Bir Çocuk Gelişimi öğrencisi olarak fikirlerinizi almak istedim :)
Cevabın nedir?
Cevapla
elbette doğru bulmuyorum. ödül-ceza yöntemindense doğru-yanlış yöntemi yanlısıyım. yani çocuğa bir davranışı doğru olduğu için yapması, yanlış olduğu için yapmamasını öğretmek gerektiğini ve bunun için bir şart olmaması gerektiğini düşünüyorum. örneğin yemek yemeyen bir çocuğa, yemeğini bitirdiğinde çikolata kazanacağını söylemek yerine, çocuğun zaten o yemeği yemesi gerektiğini öğretmeyi daha doğru buluyorum.
11 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılAnne adayı olarak, şu hamilelik sürecimde okumadığım gelişim kitabı kalmadı. Sonra dedim napıyorum ben, elalemin dediklerine göre mi yetiştireceğim. Aslında, çocuğun hataları sonucunda ufak cezalar almasını doğru buluyorum. Mesela evde kendine ve çevredekilere zarar verdiğinde uyaracağım ama tekrarlarsa düşünmesi için bir kaç dakika konuşmadan hatasını göstereceğim. Ay kıyamam da ben :D
05 Yorumla- +1 yıl
@azimli212 çocuk psikolojisine o kadar da uzak değilim ve empati yapabiliyorum. Sadece kurallara uyması gerektiğini bilmeli, ama onu sevdiği şeylerden mahrum bırakırsam bana güveni azalır.
- +1 yıl
Bende cezaya karşıyım. Sadece anlaşmamızı sağlayacak unsurlar, ben onu seversem o da beni sever. Ben onu anlarsam o da beni anlar. Ama ben onu şımartırsam o hayır demeyi asla bilemez.
- +1 yıl
tabiki doğru söylüyorsunuz ama sevdiği şeyi aldıktan sonra istediğiniz davranışı yaptırttınız ya. bundan sonra mutlaka çocuğa neden yaptığınızı açıklamalısınız. yoksa dediğiniz gibi olur. çocuk diye anlamaz sanmayın. ben hatırlıyorumda 7 yaşından beri aynı şekilde düşünebiliyorum
- Aile & Toplum konusunda 665 cevap paylaştı.
+1 yılPavlov olmak istiyorlarsa olabilirler, tabii ebeveyn olmak isterlerse o başka.
Pavlov konusunu bilmiyorsan, en basit anlatımı olduğunu düşündüğüm bir kaynak paylaşayım :
https://www.simplypsychology.org/pavlov.html14 Yorumla- +1 yıl
Ben kendi görüşümü paylaştım, katılmak zorunda değilsiniz. :) @azimli212
- +1 yıl
Teşekkür ederim. :)
ceza olmaz gülüm sadece ödül kazanmak ve kazanamamak olur. fikrime guven. ben okudugum okullarda egitmenlerimin kac defa egitimci olmalarina ragmen bakis acilarini degistirip alkis aldim bana guven
114 Yorumla- +1 yıl
bu arada o istanbulbich kullanici isimli lavuk varya. seni savundum saniyo orda esek kendi gorun yetmiyomu niye insanlara soruyosun diyo bende insanlar fikir alir dedim yani biraz esek yerine koydum onu sordugu soruda mantigin m si yok cunku. bana kizami yuruyosun sakin ol bro falan yazmis bide susmusum gibi hava vermek icn beni engellemis haberin olsun. sana yurumek icin seni savunmadim o zekice cumle kurdugunu sanan arkadasa selamimi soyle bu yazimi okusun.
AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
11
Cevap
23Cevap
Ceza vermek bir çözüm değil. İstenmeyen davranışlar sergileyen bir çocuğa uygulanacak farklı yöntemler var. Görmezden gelme veya bıktırana kadar istenmeyen davranışı yapmasını desteklemek gibi.
Onun dışında ödül verme işlemi yararlı bir yöntem fakat devamlı ve sık yapıldığında alışma riski barındırdığından, etkisini kaybetme olasılığı yüksektir. İyi dengelemek gerekir.10 Yorumla
+1 yılO egitim kopeklere yapiliyo bildigim kadariyla. Bende cocuk gelisimi okuyorum ve kesinlikle ceza-odul sistemine karsiyim.
11 YorumlaKöpüşlerde bile iyi bir uygulama değil bu bence. Köpeğin samimiyeti yok oluyor, yalakalık yapıyor hep :P
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 356 cevap paylaştı. Ben pozitif eğitimden yanayım. Kötü birşey yaptığında cezalandırmak yerine iyi birşey yaptığında ödüllendirmek iyi şeyler yapmayı alışkanlık haline getirmesini sağlayacaktır..
10 Yorumlayokk beee bizde öyle bişey yoktuu... ben iyi bişey yapsam babam eşşoğlu eşşek sen nerden bilin bunları derdi :D kötü bişey yapınca da gözüme bir bakardı hadi kıpırda yerinden yiyosa :D böyle eğitecen sende uygula :D
00 Yorumlaben doğru bulmuyorum.
köpek eğitirken kullanılır ceza-ödül...10 Yorumlaİleride çocuk üzerinde büyük sorunlara yol açabilir gibi bence anne banalar en baştan çocuklarını boş bırakmaz doğruyu yanlışı öğretmeye başlarsa çocuk ödül beklemedende doğruyu yapar bence
10 Yorumla
+1 yılEvet yanı çoğu Türk ailesi gibi hata yaptığında dövüp bir şeyler başardığında Aferin demektense daha mantıklı bence ceza- ödül
00 Yorumla
+1 yılHayir tabi ki kopek mi onlar odul verip is yaptiralim
10 YorumlaÇocuklar çocuklarımız ruh hastası ya yeni nesil ne böyle kız eğitin şunları sizlere güveniyorum 😂
022 Yorumla- +1 yıl
Ah ah.. İkiz çocuklar farklı karakter ve kişiliklere sahiptirler ikiz olmaları bu durumu değiştirmez. Gelişimde bireysel farklılıklar vardır bunun üzerinden örnek vermeseydiniz keşke. Dünyayı yeterince tanımayan dünyaya masum temiz gelen bir çocuğu suçlamak ne bileyim tuhaf.. Cocuk aileden ve yaşadığı cevreden etkilenir
- +1 yıl
Bosuna okuyup okumadığıma hocalarım bile karar veremezken sen mi karar verebildin? Tebrikler.. Ayrıca psikopat nedir yahu? Çocukların kalıtımla getirdiği seylerde vardır evet fakat aile ve çevre duyarlı ve bilgiliyse çocuğun bu davranışlarını yönetmesine cok iyi destek olabilir. Psikopat gibi çirkin bir tabiri kullandığınız çocuğun ailesine söyler misiniz çocuğu bir pedagoga götürsün..
Bana göre hiç doğru değil, daha güzel yöntemler mutlaka olmalı.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 446 cevap paylaştı.
+1 yılceza odul sistemi abarti derecede olmazsa dogru olabilir. kaldiramayacagi cezalar verilirse eger ileride ciddi rusal sorunlari olur
01 Yorumla Sık sık olmadığı ve çocuğu yeteri kadar (ne az ne de çok) tatmin ettiği sürece doğru buluyorum
00 YorumlaBasetmek icin bu sart bence. Tabiki alistirmamak gerekir.
00 Yorumla
+1 yılOlmalı. Olumlu davranışı pekiştirecek ödül sistemi olmalı. Ceza ise gerekmedikçe verilmemeli.
00 Yorumla
+1 yılBence yanlış. Sonuçta çocuklar hata yapa yapa tecrübe kazanmalilar
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,8b cevap paylaştı. İkisininde fazlasını zararlı buluyorum arada küçük küçük olmalı bence :)
00 Yorumla
+1 yılÖzel derse verilen paraları bana verseler daha çok ders çalışırdım :) para ösülse cevabım evet
00 Yorumla
+1 yılbilemiyorum yeter diye olan dizideki manyak adamın gibi olmasını istemezdim
00 Yorumlaceza sistemini yanlış buluyorum fakat ödül sistemi bence mantıklı :)
00 Yorumla
+1 yılEvet Kahinatin sahibi Allah ta ayni yontemi kullaniyor. Iyiler cennete kotuler cehenneme.
00 YorumlaEvet Gerekli doğru olanı ve yanlış olanı anlaması için
00 Yorumla
+1 yılOnu bunu bilmem ama dayak cennetten cikmadir uslanmayani dovecen
00 Yorumla
+1 yılOlması gereken birşey zira küçük çocuğa ne kadar iyi anlatsanda anlamasını bekleme
03 Yorumla- +1 yıl
Bireye göre degisir şımarık bir çocuga karşı anlatmak farklı cevremde aşırı şımarık mızmız cocuk var ne dersen de anlamiyor
Ceza olmamalı. Ödüllenme mutlaka olmalı.
02 Yorumlaolumlu pekiştirmeyi doğru buluyorum.
06 Yorumla
+1 yılen sağlıklısı aralıklı pekiştirme
00 Yorumla
+1 yılHayirdir cocugu ona gore mi buyutecen :D
026 Yorumla- +1 yıl
yanlis bir durum. sen sanırım star ve trt de yapılan o programdan etkilendin. Bir cok elestiri aldı bence, genis arastir yani
- +1 yıl
aynen ondan bahsediyorum. sizin ders iceriginizde yok mu bolum 2 yillik mi?
- +1 yıl
Dogru soru yanlıs yer bence. Sanırım arel universitesi falan?
- +1 yıl
Mantıklı cevaplar alacagına inandın yani buradan?
- +1 yıl
Senin dusuncen yetmiyormu sana peki de farklı cevaplara ihtiyac duyuyorsun?
- +1 yıl
Bir cok bilim insanıaraştırma yaparken insanların fikirlerini almış. Psikologlar insanların dusunceleri üzerine bir cok anketler, testler hazırlamış. Sanırım onlarında dusunceleri kendilerine yetmiyordu değil mi? Bir toplumda yasıyorsan insanların bu tarz konulardaki fikrilerini dinlemen gerekir kaldı ki bu benim alanım ileride yapacagım çalışmalarda bana lazım olacak konular. Bilmem anlatabiliyor muyum?
- +1 yıl
- +1 yıl
Sakin ol, sorun yok. Konuşuyoruz sadece.
- +1 yıl
Kısacası yanlış bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum. Ve kapatalım tamam mı?
- +1 yıl
ingilizcen varsa cleverbot sana mantıklı cevaplar verebilir
- +1 yıl
eig icin en mantıklı cevap bendim aslında ama neyse...
- +1 yıl
Onyargilarin mevcut bence. O yuzden eig alamadigimi dusunuyorum.
- +1 yıl
Bence konuyu baska yere cekiyorsun. Her neyse, umarım soylediklerimin bazilarini kulak ardi etmezsin
Aile & Toplum konusunda 3,3b cevap paylaştı. Evet buluyorum.
00 Yorumla
+1 yılEvet doğru buluyorum
00 Yorumla
+1 yılhayır
10 Yorumla
+1 yılhatalı bişeee
10 Yorumlahiç anlamam
00 YorumlaEvet
00 Yorumla
Devamını Gör(19)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar