Öncelikle Allahın varlığında hiçbir zaman şuphe etmedim ama adaletine inanmiyorum şu yönden ben birşeyleri yapmak için aşırı çaba sarf ediyorum dini yonlerim kuvvetli olmasada dua ediyorum ama yinede işin sonunda üzülüyorum ve nerdeyse her işim böyle ayrıca sadece ben değil benim gibi çok insan var ee bazi insanlar çok iyi yerlere gelmiş ateist veya kotulük yaparak neden Müslüman olmayan Avrupa ülkeleri rahatta çoğunluğu musluman olan Ortadoğu ülkelerinde surekli insanlar ölüyor?
ALLAH'A İNANIYORUM AMA ADALETİNE İNANMİYORUM SUÇMU?
"... Ve hoşlanmayacağınız bir şey olur ki, o sizin için bir hayırdır. Ve seveceğiniz bir şey olur ki, o sizin için bir şerdir. Ve bütün bunları Allah bilir, siz bilmezsiniz." (Bakara - 216)
Bazen istediklerimiz bizim için hayırsızdır bu yüzden Allah onu bize vermek istemez.
Allah çalışana çalıştığı kadar verir kendisine iman ettiğine ya da iman etmediğine bakmaz.
Bencede yok dayı herkeze tek tek yazıyorum aynı şeyi "Eylül ayindan beri deli gibi cabaladigim sey dün 5dk içinde yaptığım ufacık bir hatayla yok oldu"
İçinde bulunulan durumu sorgulamak günah değildir, merak etme. Tanrı sorgulayabilesin diye seni düşünebilen ve gelişmeye açık bir canlı olarak yarattı. Eğer var olana boyun eğerek belirli bir besin zincirine dahil olacak olsaydık hayvanlardan bir farkımız olmazdı.
Müslümanlarin aptaligini allaha mal edemezsin müslümanlarda bulunana yeralti zenginligi dünyanin hangi ülkesinde var allah müslümanlara vermis zenginlik vermis petrol vermis kaynaklar vermis ama biz tembelliz batidaki insanlar egitime bilime verdikleri degerden dolayi bizdrn zengin güclüler bide birbirlerine yardim ediyorlar bizde en zengin arap ülkesi en fakir müslüman ülkelere yardim etmiyor
Simdi kardes bu dediğin soyle bir şey; Kerhânedeyim ama bakireyim.. Allah'a inanan iman etmiş olur adaletine de inanir.. Allahın adaleti şaşmaz bu dünya imtihan dünyası.. Allah her adım da cezayı bu dünyada verseydi amerika israil yerle bir olmuştu.. Bize Kuranı okuyun ve ilme bilme yönelin diye emreder ve genel bir imtihan içindeyiz..
(*) Çalınan kapı hemen açılsaydi imtihan ve sabrın ne önemi olurdu..
Benim Allaha inanmam adaletine inanmamin göstergesi değildir ben herşeyin bir yaratıcısi olduğuna, ahiret gününe inanan bir insanım adalet başka birşey
Kesinlikle bunun ile ilgili birşeyler ararken bu cıktı karşıma. Yani biz sınanıyoruz. Ok. Herkesin hikayesi kaderi de farklı yazılsın buna da ok. Ama sınamamız için ilk etapta herkesle birlikte hayata eşit şekilde başlamamız gerekmez mi. Sey gibi düşünüyorum. bir oyun bu kazanan cennete kazanmayan cehenneme. Herkese aynı şartları sunarsın kalbi iyi olan güzel işler yapar kalbi kötü olan koşulları bir kötü şeylere kullanır Ama oyunu başlatırken birine milyon dolarlar birine sefalet vermek mantıklı mi. Sonrasında iyi olan kazansin ok. 30 yaşına kadar basima gelmeyen tek şey ölmek o da gelecek zaten. Böyle olunca e bir yere kadar sabır sabır ben isyan edince de hooop cehennem. Ama hayata önde başlayan biri herşeyi güzel ve huzur içinde de giderse neden isyan etsin ki. Tepki gostermeyin ne olur. Bahsetmeye çalıştığımız şey adalet
yani üzülüyor isyan edesi geliyor insanın ama bukoca sistemde sadece bir bireyiz ve yapabileceklerimiz okadar az ve yaptığımz zamanda etki gücü fazlamı bilemiyorum :( karamsar bir gündeyim bugun pozitif bir laf çıkmaz benden :)
Abi maalesef olmuyor Eylül ayindan beri deli gibi cabaladigim sey dün 5dk içinde yaptığım ufacık hatayla bitti ne zamanım nede emeklerim geri gelmeyecek
Bak kardeşim, bu dünya imtihan dünyasıdır ve herkese az veya çok elem ve keder verilir. Şurda yaşanacak 60-70 sene zorluk ve acı sonsuzluğa kıyasla hiç bir şey değildir. Sonsuz yaşama inanan bir insan Allah ın adaletinden şüphe etmemelidir.
İyi de bunun allahla ne alakası var anlamadım. Afrikadakiler aç çünkü çok seks yapıyorlar nüfusa yemek yetmiyor. Ortadoğu da hep savaş var çünkü çok seks yapıyorlar ve süper güçler ordaki popülasyonu azaltmak istiyor eee şimdi bu allahın mı suçu oluyor?
Abi rahatsız gibi konuşmasana yaw bak şimdi ona bakarsan çinin nüfusu bunlardan çok daha fazla ama insanlara istihdam sağlanıyor sıkıntı çekmiyor o insanlar
Evet Çinliler çalışkan ama ortadoğular değil bu yüzden süper güçler onları azaltma çabasında ayrıca çin yeterli sayıya ulaşınca üreme durdu. Zaten türkiyede de durdu şu an bunlar hep kontrollüdür dikkat edersen tayyip artık 3 çocuk yapın demiyor.
Kader diye birşey var ama belli yerlerde var Örneğin sen yarın ankaraya gidecektin ama istanbula gitmeye karar verdin İstanbul'da başına bişey geldi öldün bu kaderdir ama hayatınla ilgili planlara kimse karışamaz
bak ben adiyaman menzile bagliyim bir mürşidi kamile bagliyim peygamber torunu cahil kalmayin araşdirin ilimi ögrenin tamam kimse kimseye birşey demiyor ben şimdi bu sitede takılıyorum bana neden takılıyorsun derlerse ben lafimi koyarim önemli olan cahil kalmamak
Abi bak söyle düşün bir tane Hristiyan çocuk öyle doguyor kimse ona Müslümanlığı tanitmiyor etrafındakiler kotuluyor o insanda ömür boyu muslumanliktan uzak yaşıyor ee o insanın suçu Ne ABD'de çoğu insan öyle
Kardeşim O İşler Öyle Degil İlk Doguşda Hristiyan Olup İlerleyen Yillarda Canabi Hak Ona Hidayete Erdirebilir Müslüman Olabilir ya da Müslümansin Hristiyan Olabilirsin Nefs Var Şeytan Var Anladinmi Şimdi Agzindan Bir Laf Cikar Kafir Olursun Kafirdir Agzindan Bir Laf Cikar Müslüman Olur Allah İstedigini Hidayete Erdirir İstedigini ErdirmezSen Takma Onlari Sen Kendine Bak Başkalarinada Bakma Araşdir İlime Bak
Evrenin nasıl oluştuğu hakkında bilimsel bir bilgin yok ben bundan bahsediyorum. Big bang teorisi hakkında bir şey biliyor musun? Hayır ama ben senin inancında evrenin nasıl oluştuğunu biliyorum. Bilip de inkar ediyorum kendi doğrumu söylüyorum. Sen benim yanlışımı (!) Bile bilmiyorsun :)
Evrenin nasıl oluştuğunu ateistlerden, netten veya liselerde, ünivlerde öğrenirsen saçma sapan teoriler uydurmalar ortaya çıkar (bana göre), ama bir imamhatip veya vb yerlerde öğrenirsen kuran veya Allah çıkar şimdi sen kendi dogrunu savunuyorsun bu işin akplisi chplisi yok bu ülkede chp döneminde ateistlik diye birşey yoktu Türkler Müslümandi ama dinlerine düşkün değillerdi çoğunluk
Hadi bak söyle düşün Allaha inanıyorsan eğer Allah varsa zararını değil yararini görürsün kaydecek birşeyin olmaz ama inanmazsan yararini nasil göreceksin
İmam hatiplerde şeriat kuralları öğretilir laiklik size terstir. Ve imam hatip mezunlarından bilim insanı yetişmiyor gördüğümüz kadarıyla. Dininiz yüzünden yerinizde sayıyorsunuz en büyük icadınız allah diyen muz falan hshsf. Din ve bilim terstir biz laikler bilimi seçeriz dine takılıp kalmayız en büyük gayemiz kimi gibeceğimizi öğrenmemiz marstaki suyla abdest almak falan değil. Biz bilimle açıklarız inandığımızı
Bak güzel kardeşim beni deli etme ben seriattanda akpdende nefret ederim ben dune kadar içki içen insandım param olsa yine içerim ben chpliyim Atatürkcuyum benim babam AKP'ye oy vermem için bana neler teklif etti kabul dahi etmedim ama ne kadar şeriat, din pazarligina karsiysam dinsizligede karşıyım
Big bang teorisinin kur-an'da geçtiğinden haberin var mıydı? Bilimin daha 1900'larda keşfettiği bir teoriyi kur-an 1400 yıl önce okuma yazma bilmeyen bir insana haber vermiş. O inkar edenler görmüyorlar mı ki başlangıçta göklerle yer birbiriyle bitişikken, biz onları ayırdık (Enbiya, 21/30) Bu ayette bir patlamadan haber verdiği apaçık ortada öyle değil mi? Hiç bir şey kendi kendine olmaz ve patlayamaz. Onu patlatan birinin olması şarttır.
En İyi Cevaplar