Hamur işlerinde katı yağ mı yoksa sıvı yağ mı kullanılırsa daha lezzetli olur, neden?

Sıvıyağlar %100 yağdan oluşuyor. Kek dışında hamur işlerinde sıvıyağ kullanılmaz katı yağ kullanılır bunun nedeni katı yaglarin %80 yağdır %20 si sudur ve bu suda poğaça, tart, kurabiye vb. yiyeceklerde fırının içindeki ısıyla birlikte %20 sıvı buharlaşır ve hamuru yumuşacık, çıtır çıtır yapar. Kekin hamur gibi olmaması için katı yağ kullanılmaz. Benim bildiğim bu şekil yani derste böyle öğrendim peki sizce hangisi kullanılmalı?
Katı yağ
Sıvı yağ
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Hamur işlerinde katı yağ mı yoksa sıvı yağ mı kullanılırsa daha lezzetli olur, neden?
Cevapla