiz elbette ki çay olur. Hamur işlerinin yanında mutlaka sıcak bir çay ararız😊
En İyi Cevaplar