Ben çatalı sağ elimle tutmak istiyorum, kim belirlemiş bu kuralları?
Sağ elle çatal tutulamaz mı?
Batı kültüründen mi bizim kültütümüze girmiştir?
Sağ elle çatal tutulamaz mı?
Batı kültüründen mi bizim kültütümüze girmiştir?
Ulusal görgü kurallarıdır bunlar.
Öyle yapsan da bir şey değişmez. Ama en rahat yenilebilen şekil o dur.
Ayriyetten masa düzeni çok önemlidir. Çatalın, kaşığın, bardağın vs yerleri olsun düzeni ve temizliği ifade eder. Çünkü yemek yemenin de bir gururu vardır. Masaya saygı vardır.
En güzel sohbetler yemek masasın da gerçekleşir.
En güzel aşklar Mum ışığın da yenilen yemeklerle gözlere aktarılır
bir turizimci olark anlatym kardeşim sana bıçağın neden sağ elinle kullannıldığını sol elinle örnek veryrum eti kesmekte zorlancksın sağ elini daha çok kullandğin için sağ elinle kolay olack ve sol elinlede çatalı kullanırssn
tesekkürler
rica ederim
sağlak olmama rağmen sağ elimi yazıda kullanırım. genellikle solu kullanıyorum. rahat hissettiğim için, bıçağı da solla kullanırım, çevremde ve bulunduğum ortamlarda yadırganmadı; nasıl rahat hissediyorsan, öyle kullanabilirsin.
boşver ya nasıl yemek istiyorsan ye kime ne!
Cevap
18Cevap
Bazıları var ki sol eli havada sabit tutu kafasıyla eti yakalama çalışıyorlar. Eğer öyle komik görüntüler verecekseniz siz gelişi güzel dalın. Ancak üst düzey resmi bir yemekte de yaparsan ertesi günü kendini gazetenin ilk sayfasında görürsün.
Bence kuraldan daha çok daha rahat yani :D
Sol elinle bıçağı nası kullanıcaksın.
Ben önce o şekil kesiyorum sonra bıçağı bırakıp sağ elime çatalı alıp yiyorum.
Hem dinimizce sol elle yemek yemek doğru değilmiş.
Şöyle söyleyeyim, bahsettiğin avrupa adetidir. Müslümanlar sağ elle yemek yer, sadakasını verir, iş yapar, selamlaşır, toklaşır vb ve sol elle de temizliğini yapar. Olması gereken ve doğrusu budur sol el ile yenilmez. Solak bile olunsa..
Öyle bir kural yokki biz yanlış şeyleri örnek alıyoruz. Peygamber Efendimiz deki ; sağ elinizle ve önünüzden yiyiyiz. Bunu örnek almak lazım. Ben de kullanırım tabiki bıçağı sağ elimle ama bıçakla isim bitince sağ el Çatalla devam:)
sağ elinle yeyip içeceksin Müslümanım diyorsan böyle... diğer türlüsü gayrimüslim icadı artık sana kalmış...
Denesen en basiti o aslında. Bıçak kullanmak çatal kullanmaktan daha zor olduğu için, bıçak sağ ele alınır. Bunu solaklar için söylemek saçma olabilir ama..
Değilsin kardeşim sol el ile yemek yenmez haramdır özentilikden kaçının burası Türkiye !!!
Ben sağ elimle çatal kullanmaya alışmışım valla kültürsüz geldim kültürsüz gidicem :/
magazin programlarına veya dergilerine çıkmıyosan fazla kasma , elinle bile yiyebilirsin
Sagla tut tabi ya hatta yanini bicak olarak kullan napican bicagi
bıçağı sol elinle daha iyi kullanıyorsan solla da yiyebilirsin. bıçakla kesme işi zor olduğu için en iyi kullandığın elinle tutman lazım. yoksa mesele sağ sol meselesi değil :D
Bu tarz kurallar da bu kurallara uyma gereksinimi hissedenler de saçmalığın daniskalarıdır , sevgiyle.
Turizmci olarak söyleyim , hangi eline ne rahatsa öyle ye böyle düşünen tek sen değilsin
ben çatalı bıçak gibi kullanıyorum
sağ elimi kullanıyorum
bir sıkıntısını görmedim
kesmek beceri ister ve beceri işlerini sağ elini kullananlar sağ ile yapar. sol ile biryerlerini kesersin :D
Ters olur ben sol elle kesiyorum önce sonrada sağ alime alıyorum öatalı
Hiç de zorunda değilsin istersen elle ye kime ne canın nasıl isterse onu yap hayatta kurallara bağlı kalmayı istemem kendimce
Sağ elinle bıçağı tut kes sonra sağ eline catalı al ye sol elinde bıçakla kesmen zor olacağı için solaksan tam tersi zaten
bicak catala gore daha fazla kontrol ister ve genelde de sag ele yatkin olundugu icin bicak daha rahat sag elde kullanilir.
Hangi elini kullanıyorsan o eline bıçağı almalısın.
Valla ugrasamam elle yerim :D
Benim umrumda değil öyle kurallar. :)
Bizim kültürümüzde sadece sağ elle yenir
Nasıl istiyorsan öyle tut farketmez
Çok haklısın aynen öyle
Öyle uygun ve rahat
Istediğin gibi
Solakmış gibi yap tuhaf seviyelerde iqlarınız var
sen kendini zeki zannederek yoluna devam et bari. Benim araştırma yapan ve sorgulayan bir beynim var:)
ha ha ha çok komik. :)
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar