Herkesin cahil olduğu bir toplumda 'kültürlü' olmak , bir hastalıktır. Herkesin üç maymunu oynadığı bir hayatta 'dürüst' olmak , bir hastalıktır. Herkesin üçkağıtçılık yaptığı bir yerde 'adil' olmak , bir hastalıktır. Körler ülkesinde 'görmek' sizce de bir hastalık mıdır?
Körler ülkesinde 'görmek' , bir hastalık sayılır mı?
Asıl sorun şudur; İnsanlar kendi gibi olmayanları dışlar ve normal olanların kendileri olduğuna inanır. Tıpkı delilik gibi. Çünkü herkes aynıdır.
Delilik, bazen gerçekleri her insandan daha iyi görmekten ibarettir. Ve bir dizide bir söz vardır. " Tımarhaneler, başka deyişle insanların tımar edildildiği yer. Bunun aslı, dışarıdakiler kendini akıllı hissetsin diye, gerçek akıllıların kapatıldığı yerdir. " Cümleler farklı olsa da mantık bu...
Ve Lady Gaga'nın bir sözü; Bana gülüyorsunuz, çünkü farklıyım. Size gülüyorum, çünkü hepiniz aynısınız.
Albert Einstein ise ilkokulda okuma yazmayı geç öğrendiği için öğretmenleri ailesine, sizin çocuğunuz canım diyerek başka bir okula yazdırmalarını önermiş.
İşin özü şu. Toplum her zaman kendinden farklı olanı dışlar, kötüler, bastırma yoluna gider. Bazen daha fazlası... Bu fiziiksel, ruhsal, düşünce yapısı ve bir çok farklı yönden dışlama olabilir. Kısaca körler ülkesinde de gören bir insan da ya ilah sayılır ya da lanetli.
Şöyle düşün tek yön yolda sen kalkmışsın karşıdan geliyorsun. Bu duruma getirdiler. Doğruyu bilmek ters yolda gitmek artık. Ha bu arada menfaatleri teptik diyede enayiyiz bu ülkede😉 #Hayır
Avrupa'da insanlar bir fikri yayabilmek için kiliseye karşı geliyordu. Kilise adamı öldürüyordu ama fikri yaşıyordu. Zaten içinde şeytan var falan diyerek akıllıları öldürdüler. Fakat durum ortada şu an bazen bir fikri yaşatabilmek için ölmek gerekebilir. Fakat bizim millet değer bilir mi orasından şüpheliyim.
evet öyle maalesef ki fakat onlar sayesinde uzay yolu macerasına atıldı insanlar onlar sayesinde gelişti teknoloji onların sayesinde hastalıkların tedavisi bulundu. Her ne kadar kabul görmeselerde onların sayesinde oldu herşey
kime göre neye göre külturlu bazi insanlar kendisi gibi dusunmeyen görmeyen bakmayan kisileri cahillikle suclayip kendisini kültürlü saniyor bence en önemli detayi atliyorlar. herkes herkese saygi duymadikca toplum asla ilerleyemez
bir yere gittiginizde oradakilerin hepsi kör ise siz de hiç olmazsa bir gözünüzü yumun derdi hocam. buna ister alçakgönüllük deyin ister ortama ayak uydurmak ister nabza göre serbet.
görmeyeceksin.. duymayacaksın.. konuşmayacaksın.. düşünmeyeceksin.. hissetmeyeceksin.. hepsini bırak sevmeyeceksin.. Bu ülkede ezilenin yanında olursan solcu, dinim değerli değersen sağcı, namaz kılıyorum dersem yobaz olursun...
Öyledir. Ama topluma aykırı davranmayı "hastalık" kabul ediyorsak. Aykırılık her zaman yanlış değildir. Doğru ve yanlışın tanımı da yaşanılan hayata göre değişir. Neredeyse hiçbir şey genel geçer değildir. O yüzden böyle şeylere takılmamak gerekir.
En İyi Cevaplar