Diyelim ki; arkadaşınız çoğu konuda sizden önde, başarılı biri. Bu durumda, onun başarısına birlikte sevinir misiniz? Yoksa tebrik etseniz bile kıskançlık yaşar mısınız?
Arkadaşınızın sizden "başarılı" olması, onu kıskanmanıza sebep olur mu?
@drf455 hayatın dengesi bu. En basit örnek doğmak ve ölmek gibi. Bir yerden çocuğun olur, bir yerden dedeni kaybedersin. Bir yandan paran olur, diğer yandan sağlığını kaybedersin. Bir yandan sağlığın olur, mutluluk olmaz. Bir yanın sürekli eksik olur. Güzel olursan, sağlığın olmaz. Sağlığın olur güzel olmazsın. Çünkü hayat bu denge üzerinedir. Ve bu denge ile insanlar arasında eşitlik sağlanır.
Diyelim ki o arkadaş senin yaptığın herhangi birşeyi sevmese bile saygı duyuyorsa işte o arkadaşın başarılarını takdir ederim. Ama her insan aynı değil mesela arkadaş bencil ve egoistir. İsterse cumhurbaşkanı olsun benim için yok hükmündedir.
Kıskanmam da gaza gelirim yani onun her zaman arkasında olurum ama kendimi de sürekli geliştirmeye çalışırım ve mutlaka onun olamadığı, olmadığı bir konuda da başarılı olurum. -Gecen bol olsun.-
kıskançlık değil de, imrenirim ben de onun gibi olmak istiyorum derim ona düşmanlık beslemem ✩ ama çok yakınım olması lazım tabi bu kadar saf düşünceyle yaklaşmam için.
gerçekten yakın bir arkadasımsa birbirimize nispet durumları yoksa aramızda tabiki sevinirim ama nispet durumları varsa sinir olurdum ve ondan daha yükseğe cıkmaya calısırdım
Ben düz bir insanım yalan yok eğer benim için güzel düşünüyorsa her türlü yardımı yaparım kendimden bile ödün veririm ama kötü biriyse tanısam bile yardım etmem
Yalan söylemeyecem, olduğu zamanlar oldu. Ancak yine en çok zararı bana oldu. Bir insanı bu anlamda kıskanmak iyi bir şey değil sebebi ne olursa olsun.
En İyi Cevaplar