Şeyh Sadi Şirazi, bir sözünde "eskiden dünyada, görünüşte dağınık ama iç dünyaları derli toplu insanlar vardı. Oysa şimdikilerin dış görünüşleri derli toplu ama iç dünyaları dağınık." demiş ve çok da manidar bir cümle kurmuş. Günümüzde bunu görmek pek bir mümkün. İnsanlar artık dışlarını süslemekten, içlerini unutur hale geldiler. Artık görüntüler aldatıcı hale geldi. Peki siz, bu aldatıcı görüntülerin ardındaki gerçek yüzleri görmede ne derecede başarılısınız? Dışı 'süslü', içi 'boş' insanları kolayca fark edebilir misiniz?
Görüntüler daima yanıltır! Dışı 'süslü', içi 'boş' insanları kolayca fark edebilir misiniz?
Evre 1: Kişi toplum tarafından çoğunlukla kabul görmüş ve yüceltilmiş kişilerin tavırlarını, sözlerini ve ilgi alanlarını kendisi gibi lanse eder. Bunu belli bir süre devam ettirir. Zamanla kendi benliği ile taklit ettiği kişilik arasında çatışmalar yaşanır ve kendi olmaya başlar;
İşte bu süreçte ilk tanıdığınız kişinin bu kişi olmadığını anlamaya ve uzaklaşmaya çalışırsınız.
Evre 2: Kişi kendini hep en iyisi gibi tanıtır daime başarılı görür. Bu tutumun ucunu kaçırdığı için çok geçmeden gerçek olmadığını veya gerçekliğini düşünürsünüz -ki belirsizlik sizi yine bu kişiden uzaklaştıracaktır.
Pardonda bu durumu ortaya çıkaran kimler? İnsanlar dış görünüşe o kadar önem vermeye başladıki herkes dışına özen gösterdi. İç güzellik önemli değildi, oralarda başkası sayesinde bozuldu
Kesinlikle cok hakklisin tanimada onyargili davranirlar. tabiki bir insani taniyamazsin ama bazi insanlar var konusmalariyla hareketleriyle gosteriyorlar nasil bit karaktere sahip olduklarini bazi insanlardada oldukca zor cunku iki yuzlu oluyorlar
En İyi Cevaplar