Küçüklukten beri zengin ailede büyüdüm
Yokluk nedir bilmem
Nasıl bişey siz biliyomusunuz
Yokluk nedir bilmem
Nasıl bişey siz biliyomusunuz
Her istediğini giyemez yiyemez, her istediğin yere gidemezsin. Öğrenciysen arkadaşlarının arasında ezilirsin. Fakirsin ya birde bunların üstüne tüm aksilikler seni bulmaz mı...
Eğer bir anneysen ve fakirsen ne pişirecen ne yapcan bilemessin. Çocuklarının boynu bükük kalır onlar yokluk çektikçe sana yüklenirler üzülürsün. Ne bayramı bilirsin be de düğünü bazen ölmek istersin...
Diyelimki yaşlandın ve hiçbişeyin yok. Hastasın tedavi olacak paran yok. Açsın ama kapını çalan konşun yok. Ya yalnız kimsesiz bir evde ölürsün kalırsın ya da bir kimsesizler yurdunda yük gibi yaşayıp ölürsün.
İşte bu kısa bir özet hiç filmlerde görmedin mi?
Fakirlik zor zenginsen kıymetini bil tepeden bakma kimseye çünkü eğer böyle yaparsan senin işin fakirlerinkinden de zor!!
Hadi eyvallah
Sen fakirmiydin peki arkadaşım fakir mi büyüdün? muşamba çocuk bezlerini bilirmisin mavi ve pembe renk yıkanabilen onlar fakir bezimiydi fakir çocuk bezimiydi?
Fakirlik illa ki maddi değildir manevi fakirlik zeka yoksunluğu artırılabilir yokluk her anlamda yaşanabilir asosyal biri arkadaş fakiridir sorunda bir küçümseme sezdim kimin ne olacağını Allah bilir zengin iflas eder fakirleşir , ya da tam tersii her şey emanett işte ne farkeder zengin ya da fakir
Üzüldüm senin adına.
Zira bir insan yokluk nedir bilmeli ki, varlığın kıymetini anlayabilsin...
İlkokulda, bir tane kurşun kalemim olurdu.
O bitmeden 2. si alınmazdi.
Mevcud kalemin bitmesi demek ise şuydu;
Kalem, küçücük elim ile tutulamayacak kadar kalınca, beyaz permatik sapına sokulurdu. Hâliyle de tutabilecek bir sapı olmuş olurdu kalemin. Ve minicik kalıncaya kadar da kullanirdim...
Not; hikaye değil.
Yaşadığım bir durum bu.
Yokluk nedir gördüm çünkü.
Not 2; ben nedir bilmem yokluk, diyorsan da,
Macid Macidi'nin "Cennetin Çocukları" filmini izlemeni tavsiye ederim. İki kardeşin ortaklasa kullandığı spor ayakkabı üzerinden fakirligin kahrediciligi o kadar güzel anlatiliyor ki...
Sen Bu Sözleri Hiç Anlayamıcaksın Züppecik..
Arkadan vermeyen kaldı mı?
Bırak onu, daha annem yemedi
En son kaça olur?
Anneee, bana yarım ekmeğin arasına domates peynir koyup sepetle salsana
Bu ne kadar?
10’ar lira verin de benzin atalım
Beyler link yok mu link?
Seneye de giyersin.
Bu araç çok yakıyor mu?
İşte Sen Bunları Hiç Bir Zaman Anlayamazsın Ot Gibi Yaşar Ot Gibi Ölürsün...
Aslaa
Seneye giyersin adeti bendede var
Maddi durumum iyi diye israf edecek değiliz
Ben maddi durumum iyi diye benden nefret etmenize gerek yok
Cevap
61Cevap
Muhtemelen, iPhone'u, Vb. Eşyaları 987 Ay Taksitle Alan, Kendine Gizlidende Olsa Belkide İlk Defa KS Sayesinde İkoncan Süsü Veren, Fakat Gerçekte Samsung s3 vb. Alt Sınıf Telefonlar Kullanıp Telefonuan Internetten İndirdiği iPhone Melodisini Yükleyip Dışarı Çıktığında Önceden Tembihlediği İnsanlara Kendisini Uzun Uzun Arattıran, Nusr'eti Hayalinde Görüp Tavuk Döner Yediğinde Mutlu Olan Gerçekte Varoş Olan Bir Kezbanın Serzenişi..
Budur Abi Helal Olsun!
Duygularıma tercuman oldun:))
amacım zenginleri küçük görmek falan değil şöyle anlatayım bende fakir büyüdüm çok şükür karnımız doyuyordu çocuktuk arkadaşımın ailesi zengindi ilk çıkan cep atarisi, ilk çıkan oyuncaklar ilk çıkaf kotlar ayakkabılar vs vs hepsi ondaydı bir pantolonla 6 ay idare ettiğim günü bilirim çocuktum ben dışarda oynardım gezerdim bir kedinin köpeğin peşinden koşardım yırtık ayakkabıyla top oynardım o ayakkabıma bişey olmasın diye oynamazdıbilye oynardık yerden gazoz kapağı toplardık onun elinde atarisi vardı yani dostum kısaca anlıycan fakirliği nasıl ve ne zaman anlarsın biliyomusn paranın alamıyacağı şeyi başkasında bulduğun zaman bunu anlarsın
Bişe diyimi sana
Fakir olasım geldi
Belkide fakir arkadaşım olsa böyle bir doru sormam
Ama hep böyle büyüdüm
dostum bu senin tercihin değil fakir veya zengin olman kimsenin tercihi değil ama buna emin ol biz fakirken cok güzel yaşadık zenginlerin alamadığı şeyleri biz aldık doğada yaşamayı öğrendik yoldan geçen b, fakire yardım etmeyi öğrendik bir zamanlar bizde oyleydik topu patlayan cocuga yenisini almayı ögrendim bana kimse almıyordu ve şunu öğretti fakirlik bana SABRI. dostum beni yanlis anlayacagini biliyorum dedigim gibi bu secim sein degil ama ben fakirken cok zengindim
Zenginlik kendin çabalamadıkça 0 dan zengin olmayınca hiç iyi bir durum değil zengin birçok arkadaşım var hepsi çok şımarık istemedikleri hiçbirşeyi kabullenmek istemiyolar sende büyük ihtimal öylesin ama bu yazdığıma hehe deyip geçiceksin iler ki 40 lı yaşlarda ve ilersinde yavaş yavaş cimri olacaksın maalesef sen istemesen de olacak bunlar sana tavsiyem ilerde çocuğun olursa her istediğini kesinlikle yapma nesilin zaten kötüye gidişinin sebebi bu inşallah dinlersin öğütümü hadi iyi geceler
zengin arkadaşlarından zengin arabalı kız arkadaşın özel üniversiteye giden oldu mu? oldu ise oda şımarıkmıydı ya da bakışlarında küçümseme mi vardı yüce dağları yaratan havası mı?
@ilkbahargss üniversiteye başlamadım daha bu sene inşallah lise hayatım boyunca gördüğüm kadarıyla bir yerden sonra şımarıklık kendini üstün görmeye bırakıyor o zamanlara gelemedim ama yaşadıkça tahminlerimin sağlamasını yapmış olucam
Üniversite hayatında tahminimce kendini üstün görme kendini yavaş yavaş belli eder hocalarımla bu konuyu çok kez konuştuk üniversiteye gideceğin zaman en iyi halinle git liseye benzemez demişlerdi hayırlısı bakalım
çok güzel.. inan tavsiye ederim.. çünkü sen küçük bir oyuncağın verdiği mutluluğu, samimiyeti anlayamazsın ve sen hiçbir şeyden tatmin olamazsın..
tabi cok basit dısarı cık 20 - 30 km kadar bir mesafeyi taksi ile git sadece oraya varcak kadar paraal yanına telefon vs... hiç birsey alma bu arada açken gitmeye özen göter hatta iş çıkış saatine denk getirirsen daha tatlı olur.. oradan eve gel toplu tasıma ve yurume dısında birsey kullanamassın bu anlamada biraz yardımcı olur
Dünyada insanını iytiyaçları sonsuzdur ister fakir ol ister zengin fakir bir ev ister yuva kurmak için zengin villa ister ama ikisininde ihtiyacı hiç bitmez insanogu ister zengin olsun ister fakir olsun ihtiyaçları sonsuzdur fakirinde ihtiyacı var zengininde ihtiyacı vardır bu böyle
Evet biliyorum İyi kide biliyorum çünkü hayatta insanın hep birşeyleri olmaz bazen yok olur o zaman da ayakta durmayı bilmelisin
Mükemmel bişi. Her zengine tavsiye ederim yani...
Abla sen zorla beni kaşıyın diyorsun yani :)
bir kulak arkalarım kalmıştı zahmet olmazsa oralarada lütfen yanii...
kalemi olmayana kalem almak değil, kalemini paylaşmak demek fakirlik...
beğendiğin kıyafete bakıp bakıp, olsun üstümdeki de iyi idare eder demek...
otobüse mi binsem, yoksa yürüsem mi deyip yürümek zorunda olduğunu bilmek demek...
ama en önemlisi, bugünüme de şükür, benden daha kötü durumda olanlar da var demek
heralde burada en fakiri benimdir. ben 17000 tl maaş alıyorum 600 kira veriyorum 5 senedir boyle idda oynarım şansım olur genelde onla geçinmeye çalışırım borçlarımda var sosyla yaşantı yok kız arkadaş yok zengin olmak istemem açıkçası :)
Sonradan zengin olmak cok daha iyi hep zengin olmak kotu şu an durumumuz cok sukur cok iyi ama iyiki eskiden fakirdik 50 kuruşluk ekmegi 5 arkadas bolusuemrduk dondurma degilde buz yerdik agaçlardan meyva calirdik ozamanlar daha mutluyduk
Fakirlik insana israf ile açlık arasında çok ince bir çizgiyi öğretiyor ve bu hayatta kalmamız için gerekli :)
Bir şeyi yaparken kendini değil aileni düşünürsün ama bu paylaşmayı ve kıymet bilmeyi öğretir
Canım zenginler annesini dusunmuyo mu
Fakirlik nedir biliyomusun yiyecek bir tabak yemegin vardir aksam ailecek yerler bunlar degil. Cebinde cok para vardir evi arabasi vardir yemegini paylasacagi kimse yoktur asil fakirlik bu
Ssn simdi en basitinden mumlari yarim limonlari yumurtaliga konuldugunu da bilmessin yazik hayata bir sifir geriden basliyorsun 😂😂😂
Ceplerini boşalt 3 gün boyunca eve de gelme sokaklarda sürtmeye çalış paran pulun evin barkın olmadan o zaman iliklerine kadar hissedersin.
istediğin şeyleri alamazsın en basit bişeyi bile alırken düşünmek zorunda kalırsın ya da alamazsın sürekli parayı nası idare edeceğini düşünürsün.
İnsanın psikoloji de " sorunlar ile baş etme " yeteneğini arttırır
hiçte değil bence küçükken fakirlik yaşamıştım şmdi değilim çok şükür ama insanı kısıtlayan bişey bir nevi kölelik
empati kuran insandan zarar gelmez bence senin yüreğinde zengin... . olgunlasmaya dogru adım atmıssın devam bole durmak yok (: ... anlamakla başlar herşey
Çok güzel bişey hayatla mücadele ediyorsun mesela bu gün maaş yatmamis 500 tl parayı 9 kişiden zorla bulabildim 😄
evet biliyorum... ;) parayla öğrenilmeyen şeylerden biri de yokluktur.. ve yoklukta öğrenilen dersler.. ;)
Merak ediyorsan dene be güzelim.
Paranı alma yanına bir gün arabanıda alma sokaklarda belediye otobüsleri ile gez bir kaç gün takıl bizim dünyamızda belki senin hayatından daha iyidir.
Herkes gördüğü kadarıyla bilir. Bende onlardan biriyim.
Bu soruyu sorma ihtiyacı duyuyorsan eğer bende sana şunu derim zenginsin ama insan değilsin kusura bakma
düşünsene 25000 tl cik gibi bir parayla araba alıcan ama onu bulamıyosun. bundan daha güzel bir duygu olabilir mi
Tam olarak bu ışte. üstten bakma olayı yok. ayrıca seni ve aileni parayla satın alırım. Burada boş boş konuşmak yerine icraat yap
bazı şeyler senin için ulaşılmaz oluyor, ertelediğin hayaller ve istekler, ve hep olduğu kadarıyla yetinmek şükretmek, ve değer bilmek gibi bişey..
anlatırım ama sende bize beyin fakirliğini anlatıcaksın..
1500 tl maaşı geçin mek iyi kıyafeler giyemesiz evde tarhana bulur pişer özel arabamız yok toplu taşımaya biniyoruz pahalı cep telefonları kulanmıyoruz
Valla iyi bir şey değil kanki bende hiç yaşamadım çok şükür ama allah kimseyede yaşatmasın
Yaşayan bilir. Şimdi oturup kim anlatsın sana fakirliği be ablam. Kelimelere sığar mı zorluk.
merak ettiğin şey bulunduğun yaşadığın hayatın elindeki imkanların olmadığını düşün tam tersi bir hayatı hayal et cevabını bulacağını inanıyorum
Cok iyi birsey ya !
Şiddetle tavsiye ederim.
tez vakitte sen de olursun inş.
Bu keyfden mahrum kalmanı istemem arkadaşım :)
Arkadaşlarıyla sırf lara katılıp ortak yiyecek içecek alırken mahcup olmamak için dışarı çıkamamak, kantine gittiğinde bu kaç lira abi deyip para yetmeyince geri bırakmak, durumu iyi olmadığı için yırtık pabuçlar la gezmek.
Küçük şeylerle bile büyük mutluluklar yasayan Fakirlik ülkesinin insanlari. dirlar
çocuğuna 25 kuruşluk sakızı alamamaktır, ama sen anlamazsın.
Çok merak ediyorsan git fakir mahallelerini gez alla alla
İstedigin ayakkabıyı paran yok diye alamıyorsun biraz paran olsa almaya gitsen satılmış oluyor fakirlik öyle işte
Halme sukur ama anltsalrda anlatsamda anlymzsin en basta paylasmyi ogrenmlsn
senn gibilere çöp gibi bakıyoruz biz fakirler seviyesiz insan
Maddi durumum iyi diye seviyesizmi oluyorum
o değil maddi durumdan bahsedip insanlara adeta hakaret ediyorsun burada zengin bircok arkadasımız var onlar senn yapotıgını yapmıyorlar onlar seviyeli görgülü insanlıgı biliyorlar sen ise sacmalıksın baslı basınca fakirlik nasıl olur hc yokluk görmedim diyorsun senn kalbn ruhun halsiyetin fakir oradan bir ders cıkar kendine ben fakirim ve gurur duyuyorum insanlıgımdan çöp toplayıp gecimimi sağlıyorum annımn teriyle para kazanıyorum cok sukur birgün olsun sikayet etmedim yüce rabbim rıskımızı bir seklde veriyor ama senn için fakir ona ne demeli simdi cevap olarak yne diklik yapıcaksın sorun değil ben susucam istediğini söyle cunku birdaha snn içöin sana cevap için buraya yazmaya kendimi yormaya deymez...
Empati yapmak zor olmasa gerek.
Su kizi biriniz hayrina sey edin la
Aynaya bak <3
Bişe dicem maddi durumum iyi diye neden hepiniz bana düşman oluyo sunuz
Ooo zengin geldi haanımm mı diyon şimdi
Umarım hic bir zaman ögrenmezsin
Allah akıl yokluğu vermesin.
Aynen inşallah
İşte ekmeğin arasında ekmek koyup yiyorsun
Tıpkı beynin gibi
o zaman çok şey kaybetmişsin sen gizli hıaa
hahahah aynen öyle @Bojinov_o :D :D hahahah alkol varsa biz de varız her türlü :D :D
şerefe kardeşim benim :D @Bojinov_o :D selamlar olsun sana da :D :D
Gel sana uygulamali gostereyim :D
Güzel bişey , en büyük zenginlk fakirlik :))
ne kadar zengin? bugattiye mi biniyorsunuz?
Bir zeytini iki kez katık yapmk gibidr
çok güzel bişey gurur verici :)
Yurdumun iç karartan soruları
Yine Sahte Bir Kişilik
Bir gün dısarıya harçlıksız cık.
Benimle yer değiş anlarsın :D
"umut fakirin ekmeği"
Bu dünya zengin için somut, fakir için umut, aşık için unut dünyasıdır!!!
Bilmiyorum, öğretsene bana nasıl bir şey?
Tadılması gereken insanı insan yapan bir şey.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar