Sadece TYT puanı ile alan bölümlerin tercih edilmesi halinde bu puanla üniversiteye gidilebilir.
TYT'den alınan 200 ve üzeri puanların, bir sonraki YKS sınavlarında kullanılabilmesi uygulaması da 2022 yılı itibarıyla kaldırıldı. Yani 2023 yılında alınan TYT puanı, 2024 yılı AYT ve YDT sınavlarında geçerli olmayacak, adayların bu sınavlara katılabilmesi için yeniden TYT sınavına girmesi gerekecektir.
TYT PUANI SONRAKİ YIL KULLANILABİLECEK Mİ?
2022 yılına kadar devam eden 'TYT puanının sonraki yıla devretmesi' kuralının kaldırılmasını, ÖSYM Başkanı Halis Aygün şu ifadelerle açıklamıştı: 2021-YKS'de sınava giren adaylardan TYT puanı 200 ve üzeri olan ve bu puanı kullanmak isteyen adaylar, 2022-YKS'de bu puanlarını son kez kullanabileceklerdir. Bu yıldan sonra bu uygulama geçerli olmayacak.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
SADECE TYT PUANI İLE ÜNİVERSİTEYE GİDİLİR Mİ?
Sadece TYT puanı ile alan bölümlerin tercih edilmesi halinde bu puanla üniversiteye gidilebilir.
TYT'den alınan 200 ve üzeri puanların, bir sonraki YKS sınavlarında kullanılabilmesi uygulaması da 2022 yılı itibarıyla kaldırıldı. Yani 2023 yılında alınan TYT puanı, 2024 yılı AYT ve YDT sınavlarında geçerli olmayacak, adayların bu sınavlara katılabilmesi için yeniden TYT sınavına girmesi gerekecektir.
TYT PUANI SONRAKİ YIL KULLANILABİLECEK Mİ?
2022 yılına kadar devam eden 'TYT puanının sonraki yıla devretmesi' kuralının kaldırılmasını, ÖSYM Başkanı Halis Aygün şu ifadelerle açıklamıştı: 2021-YKS'de sınava giren adaylardan TYT puanı 200 ve üzeri olan ve bu puanı kullanmak isteyen adaylar, 2022-YKS'de bu puanlarını son kez kullanabileceklerdir. Bu yıldan sonra bu uygulama geçerli olmayacak.
Bende girdim sorular kolaydı bence
Evet ama öncelik bu sene girenlerde oluyor