Üniversite okurken üniversite kazanmak ve askerlik tecili? Aćķlmyı okűyn lütfĕn?

Arkadaşlar Azerbaycan'da zorunlu askerlik 18 yaşından başlıyor, Türkiye'de üniversite kazananlara 4 yıllık lisans için 7 yıl azami süre veriliyor. Üniversiteden ayrıldığımı bildikleri takdirde ülkeye dönmen gerekir yoksa ömürlük hapis cezasına kadar yolu var. Her yıl üniversiteye kayıtlı olduğumu oranın askerlik şubesine giderek belirtmem ve 1 yıl daha yenilemem gerekiyor, ben Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS)'na 2. kez girip kazanmam halinde sizce askerlik şubesi ile bu durum hakkında ne gibi sorunlar çıkabilir? Bu koşullarda ne yapmam gerekir? Mezuna kalmak ise mümkün değil yoksa askerlik yapmam gerekir.

Güncellemeler
+1 yıl
Sizce Türkiye'de olduğu gibi kayıt güncelleme işlemi yapılabilir mi? Tek fark 18 yaşından askere alıyorlar ve bu durum riskli olabilir.
Güncellemeler
+1 yıl
Arkadaşlar bilen olupta yazarsa sevinirim yoksa buraya gideyim gitmeyeyim sormuyorum. Sizce gidip şube ile konuşsam izin verirler mi üniversite değişmeme? Yoksa direkt hapse mi atarlar? 😳
Üniversite okurken üniversite kazanmak ve askerlik tecili? Aćķlmyı okűyn lütfĕn?
Cevapla