Hak yemeden zengin olmak imkansız bana göre?

zengin adam çalmadan, çırpmadan, harama bulaşmadan, kul hakkı yemeden, işçisini sömürmeden, hayali ihracat yapmadan, saadet zinciri kurmadan zengin olamaz... bunlardan birini muhakkak yapmıştır diye düşünüyorum, çevremde şöyle bir bakıyorum 6-7 yıl önce evdeki dolabını açsan sadece soğan - ekmek olan, asgari ücretle çalışan kişiler birden bire patladı, rant ile, peşkeş ile, arkalarına birini alarak vasıfsız biri iken birden lüks içinde yaşamaya başladılar, ben artık dünyadaki adalete ciddi derece inancımı yitirdim, benim asgari ücretle hiçbir zaman sahip olamayacağım mal varlığına kavuştular üniversite mezunuyum bu arada, işsizlik ve tecrübem olmadığı yüzünden (kimse iş vermeden nasıl tecrübeli eleman bulacaklar oda ayrı ironi) iş bulamam yüzünden bu aile dostumuzun yanında işe başladım, akrabam bile benden sürekli olmayacak sebeplerle maaştan kesinti yaptı, normal işçilere yaptıklarını anlatsam aklınız çıkar, nereden geldiğini unutmuş bu insanlar, dünya rehavetine fazla kapılmış, işçisinin sırtından para kazandıklarını unutmuşlar, kendilerini iş verdikleri için velinimet addediyorlar, haksız zenginlik bana göre kesinlikle bir sınav bu dünyada...
Hak yemeden zengin olmak imkansız bana göre?
Cevapla