Herkesin olaylara, olgulara karşı farklı bakış açıları var. Değer yargıları; nesnel değil özneldir, yani doğruluğu tartışılır. Siz insanların değer yargılarına saygı duyar mısınız? Saygı duymamanızın sebebi nedir?
İnsanların "değer yargılarına" saygı gösterir misiniz? Saygı göstermiyorsanız sebebi nedir?
Yoooo niye göstereyim. Hele ki bir avuç altın dururken bir avuç cıvık bka daha çok değer veren insanların değer yargılarına neden değer vereyim. Adam Musanın kavmi gibi daha hayırlı olan dururken daha az hayırlı olana tenezzül ediyor. Sözlerim kafanı karıştırdıysa şöyle bir örnek vereyim. Allah rahmet eylesin Özge can korkunç bir şekilde öldü gitti. Özge canın katiline sorsak kendisi haklıdır. Zaten kendini savunurken söyledikleri de malum. ''Güzellikle verseydi yapmayacaktım'' dedi. Düşün ki o puşttun tıpkısının aynısından bu gün milyonlarca var. Şimdi ben bu adamların değer yargılarına mı saygı duyacağım.
Saygı duyulur ancak % 100 üne değil. Örneğin; bir kişi diyorsa ki : "Ben üniversite okumayı mantıklı bulmuyorum." Bu kendi görüşüdür ve saygı duyulmalıdır; ancak diyorsa ki: "3 yaşındaki çocuğa tecavüz etmek istiyorum." Bu da o kişinin isteğidir, eyleme dökmese bile saygı duyulamaz.
Ben dünya düzeninin tamamen mutlak doğrular üzerine kurulduğunu düşünen biriyim. İnsanlar öznelleştiriyor bunu. İşlerine böyle geliyor. Algı yaratmak, kendini çok önemsemek, saçmalamak istiyorlar. İnanmıyorum bu tarz şeylere. Doğru 1 tanedir. Ama biz doğrulara ulaşamıyoruz.
Gösteririm ve tabii ki bu karşımdakinin düşünce yapısına bağlıdır biraz. Eğer bu düşünce başka bireylerin özgürlüğünü ve fikirlerini hedef alıyorsa saygı göstermem
En İyi Cevaplar