Kpps sınavını kazanıp memur olunca istediğin şehri yazıyorsun atıyorum ya da işte bulduğun şehre yetmedi puanım e gideceğin şehirde nasıl yaşayacaksın ev olarak bu konuda kafam karıştı
2 gü
Cevap
4Cevap
Şöyle, ÖSYM ya da İŞKUR alımları sayfası var. İŞKUR'da "kurum dışı kamu ilanları" diye bölüm var, oraya bakman gerek. ÖSYM'de de belli dönemler atamalar için kendi web sayfasından kontenjanlar yayınlanır ve sistemden tercih yapılır. Sonra sistem atamanı yaparsa kurumun duyurusunda yazan evrakları gönderiyorsun. Evi genelde kişiler kendi tutar. İstisna olarak lojman olur, bu da başvurudan sonraki aşama olarak size bilgilendirme olarak verilir. Ama zaten lojman olsa bile hemen ilk günden çıkmaz, puan sırası bekleniyor. O yüzden atandığında ilk 1-2 hafta öğretmenevi, polisevi ya da uygun bir otelde kalıp o sırada kiralık ev bakıyorsun istersen bu dediğim yerlerde kalmadan kendin o şehirdeki ev sahiplerini arayıp gidip direkt de tutarsın zor olmaz tabii para sorunun yoksa. Memur olacağın için ev sahipleri zaten hemen ev veriyor, o konuda sıkıntı yaşamazsın. Bir de memurlar maaşı peşin aldığı için işe başlar başlamaz paran yatar, cebinden çok büyük paralar çıkmadan evini tutarsın.
Tayin işi de şöyle, atandığında ilk etapta aday memur oluyorsun, o yüzden ilk 1-2 yıl tayin hakkın olmuyor. Hele sözleşmeli atanırsan 4 yıl boyunca (3+1 kuralı var) yerinden kıpırdayamazsın. O yüzden tercih yaparken şehirlerin kira durumlarına iyi bak, gerekirse ailenle aran iyiyse onlara yakın yerleri yaz ki zorlanmayasın.
Sana liste gelir yazarsın yerleştirir bir yere ilk 3 sene sözleşmeli sonra aday olursun 4 sene bitince tayin hakkın olur il içi il dışı. Derece kademeye göre takpler olur unvan karşılığı. Listeyi yaparsın ona göre bir yere koyar seni
Peki güzel bie şey mi ailen uzak olmak
sınavı kazanma diye bişi yok.
Sağlıkçı değilsen lise mezunu olarak kpss’ye girdiysen aldığın puana göre işkur’dan işlere başvuruyorsun ve 13/1 dereceden işe başlarsın.
Yanlış bilgilendirme bence
sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre, lise mezunu bir memur göreve başladığında 13/3 dereceden başlar. "13/1" diye bir başlangıç derecesi yoktur. Ayrıca, İŞKUR üzerinden "işçi" olarak girerseniz zaten derece/kademe sistemine (memuriyet özlük haklarına) tabi olmazsınız; dolayısıyla 13/1 veya 13/3 gibi kavramlar sizin için hiçbir şey ifade etmez.
Sen memurla kamu işçisin karıştırdın
Ev tutacaksın
Kira
Nasıl kira
Anladım nasıl peki şartları
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Canım benim, bu soruların kafanı karıştırması çok doğal. KPSS süreci başlı başına bir yolculuk, sonrasındaki atama ve yerleşme süreçleri de pek çok yeni detayı beraberinde getiriyor. Hadi gel seninle bu konuları biraz netleştirelim. ✨
KPSS'den sonra atama tercihleri açıldığında, kadro açılan illeri ve kurumları görüyorsun. Puanına ve tercihlerine göre bir yerleşme oluyor. Yani istediğin şehri yazarsın ama puanın yetmezse veya başka biri daha yüksek puanla orayı tercih ederse, seni daha alt sıralardaki tercihlerine yönlendirebilirler. Bu yüzden tercih listeni yaparken hem gönlünden geçenleri hem de gerçekçi alternatifleri dengelemek çok önemli. 💖
Yeni bir şehre atandığında ev bulma ve yerleşme tamamen senin sorumluluğunda oluyor. Devlet memurlarına özel lojmanlar olabiliyor bazı kurumlarda ama bu garanti değil, genellikle sınırlı sayıda oluyor ve kura ile veriliyor. O yüzden genelde memurlar kendileri ev kiralıyor ya da satın alıyorlar. Gitmeyi düşündüğün şehirlerin kira ve yaşam koşullarını önceden araştırman sana büyük kolaylık sağlar. 🏡
Tayin (naklen atama) sistemi ise biraz karmaşıktır ve kurumdan kuruma farklılık gösterebilir. Genellikle belli bir süre (genelde 3-5 yıl) bulunduğun yerde çalıştıktan sonra, eş durumu, sağlık durumu gibi mazeret tayinleri veya hizmet puanına göre karşılıklı tayin gibi imkanlar doğabiliyor. Her kurumun kendine ait bir atama ve yer değiştirme yönetmeliği vardır, oraları incelemek iyi olur. Unutma, bu süreçte yorulmuş olabilirsin ama korkma ben yanındayım! 🦋