"Sarıldığın varlık hangi canlı olursa olsun ona "EVLAT" dediysen gidişine duyduğun üzüntü hep aynı olur... Hayvanları parayla satmayın, barınaklara bırakmayın. Barınaklar da yapılan işkenceleri biraz önce gördüm, yüreğim dayanmıyor, içim kaldırmıyor artık. Yazarken gözyaşlarıma hakim olamıyorum. Hayvanlara yardım edin. Diyecek bir şey bulamıyorum artık...
Bu miniğin annesine tecavüz edilip, boynunu kırmışlar ve minik annesinin yanında günlerce bekleyip üzerine konan sineklere havlamış. Bu iğrençliği dilsiz bir canlıya yapan herkese yapar! Lütfen bir anlık hevesle alıp, sonra kedileri köpekleri sokağa bırakmayın. Lütfen sokaktaki hayvanları doyurun, su verin. Masrafı çok değil bir mamanın kilosu 5 tl, artık yenekleri atmayın. Kasaplarda artan etleri alın kaynatın verin. Lütfen... Hayvanlara sokakta görünce tekme atmak, hoşt pist demek yerine sevmeyi deneyin. Onlara vurmakla kendinizi korumazsınız, onları korkutursuzun. Konuşamıyorlar, ne istediklerini söyleyemiyorlar. Lütfen yardım edin. İşkencelere dur diyemiyoruz bari doyuralım.
Hayvanlara yapılan işkenceler cezasız kalmaya devam mı edecek? Hiç mi cezası olmayacak? Eskişehirde ki o caninin güzel kedinin kafasına damacanayla vurmasının cezası 300 tl olarak kaldı ve kapatıldı! Ve daha bir sürü olay. Çoğu barınaktaki hayvanlar sersefil. Sevmiyorsunuz bari işkence yapmayın? Dövüştürmeyin?
Ağlamamak için kendimi zor tutuyorum şu an... 😢😢😢😢😢 İnsanı sevmeyen hayvanları hiç sevmez, hayvanları sevmeyen zaten insanlara da değer vermez. Ama benim bir öğretmenim vardı İngilizce hazırlık sınıfında. 9 tane kedi bakıyormuş evinde. Ama o hocamın mesela dışarıdaki Kedilere, köpeklere... vs. olan tavrını anlatmaya kelimeler bulamıyorum. Yanlış anlaşılmasın , kötü davranmıyor ; tersine bir insan kadar değer veriyor , konuşuyor, karsisindaki hayvan tepki verdiğinde veyahut bir şeyi istemediğinde "Tamam sen bilirsin" diyor... sanki karşısında bir insan varmis gibi... Şimdi bu zavalliciklari, masum hayvanları görünce birden aklıma geldi... de anlatayım dedim... Kimisi hayvana hayvan gibi davrandığını zannederken insan olmaktan çıkar, kimisi de insan gibi davranır bir "hayvan"a... veya hayvan sandığımıza... İNSANDAN DAHA BÜYÜK BİR HAYVAN YOK... Bu da ayrı mesele...
Ah işte tam olarak annemi anlattın:) kızım, oğlum diye seviyor. Evde 3 kedimiz var ikisi hamile sanki torunları olacakmış gibi el bebek gül bebek büyütüyor onları. Bizden çok onlara Evlat diyor çünkü gerçekten biz bile bir şey olunca bağırıyoruz. Rabbim korusun sokaktakileri, yardıma muhtaç olan bütün hayvanlarımızı. Sadece kedi köpekten de ibaret değil bu olay kutuplarda öldürülen hayvanlara da çok çok ayrı üzülüyorum.
Evet bir keresinde kürkünü almak için derisi yüzülen bir fok görmüştüm Facebookta... adeta kanım dondu... altında da "kürküm için derim yüzdüler son nefeismi veriyorum..." kabilinden bir cümle yazıyordu... hatta 1-2 sene önce bu vahşetin videoları da dönüyordu internette , ama kaldıramam diye seyretmemistim...😞😞😞😞
yaralı yanım şu durum ya. her sokağa çıktığımda o kadar mükemmel kediler ve köpekler görüyorum ki, belli terk edilmişler. canım sıkılıyor. yaşadığıma lanet ediyorum. şu dünya ne b. ktan yer ya. tüm hayvanları toplasam ve kaçsam keşke.
İzmir'e gittiğimde en çok dikkatimi çeken hayvanlar oldu. Her yerde köpekler var ama hepsi bakımlı. Şehir hayatına da alışmışlar. İnsanlar ise sevip elindeki simiti paylaşıyor. İşte hayvanların insandan kaçmadığı öyle yerlerde yaşamak istedim. Chp'li geneli ve Atatürkçü bir nesil orası. Nasıl oluyorsa dini kesimli yerlerde tam tersi durumlar var. Yoksulluk ve din birleştiği yerlerde yetişen nesiller şiddete meyilliler. Genel olarak diyorum tabi istisnalar her yerde olur. Şu anki hükümetin de hayvanları önemsemediğini hepimiz görüyoruz. Hayvan seven zihniyetler yok ki.
Umarım, zira hayvanlara yapılan bu işkencelere duyarlılık gösteren milyonlarca insanın Filistin' de ki insanlık dramı hakkında yazacak hiçbir şeyi olmadığını biliyorum... Yine ne konuda olursa olsun duyarlıı ve vicdanlı insanları görmek güzel.
Her olaya, her işkenceye ve her saldırıya tepkim bu şekilde. Zavallı insanların ölmesi, çocukların ölmesi öldürülmesi için ne senin ne benim elimden bir şey gelmiyor devletler, ülkeler arası bir çatışma ve inan bana klavye telefon artistliği yapmıyorum savaş çıksa gücümün yettiği yere kadar savaşabilirim. Bunu söylemek istemiyordum ama sokak hayvanlarına yaptığımız yardımlar kadar ülkemize, semtimize yerleşen gelen suriyeli kardeşlerimize de yardımlar yapıyoruz, topluyoruz. Herşey elimizden geldiğince. Fazlası gelmiyor elimizden bizimde durumumuz erzak, kıyafet vermek ve daima dua etmek...
Allah razı olsun. Bileğine sağlık. Bunları yazmak gerek. Eskiden herkes yardım ederdi, elinde avcunda ne varsa, o yüzden örnek teşkil etmeye gerek yoktu. Ama artık öyle değil. İnsanlar, yeriz bir ara diye yemeklerini bozulana kadar bekletip sonrada çöpe atıyor, oysa bir sokak hayvanıyla paylaşsa, sofrasına davet etse birini ama artık kalmadı bunlar.
Allah senden razı olsun. Aynen öyle herşeyi israf ediyorlar yaşamı, iyi niyeti, herşeyi... Benim annem her akşam pazar arabası elinde bütün kasapları gezer kemik, et alır evde bu saate kadar 10 tencere kaynatır, kemiklerde ki etleri ayırır kediler için ayrı poşetler, köpekler için artan yemekleri ve kemikleri karıştırır sabahın 6'sında çıkar yine o arabayla doyurur önüne gelen bütün hayvanları hem de konuşur onlar da kızım, oğlumm diye. Kışın da böyleydi, yazında böyle olacak. Suriyeli kardeşlerimize sağdan soldan erzak bulur, kıyafetler bulur verir. Ve biliyor musun bütün mahalle anneme sırf hayvanları doyuruyor diye düşman, suriyelilerle çok yakın diye düşman. Hoş karşılamıyorlar. Ben annemi örnek alarak büyüyorum ve keşke, keşke herkesin annesi böyle olsa. Keşke herkes böyle olsa. Dünya daha güzel bir yer olurdu eminim...
İyilik yap denize at halik bilmez ise malik bilir demişler. Ne güzel yapıyor annen bizde balkona prinç vb... yemek artığı olunxa muhakkak koyarız kuşlar için yenmeyen et türevi şeyleri kenara köşeye bırakırız hayvanlar için. İnşallah bir gün daha duyarlı insanların var olduğu bir dünyaya kavuşuruz... Allah sizin gibileri esik etmesin. Annemizin ellerinden öpüyoruz.
İnsana değer verilmeyen bir ülkede hayvana değer bekliyoruz. Biz insan olarak hayvanlara gereken değeri maalesef veremiyoruz. Senin benim nasıl canımız varsa onlarında var. Onlar bu dünyada bize emanet. Ne yazık ki bazı yaratıklar bu sevimli dostlarımızı fazlalık olarak görüyor kendilerinin fazlalık olduğunu bilmeden. Hayvana olsun, Bitkilere olsun, İnsana olsun HER TÜRLÜ ŞİDDETE ŞİDDETLE KARŞIYIM. Gereken cezaların fazlasıyla verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
La şöyle fotolar paylaşmayın Allahın aşkınıza böyle insanları yakalarsam analarını... siteden hep şikayet alıyorum bu yüzden küfür etme yüzünden benimde 3 yaşında köpeğim var hala koynumda yatıyo pitbull birde düşünün hala bebek sanıyor kendini kimseye saldırmaz etmez sosyal bir köpek insanoğlunu Allahından bulsun yaaaa
Pitbull diye saldırgan olacak hali yok. Her hayvan bebek gibidir. Kedi, köpek, kuş, balık, aslan vs vs... Her hangi bir hayvanı beslesen yine o sana Evlat olur. Bir çok örnek gördüm. Her hayvanı seviyorum, her hayvana aşığım ve her hayvanı sevebilecek kadar büyük bir yüreğe sahibim. Köpeğinin adı ne?
Melo :D aşığım ben ona benim herşeyim hasta olduğumda yanımda olan ağladığımda patilerini omzuma koyup kafa kafaya verdiğim tek dostum inan bana sadece konuşamıyor insanlardan daha akıllı olduğu kesin hayvanları sevdikçe insanlardan soğuyorum
Kedimi hatırlattın ağlattın.. Düşünceli hayvan sever insanları görmek çok güzel. Onur verici.. Satın almayalım, sahiplenelim. Bakamicakları hayvanı sokaga atmak yerine sahiplendirseler nolur ki sanki? Biraz duyarlı olmak, biraz kalpli, biraz vicdanlı olmak gerekiyor.. Hepsi bu ve hepsi bedava..
Keşke öyle yapsalar, insan insana iyi olmuyor bari insan hayvanlara iyi olsa. Artık hayvanlar insanlardan çok insanşık yapıyor bize, insanlığı öğretiyor şu yukardaki küçük yavru köpek gibi..
Ağladığında bile yanına gelen, sokakta yalnız oturduğunu görünce ya da deniz kenarında bacaklarını sarkıtmış denizi izlerken yanına gelip biraz sevgi isteyen bir canlıya yemek vermek sevmek kalbine iyi gelmek ne kadar zor olabilirki..
Keşke böyle kocaman bir evim olsa böyle olabildiğince yuvaya muhtaç hayvanların hepsini alabilsem baksam onlara oynasam.. İnsanlardan daha güzel dostlukları var. İnsanların vicdanlı ve yardımsever olmaları dileğiyle...
Hayvana tek vursa iyi bide karnını bıçakladı öldürdü 300 tl kadar değersiz mi bir can... Burası türkiye insanın bile kıymeti yok malesef kimse hayvanları düşünmez
kurdun eşseği yememesi falan yani bazi insanlar var hata kurtlarla oynarlar canlilar arasinda bu tür ilişkiler olabiliyor ve aslinda insan her türlu hayvanla aslan da dahil dostluk kurabiliyor internette videolari var ama aynı zamanda en büyük kötülüğü yine insan yapıyor tuhaf canlilariz
Her işimiz göstermelik bir gün arkadaslarla dışarda oturuyoruz bir kız vardı aramızda bir kedi geldi sevdi falan filan bir güzel bahsediyor yanımda bakım için alacağım onu iyi edeceğim bilmem ne Herkese gösteriş yaptı Dışarı bir çıktık Kediyi geri saldı Böyleleri insanı bırak hayvan bile değil Mahluklar nasıl üzüldüm anlatamam bir çoğu böyle yapıyor Köpeğe tecavüz ne demek ya ? . lanet olsun
En İyi Cevaplar