İstemsizce kelime sonlarını uzatarak konuşuyorum nasıl düzeltebilirim?

Küçükken Kur-an kursuna çok gittim tecvitli okumak falan derken o ara bozuldu herhalde diksiyonum liseye kadar farkında değildim lisede insanlar yüzüme vurmaya dalga geçmeye başladılar üniversite ikinci sinifim hala olmasa da bazen dalga geçiyorlar. Artık konuşmaya utanır oldum özellikle dikkat ediyorum ben farkında olmuyorum ama uzatıyorum. Herkes şiveli, kaba saba konuşur insanlar gelir benimle dalga geçer diksiyon kursu da yok burada nasıl düzeltebilirim?
İstemsizce kelime sonlarını uzatarak konuşuyorum nasıl düzeltebilirim?
Cevapla