İdam cezası hakkında ne düşünüyorsunuz?

Hukuk okuyorum , fakülteye başlamadan önce bazı suçlarda (pedofili, tekrarlayan kasıtlı öldürme gibi) idam cezasının uygulanabileceğini düşünürdüm. Çünkü haberlerde gördüklerime duyduklarıma o kadar öfkelenirdim ki ancak ölürlerse adaletin yerini bulabileceğini düşünürdüm. Fakat bu senenin başında bir hocamız bize bu soruyu sordu. Ve hukukçu olarak düşünüp araştırma yapıp ona bir makale hazırlamamızı bunu vize sınavı yerine sayacağını söyledi. Tarafsız olarak başladığım araştırmada okuduğum yazılar o kadar kafama işledi ki şu an suç ne olursa olsun cezanın ölüm olamayacağı kanısındayım. Bir insanın benliğine sıkı sıkıya bağlı hakların en birincisi yaşama hakkıdır ve bunu hiçbir otorite elinden alamaz, almamalı. Hala haberini görünce deliye döndüğüm pek çok olay var fakat artık sadece ağırlaştırılmış müebbet almalarını diliyorum. Ömür boyu o hücrede kalsınlar ve zorunlu psikolojik destek verilsin (pedofili gibi tedavisi olmayan davranışlar hariç) kişiler gerçekten değişim gösterirse gözetim altında tutularak topluma salınsın ve eğitimde yapılacak değişikliklerle suçların önüne geçilebileceği kanısındayım. Siz ne düşünüyorsunuz idam hakkında? Sizce sadece belirli bir kesimi mutlu etmek için bir insanı öldürmek doğru ve haklı sayılabilir mi?
idam belirli suçlarda gelebilir
idam kesinlikle gelmemeli
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
İdam cezası hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla