• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Aile & Toplum

Çocuklarda ceza-ödül sistemini doğru buluyor musunuz?

Melissa_
Melissa_ Takip Et
Xper 7 Yaş: 32
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
00
Yapay Zekaya Sor
Bir Çocuk Gelişimi öğrencisi olarak fikirlerinizi almak istedim :)
Çocuklarda ceza-ödül sistemini doğru buluyor musunuz?
Cevapla
Çocuk Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

En İyi Cevaplar

  • casiopeia
    casiopeia Takip Et
    Xper 7 Yaş: 30 , eic 72%
    +1 yıl

    elbette doğru bulmuyorum. ödül-ceza yöntemindense doğru-yanlış yöntemi yanlısıyım. yani çocuğa bir davranışı doğru olduğu için yapması, yanlış olduğu için yapmamasını öğretmek gerektiğini ve bunun için bir şart olmaması gerektiğini düşünüyorum. örneğin yemek yemeyen bir çocuğa, yemeğini bitirdiğinde çikolata kazanacağını söylemek yerine, çocuğun zaten o yemeği yemesi gerektiğini öğretmeyi daha doğru buluyorum.

    1
    1 Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Harikasınız. Boyle bilinçli kadınları görmek beni cok Mutlu ediyor

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • geceyisevengunes
    geceyisevengunes Takip Et
    Xper 3 Yaş: 37 , eic 69%
    +1 yıl

    Anne adayı olarak, şu hamilelik sürecimde okumadığım gelişim kitabı kalmadı. Sonra dedim napıyorum ben, elalemin dediklerine göre mi yetiştireceğim. Aslında, çocuğun hataları sonucunda ufak cezalar almasını doğru buluyorum. Mesela evde kendine ve çevredekilere zarar verdiğinde uyaracağım ama tekrarlarsa düşünmesi için bir kaç dakika konuşmadan hatasını göstereceğim. Ay kıyamam da ben :D

    0
    5 Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      ceza davranışı azaltır ama yok etmez. sevdiği şeyleri yaptırmayıp doğru olanı yaptığı zaman vereceğinizi söylerseniz daha doğru olur.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Cezaya gerek yok inanın. Bu tip durumlarda çocuklar öfkeleniyor. Aşağılanmış hissediyor biz bile yetişkinler olarak ceza sevmiyoruz yalan mı? Çocuğun seviyesine inip onunla etkili iletişim kurabildikten sonra inanın yetişkinlere taş çıkarırlar. Onların zihinleri daha temiz

      Yorumla
    • geceyisevengunes
      geceyisevengunes
      +1 yıl

      @azimli212 çocuk psikolojisine o kadar da uzak değilim ve empati yapabiliyorum. Sadece kurallara uyması gerektiğini bilmeli, ama onu sevdiği şeylerden mahrum bırakırsam bana güveni azalır.

      Yorumla
    • geceyisevengunes
      geceyisevengunes
      +1 yıl

      Bende cezaya karşıyım. Sadece anlaşmamızı sağlayacak unsurlar, ben onu seversem o da beni sever. Ben onu anlarsam o da beni anlar. Ama ben onu şımartırsam o hayır demeyi asla bilemez.

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      tabiki doğru söylüyorsunuz ama sevdiği şeyi aldıktan sonra istediğiniz davranışı yaptırttınız ya. bundan sonra mutlaka çocuğa neden yaptığınızı açıklamalısınız. yoksa dediğiniz gibi olur. çocuk diye anlamaz sanmayın. ben hatırlıyorumda 7 yaşından beri aynı şekilde düşünebiliyorum

      Yorumla
  • MythArroow
    MythArroow Takip Et
    Yoda Yaş: 31
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 665 cevap paylaştı.

    Pavlov olmak istiyorlarsa olabilirler, tabii ebeveyn olmak isterlerse o başka.
    Pavlov konusunu bilmiyorsan, en basit anlatımı olduğunu düşündüğüm bir kaynak paylaşayım :
    https://www.simplypsychology.org/pavlov.html

    1
    4 Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      yani çocuk gelişimi okuyan biri bilmeyecek mi bunu bırak allasen :)

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Harikasın.. Biliyordum ama yine de cok teşekkürler

      Yorumla
    • MythArroow
      MythArroow
      +1 yıl

      Ben kendi görüşümü paylaştım, katılmak zorunda değilsiniz. :) @azimli212

      Yorumla
    • MythArroow
      MythArroow
      +1 yıl

      Teşekkür ederim. :)

      Yorumla
  • Esmerboy
    Esmerboy Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37
    +1 yıl

    ceza olmaz gülüm sadece ödül kazanmak ve kazanamamak olur. fikrime guven. ben okudugum okullarda egitmenlerimin kac defa egitimci olmalarina ragmen bakis acilarini degistirip alkis aldim bana guven

    1
    14 Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      eig imide alabilirmiyim uyuyacagmda. burdaki yorumlari okudum en iyisi bu

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      şimdi ödül verirsen bu davranışı pekişecek. ceza kullanırsan :D sönecek mi acaba?

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      @azimli212 ben o yaslari gectim delikanli

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      bu işin yaşı yok be abi :D reklamlarda bile hepimize yapıyorlar bunu.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      eig için henüz erken diye düşünüyorum. Bir eğitimci olarak psikolojik baskınızı yanlıs karşılıyorum 😀

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      saygi duyariz egitimci ve mesafeli hanimefendi. bu bransa ait genc kizlarla fazla zaman geciremedik konusmakta zor oluyormus herseyde pskolojik yaklasim eyvahlar olsun.

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      bu arada o istanbulbich kullanici isimli lavuk varya. seni savundum saniyo orda esek kendi gorun yetmiyomu niye insanlara soruyosun diyo bende insanlar fikir alir dedim yani biraz esek yerine koydum onu sordugu soruda mantigin m si yok cunku. bana kizami yuruyosun sakin ol bro falan yazmis bide susmusum gibi hava vermek icn beni engellemis haberin olsun. sana yurumek icin seni savunmadim o zekice cumle kurdugunu sanan arkadasa selamimi soyle bu yazimi okusun.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Rica ederim amacım sizi ezmek değildi kesinlikle. Oyle bir seyde düşünmedim konu psikolojiyle alakalı oldugu ıcın o sekilde yaklaştım sadece

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      yok be gülum sakalasiyorum ciddi degilim sende cok dusunceli ciktin helal kiz sana

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      bende cok odun yazmisim biraz ciddi olmus harbiden aslinda sakalasiyodum sen sizli bizli konusunca bende takiliyom dedim iste

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Sorun yok:)

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      melisa ben kactim merak etme hadi iyi geceler. he bide eig unutmazsan sevinirim madamo. ve bu baski da sayilmaz hatirlatma ulu egitmen

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Tamam :) iyi geceler diliyorum

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      tesekkurler guzellik

      Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

11

Cevap

23

Cevap

  • Zenith
    Zenith Takip Et
    Guru Yaş: 41
    +1 yıl

    Ceza vermek bir çözüm değil. İstenmeyen davranışlar sergileyen bir çocuğa uygulanacak farklı yöntemler var. Görmezden gelme veya bıktırana kadar istenmeyen davranışı yapmasını desteklemek gibi.
    Onun dışında ödül verme işlemi yararlı bir yöntem fakat devamlı ve sık yapıldığında alışma riski barındırdığından, etkisini kaybetme olasılığı yüksektir. İyi dengelemek gerekir.

    1
    0 Yorumla
  • Kahvetelvesii2222
    Kahvetelvesii2222 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 31
    +1 yıl

    O egitim kopeklere yapiliyo bildigim kadariyla. Bende cocuk gelisimi okuyorum ve kesinlikle ceza-odul sistemine karsiyim.

    1
    1 Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Kesinlikle haklısın.

      Yorumla
  • Unusually
    Unusually Takip Et
    Xper 5 Yaş: 40 , eic 52%
    +1 yıl

    Köpüşlerde bile iyi bir uygulama değil bu bence. Köpeğin samimiyeti yok oluyor, yalakalık yapıyor hep :P

    1
    0 Yorumla
  • FirstC
    FirstC Takip Et
    Bilge Yaş: 33
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 356 cevap paylaştı.

    Ben pozitif eğitimden yanayım. Kötü birşey yaptığında cezalandırmak yerine iyi birşey yaptığında ödüllendirmek iyi şeyler yapmayı alışkanlık haline getirmesini sağlayacaktır..

    1
    0 Yorumla
  • pusat042
    pusat042 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 33
    +1 yıl

    yokk beee bizde öyle bişey yoktuu... ben iyi bişey yapsam babam eşşoğlu eşşek sen nerden bilin bunları derdi :D kötü bişey yapınca da gözüme bir bakardı hadi kıpırda yerinden yiyosa :D böyle eğitecen sende uygula :D

    0
    0 Yorumla
  • Deimos
    Deimos Takip Et
    Guru Yaş: 46 , eic 32%
    +1 yıl

    ben doğru bulmuyorum.
    köpek eğitirken kullanılır ceza-ödül...

    1
    0 Yorumla
  • Expertise
    Expertise Takip Et
    Guru Yaş: 39
    +1 yıl

    İleride çocuk üzerinde büyük sorunlara yol açabilir gibi bence anne banalar en baştan çocuklarını boş bırakmaz doğruyu yanlışı öğretmeye başlarsa çocuk ödül beklemedende doğruyu yapar bence

    1
    0 Yorumla
  • angrybird197
    angrybird197 Takip Et
    Bilge Yaş: 29 , eic 30%
    +1 yıl

    Evet yanı çoğu Türk ailesi gibi hata yaptığında dövüp bir şeyler başardığında Aferin demektense daha mantıklı bence ceza- ödül

    0
    0 Yorumla
  • infernoHeRo
    infernoHeRo Takip Et
    Master Yaş: 39
    +1 yıl

    Hayir tabi ki kopek mi onlar odul verip is yaptiralim

    1
    0 Yorumla
  • Osimhen
    Osimhen Takip Et
    Yoda Yaş: 33
    +1 yıl

    Çocuklar çocuklarımız ruh hastası ya yeni nesil ne böyle kız eğitin şunları sizlere güveniyorum 😂

    0
    22 Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Çocuklarımızı yetiştiren nesile bir bakmalı derim daha cok.. Cocuk neyi verirsen onu alır cunku

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      eğitim ailede başlar. sen eğitimli çocuk yollaki okuldaki hocalar yıpranmasın

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Arkadaşlar haklısınız da ben çok çocuk gördüm aileleriyle alakasız dünyaya geliş amaçları pislik yapmakmış gibiler 😄 @azimli212

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Aileleriyle neden alakasızlar? Bunun temel nedenini bulmak gerekiyor. Çocuğa yaramaz veya işe yaramaz diye Etiket yapıştırmak en kolayıdır.

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Kör körüne savunacaksın di mi 😄 peki şunu açıkla aynı ailede doğan ikiz çocuklarının birinin psikopat olması oyuncaklarını kırması etraafa kardeşine zarar vermesi diğerinin tam tersi tüm asilliğiyle yaşaması?

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Ah ah.. İkiz çocuklar farklı karakter ve kişiliklere sahiptirler ikiz olmaları bu durumu değiştirmez. Gelişimde bireysel farklılıklar vardır bunun üzerinden örnek vermeseydiniz keşke. Dünyayı yeterince tanımayan dünyaya masum temiz gelen bir çocuğu suçlamak ne bileyim tuhaf.. Cocuk aileden ve yaşadığı cevreden etkilenir

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Boşuna okuyorsun maalesef o zaman, çocuk doğuştanda psikopat olabiliyor sen krallar gibi yaşat süper davran yinede öyle yaşar

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Çevreyle alakası olanlarda var ama alakasızlar yok diyemeyiz

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Bosuna okuyup okumadığıma hocalarım bile karar veremezken sen mi karar verebildin? Tebrikler.. Ayrıca psikopat nedir yahu? Çocukların kalıtımla getirdiği seylerde vardır evet fakat aile ve çevre duyarlı ve bilgiliyse çocuğun bu davranışlarını yönetmesine cok iyi destek olabilir. Psikopat gibi çirkin bir tabiri kullandığınız çocuğun ailesine söyler misiniz çocuğu bir pedagoga götürsün..

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      davranışçı psikologlar diyorki bana bir çocuk getirin ne olmasını istiyorsanız o olsun. Birileride diyor ki insan genetik ve çevrenin karışımıdır.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Evet haklısın bazıları çocukların sadece cevreden bazıları ise sadece kalıtımdan etkilendiğini söylüyor. Ben ilişkininde etkisi oldugunu kanaatindeyim @azimli212

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      E bende aynısını diyorum tabirime ne bakıyorsun ben ruh hastası psikopat diyorum siz bilmem ne bozukluğu diyebilirsiniz benim gözlemlediğim çocuk ailesiyle alakasız doğabiliyor işin uzmanları düzeltirler

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      bende diyorum ki insan kompleks (karmaşık) bir varlıktır. tek bir şeyden dolayıdır diyemeyiz. her şeyin karışımıdır.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Kesinlikle. O yüzden bütün kuramları okumak ve hepsini harmanlamak gerekir diye düşünüyorum ben @azimli212

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Çocuğa neyi verirsen onu alır diyor işte 😄 ben diyelim acayip sakin soğuk bir insanım bebeğim fırlama olabilir diyorum bende @azimli212

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Ben doğru yanlış acısından diyorum beyefendi.. Siz mizaçtan bahsediyorsunuz. Mizacı neşeli, hareketli birinin mizacını engellemeye çalışırsanız zaten o çocukta kişilik bozukluğu oluşur. Siz gerçekten beni anlamıyorsunuz

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Aga senle anlaşamıyoruz engellemesemde kişiliği bozuksa

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Bir insanın kişiliğinin bozulmasında sebepler vardır diyorum bende işte... Soyle söyleyeyim bir insan durduk yere delirir mi sence? Boyle dusun.

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Deli doğan yok mu çıldıracam
      Sana göre herşey sonradan çevreden yaşam şeklinden

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Evet psikolojik rahatsızlıklarla doğanlarda var ve bunlarında sebepleri var. Neden benimle inatlaşıyorsun Allah aşkına Yaa 😀😀😀

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Bak ben normal doğdum sen beni delirttin 😄

      Yorumla
    • Osimhen
      Osimhen
      +1 yıl

      Çok efendi bir çocukluğum geçti okula başlamamla birlikte olanlar oldu. d

      Yorumla
  • alala1905
    alala1905 Takip Et
    Bilge Yaş: 31 , eic 37%
    +1 yıl

    Bana göre hiç doğru değil, daha güzel yöntemler mutlaka olmalı.

    0
    0 Yorumla
  • pinkblonde
    pinkblonde Takip Et
    Bilge Yaş: 33
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 446 cevap paylaştı.

    ceza odul sistemi abarti derecede olmazsa dogru olabilir. kaldiramayacagi cezalar verilirse eger ileride ciddi rusal sorunlari olur

    0
    1 Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Ben tamamen karşıyım.

      Yorumla
  • Aлeйнa
    Aлeйнa Takip Et
    Xper 5 Yaş: 109
    +1 yıl

    Sık sık olmadığı ve çocuğu yeteri kadar (ne az ne de çok) tatmin ettiği sürece doğru buluyorum

    0
    0 Yorumla
  • k4rtanesi
    k4rtanesi Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31
    +1 yıl

    Basetmek icin bu sart bence. Tabiki alistirmamak gerekir.

    0
    0 Yorumla
  • SilenceTime_
    SilenceTime_ Takip Et
    Xper 5 Yaş: 32
    +1 yıl

    Olmalı. Olumlu davranışı pekiştirecek ödül sistemi olmalı. Ceza ise gerekmedikçe verilmemeli.

    0
    0 Yorumla
  • SpeedyCat1
    SpeedyCat1 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 39
    +1 yıl

    Bence yanlış. Sonuçta çocuklar hata yapa yapa tecrübe kazanmalilar

    1
    0 Yorumla
  • Nutabella
    Nutabella Takip Et
    Guru Yaş: 29
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 1,8b cevap paylaştı.

    İkisininde fazlasını zararlı buluyorum arada küçük küçük olmalı bence :)

    0
    0 Yorumla
  • Sonunudüsünenadam
    Sonunudüsünenadam Takip Et
    Xper 4 Yaş: 107
    +1 yıl

    Özel derse verilen paraları bana verseler daha çok ders çalışırdım :) para ösülse cevabım evet

    0
    0 Yorumla
  • geldiğimgibigiderim
    geldiğimgibigiderim Takip Et
    Xper 5 Yaş: 29
    +1 yıl

    bilemiyorum yeter diye olan dizideki manyak adamın gibi olmasını istemezdim

    0
    0 Yorumla
  • Maldini22
    Maldini22 Takip Et
    Yoda Yaş: 34
    +1 yıl

    ceza sistemini yanlış buluyorum fakat ödül sistemi bence mantıklı :)

    0
    0 Yorumla
  • Ebubekir54
    Ebubekir54 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 35
    +1 yıl

    Evet Kahinatin sahibi Allah ta ayni yontemi kullaniyor. Iyiler cennete kotuler cehenneme.

    0
    0 Yorumla
  • alves222
    alves222 Takip Et
    Yoda Yaş: 38
    +1 yıl

    Evet Gerekli doğru olanı ve yanlış olanı anlaması için

    0
    0 Yorumla
  • bunasiladam
    bunasiladam Takip Et
    Master Yaş: 36
    +1 yıl

    Onu bunu bilmem ama dayak cennetten cikmadir uslanmayani dovecen

    0
    0 Yorumla
  • ByRafaNadal
    ByRafaNadal Takip Et
    Master Yaş: 29
    +1 yıl

    Olması gereken birşey zira küçük çocuğa ne kadar iyi anlatsanda anlamasını bekleme

    0
    3 Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Öğretmenlik yaptıgım dönemlerde küçük bir çocuğa hatta bir sürü çocuğa iyi anlattım ve gayet güzel anladılar :)

      Yorumla
    • ByRafaNadal
      ByRafaNadal
      +1 yıl

      Bireye göre degisir şımarık bir çocuga karşı anlatmak farklı cevremde aşırı şımarık mızmız cocuk var ne dersen de anlamiyor

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Bir çocuğun şımarık davranmasının tek nedeni aile ve çevreyle alakalı olabilir. Bu da çocuğun hatası değildir

      Yorumla
  • huzurumut
    huzurumut Takip Et
    Xper 4 Yaş: 37 , eic 39%
    +1 yıl

    Ceza olmamalı. Ödüllenme mutlaka olmalı.

    0
    2 Yorumla
    • huzurumut
      huzurumut
      +1 yıl

      Ödüllenmek derken övmek kastettim.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Haklısınız :)

      Yorumla
  • azimli212
    azimli212 Takip Et
    Xper 7 Yaş: 32
    +1 yıl

    olumlu pekiştirmeyi doğru buluyorum.

    0
    6 Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      çocuğa ne yapmaması gerektiğini söyleyip ne yapması gerektiğini söylemeyen insanlar nasıl çocuk yetiştiriyor anlamıyorum

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Biliyor musunuz çoğu cocuk ceza alıyor ve bu cezanın sebebini bile bilmiyor. Nasıl bir aşağılama bu...

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      hele ilgisiz ailelere ne demeli. çocukta sınır duygusu oluşmuyor. bende öyle büyüdüm ve şimdiye kadar sınırımı bilmediğim durum ve olaylar oluyor. sonrasında pişmanlık yaşıyorum

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Haklısınız... Her dediği yapılan çocuklar sınırsız oluyor maalesef ve egoyu yönetmek konusunda sıkıntı yasıyorlar. Fakat bunun bilincinde olmanız cok güzel bir şey

      Yorumla
    • azimli212
      azimli212
      +1 yıl

      böyle bir konu açtığın için ayrıca teşekkürler. hem eğlendim hem bilgileri tazeledim :) hemde bir şeyler öğrendim

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Ben teşekkür ederim..

      Yorumla
  • askbirsanattir
    askbirsanattir Takip Et
    Yoda Yaş: 41
    +1 yıl

    en sağlıklısı aralıklı pekiştirme

    0
    0 Yorumla
  • istanbulbitch
    istanbulbitch Takip Et
    Xper 5 Yaş: 32
    +1 yıl

    Hayirdir cocugu ona gore mi buyutecen :D

    0
    26 Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Çocuk gelişimi okuyorum diyorum. Sence cocuk büyütmek fikir almış olabilir miyim?

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      yanlis bir durum. sen sanırım star ve trt de yapılan o programdan etkilendin. Bir cok elestiri aldı bence, genis arastir yani

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Hangi programdan bahsediyorsun süper dadı mı? Ondan bahsediyorsun kesinlikle karşıyım ve ters tepki aldığını elbette biliyorum.

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      aynen ondan bahsediyorum. sizin ders iceriginizde yok mu bolum 2 yillik mi?

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Elbette var bu Nasıl soru? Ben ceza ve ödül sistemine zaten karşıyım. O tür programları da kesinlikle desteklemiyorum. İnsanların fikirlerini, düşündüklerini merak ettiğim için bu soruyu sordum.

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      Dogru soru yanlıs yer bence. Sanırım arel universitesi falan?

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Hayır değil... Ben bu soruyu burada sormayı uygun gördüm ve fırsat bulduğum bir cok yerde de insanlara sormayı düşünüyorum.

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      Mantıklı cevaplar alacagına inandın yani buradan?

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Amaç sadece mantıklı cevap almak mı sence? Ben sadece insanların ne düşündüğünü okumak istedim... Ayrıca cok mantıklı cevaplar verenlerde oldu..

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      Senin dusuncen yetmiyormu sana peki de farklı cevaplara ihtiyac duyuyorsun?

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      bu ne bos bir laftir

      Yorumla
    • Esmerboy
      Esmerboy
      +1 yıl

      insanlar fikir alir

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Bir cok bilim insanıaraştırma yaparken insanların fikirlerini almış. Psikologlar insanların dusunceleri üzerine bir cok anketler, testler hazırlamış. Sanırım onlarında dusunceleri kendilerine yetmiyordu değil mi? Bir toplumda yasıyorsan insanların bu tarz konulardaki fikrilerini dinlemen gerekir kaldı ki bu benim alanım ileride yapacagım çalışmalarda bana lazım olacak konular. Bilmem anlatabiliyor muyum?

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      @Esmerboy kıza yürümek için bu yolu mu seçtin bro?

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      Sakin ol, sorun yok. Konuşuyoruz sadece.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Sakinim zaten sadece bu kadar üstelemeni garipsedim.

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      Kısacası yanlış bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum. Ve kapatalım tamam mı?

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      elbette.

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      ingilizcen varsa cleverbot sana mantıklı cevaplar verebilir

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      İngilizcem pek iyi değil ama bir şekilde bakmaya çalışacağım. Cok teşekkürler

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      eig icin en mantıklı cevap bendim aslında ama neyse...

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      ben kendi düşünceme gore hareket ediyorum :)

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      Onyargilarin mevcut bence. O yuzden eig alamadigimi dusunuyorum.

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Yo hayır. Ama çocuğu ona göre mi büyüteceksin soruya görüşün bu. Üzgünüm ama buna Nasıl eig verebilirim? Hemde sorum yeterince acık ve netken.

      Yorumla
    • istanbulbitch
      istanbulbitch
      +1 yıl

      Bence konuyu baska yere cekiyorsun. Her neyse, umarım soylediklerimin bazilarini kulak ardi etmezsin

      Yorumla
    • Melissa_
      Melissa_
      +1 yıl

      Hayır. Teşekkürler

      Yorumla
  • bay_enco
    bay_enco Takip Et
    Master Yaş: 50 , eic 39%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 3,3b cevap paylaştı.

    Evet buluyorum.

    0
    0 Yorumla
  • cukulletta
    cukulletta Takip Et
    Guru Yaş: 29 , eic 33%
    +1 yıl

    Evet doğru buluyorum

    0
    0 Yorumla
  • nevermore94
    nevermore94 Takip Et
    Master Yaş: 31
    +1 yıl

    hayır

    1
    0 Yorumla
  • FrEEPoWerFuL
    FrEEPoWerFuL Takip Et
    Master Yaş: 36
    +1 yıl

    hatalı bişeee

    1
    0 Yorumla
  • wtfhere26
    wtfhere26 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 32
    +1 yıl

    hiç anlamam

    0
    0 Yorumla
  • fragman55
    fragman55 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 40
    +1 yıl

    Evet

    0
    0 Yorumla
Devamını Gör(19)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Çocuklarda ceza-ödül sistemini doğru buluyor musunuz?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Reşit olmayan çocukların ceza hükmü nedir? 12 cevap verildi
Suça sürüklenen çocuk kavramı sizce adaletli mi yoksa tamamen zırva mı? 11 cevap verildi
Yaramazlık yapan çocuklara ceza verilmeli mi? Ne tür cezalar verilmeli? 9 cevap verildi
Yaramazlık yapan çocuklara ceza verilmeli mi? Ne tür cezalar verilmeli? 19 cevap verildi
Çocuklara ceza mı, ödül mü daha çok kullanıyor? 24 cevap verildi
Sizce çocuğa döverek terbiye verilir mi? 28 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Bakınca gözlerinizi parlatan biri var mı?
  • Vücudunuzda en çok nerenizi seviyorsunuz?
  • Sırılsıklam aşık oldun mu?
  • Rabbimizi gerçekten cehennem korkusu olmadan, sadece O olduğu icin sevebiliyor muyuz?
  • Sabah sakinliği mi, koşturması mı?
  • Sabah bakımları yapıldı mı? bugün kimler nerelerde?
  • Ne sıklıkla yüzünüze maske yaparsınız?
  • İyi bir dost mu yağlı bir tost mu?
  • Genç bir öğretmen karne hediyesi olarak öğrencilerini pavyona götürdü. Sizin unutamadığınız bir karne hediyesi var mı?
  • Çay olmadan kahvaltı yapabilir misiniz?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨