Nasıl gözüküyorlar sizce? sanki biz buraya nerden geldik dermiş gibi bakmıyorlar mı? :D Kendisi 52 yaşında emekli, organik yaşama çok meraklıdır, bahçeli bir ev var orada besliycek, organik yeşillik, meyve falan da yetiştiriyor. Babama dedim 1-2 tane de sağlam dövüş horozu al haremini korusunlar. Bitki, canlı solucan, kurtla falan besliycek bunları :D organik yumurta isteyenler olursa şimdiden siparişler alınır asgdfgh
şu an balkondalar memleketten gelecekler bir kaç haftaya. gelirken sanırım 10 tane daha alacak. senede 300 yumurta verebiliyomuş her biri. En bol yumurtlayanındanmış bu cins.
Aslında 1-2 tane alıp balkonunuzda buğday, mısır, arpa vb karışık proteinli yemlerle alıp siz de besyebilirsiniz belki :D , en azından 20-30 krşa satılan fabrikasyon yumurtalardan kat kat daha sağlıklı ve besleyici olur. Nerdeyse her gün bir yumurta veriyo :D
Bir ara kardeşim tutturdu alicam da alicam diye 😂 sonra aldı tabi kokusu ayrı dert biz bahçeye çıkınca saldırmaları ayrı dert😂 Bahçeye çıkıyordum çamaşır sermeye horoz koşturuyor bana doğru ayaklarımı ısırmaya tabi ben kaçıyorum o arada diğer yandan kardeşime sesleniyorum gel beni kurtar diye 😂
horozlar fena oluyor ya :) bir tane vardı çocukluğumda zıplayıp saldırdı ve annemin boğazını kanatmıştı saldırı sonucu. tabi hemen kesildi :) yaptığı o hata pahalıya malolmuştu horozcuğun :D
Gayet iyiler. Geçen yazdan bu yana 7 yumurtalık 1 etlik tavuk vardı terasımızda. Hem kışlık hem yazlık yer yaptık onlara. Şimdi iki tane kaldı geriye her gün yumurta veriyorlar. Komşulara da arada ikram ediyoruz. Bu yaz için de yine 4 tane alıp büyüteceğiz...
Yaptığımız salatalardan artanlar, marul (pazarda sarılmayı atılan marşları pazarcıdan istiyoruz veriyor bol bol), yumurtalık ve etlik palet yem, buğday, ekmek kırıntısı, bazen dolapta artık çok az arta kalan pilav (bulgur ve pirinç). Bunun gibi besinlerle besliyoruz. Ama buğday ve yumurtalık tavuk için yemi (yumurtalık palet yem) düzenli olarak alıyoruz! Günde üç defa besliyoruz. Aç olup olmadıklarını da boyutlarının altına bakarak ona göre de besleyebilirsin...
(Pazarda sarılmayı atılan marşları pazarcıdan istiyoruz veriyor bol bol), kısmınyukarda yanlış olmuş otomatik düzeltmeden dolayı. Pazarda satılmayıp atılan marulları pazarcıdan istiyoruz olacaktı. Bu arada yeşilliğe bayılır tavuklar!
Anladım reis, babam daha önce gençliğinde besliyordu zaten ben çocuktum. o işi biliyodur muhtemelen de bunları da iletirim kendisine :D teşekkür ederim.
anladım :D iyiymiş gelsin biz de tadalım bakalım :D Bu arada bizimkiler dışarıda kendileri toprağı kazarak feci solucan buluyomuş. bence solucanı düzenli şekilde yese bile süper. sonuçta full protein. börtü böcek çok önemli her minerali alır yeşilliğe bile gerek kalmaz çok börtü böcek solucan vb böcek türlerini tüketirse devamlı. bilmem katılıyor musun :D
sen bu cinsi iyi tanıyosun galiba :) babam da öyle dedi. adam hiçbi bilgisi olmasa bile türkiyedeki en iyi malzemeyi en iyi fiyata ve en kısa sürede bulma yeteneğine sahip, şaşırmadım doğrusu :D
Bende de var bunlardan :) iyi yapmış :D 2 tane horoz almayın rahat durmaz dövüşür birbirlerine zarar verirler, civcivler büyüyüp 5-6 tane horoz olunca kesiyoruz biz de zaten rahat durmuyorlar hiç :D
2 horoz olayını söylediğin iyoldu tabi haremini kimseyle paylaşmak istemiyorlar haklı olarak :D bazı horozlar çok fena oluyor insana bile saldırmaktan çekinmiyorlar. Keseriz onları dediğin gibi hem organik etten faydalanmış oluruz ama tavuk gibi eti güzel oluyor mu ki horozların?
çok tatlılar tabi bizim ev buna müsait değil :( bnde onun için www.organiktukkan.com dan alıyorum yumurtalarımı :) hem hepsi organik aynı zamanda sertifikalı
7 yumurta sanırım şu sıralar. Diğerlerinin ikisi horoz diğerleri de ferik yani daha yumurtlamıyorlar küçükler. Bir tanesini de geçen gün yatırdık civciv çıkıcak😄
cinsi bizimkiyle aynı değil sanırsam? 17 tavukla günde 7 yumurta az gibi. bizim cins yılda 300 yumurta veriyomuş, yani ortalama 28 saatte 1 yumurta veriyor her biri.
Evet var bahçe. oto yemlik falan yapacak peder. az önce öğrendim 18 tane olmuş toplam tavuk :) tanesini 20 den satın almış galiba. siz nerde besliyosunuz? ticaretini yapıyo musunuz yumurtaların? peder ticaretini yapacak.
solucan verecek reis. hatta dışarıda kendileri toprağı kazarak feci solucan buluyomuş. bence solucanı düzenli şekilde yese bile süper. sonuçta full protein. börtü böcek çok önemli her minerali alır yeşilliğe bile gerek kalmaz çok börtü böcek solucan gibi böcek türlerini tüketirse devamlı.
aynen. kamera çekimleri ve 7/24 saat yerinde ziyaret olayı koyarak gerçek organik yumurtada marka yapmayı düşünüyorum eğer peder sayıyı artırırsa :D piyasada organik deyip de bim yumurtalarını satan çok üçkağıtçı var maalesef.
aynen. gerçek organik yumurta en besleyici besinlerden biridir. insanın ihtiyaç duyduğu çoğu amino asit ve protein, mineral ve vitaminler mevcut içinde. öyle olmasa belgesellerde falan yabani hayvanlar yemek için yumurtalara saldırmazdı :D
En İyi Cevaplar