Hukuk okuyorum , fakülteye başlamadan önce bazı suçlarda (pedofili, tekrarlayan kasıtlı öldürme gibi) idam cezasının uygulanabileceğini düşünürdüm. Çünkü haberlerde gördüklerime duyduklarıma o kadar öfkelenirdim ki ancak ölürlerse adaletin yerini bulabileceğini düşünürdüm. Fakat bu senenin başında bir hocamız bize bu soruyu sordu. Ve hukukçu olarak düşünüp araştırma yapıp ona bir makale hazırlamamızı bunu vize sınavı yerine sayacağını söyledi. Tarafsız olarak başladığım araştırmada okuduğum yazılar o kadar kafama işledi ki şu an suç ne olursa olsun cezanın ölüm olamayacağı kanısındayım. Bir insanın benliğine sıkı sıkıya bağlı hakların en birincisi yaşama hakkıdır ve bunu hiçbir otorite elinden alamaz, almamalı. Hala haberini görünce deliye döndüğüm pek çok olay var fakat artık sadece ağırlaştırılmış müebbet almalarını diliyorum. Ömür boyu o hücrede kalsınlar ve zorunlu psikolojik destek verilsin (pedofili gibi tedavisi olmayan davranışlar hariç) kişiler gerçekten değişim gösterirse gözetim altında tutularak topluma salınsın ve eğitimde yapılacak değişikliklerle suçların önüne geçilebileceği kanısındayım. Siz ne düşünüyorsunuz idam hakkında? Sizce sadece belirli bir kesimi mutlu etmek için bir insanı öldürmek doğru ve haklı sayılabilir mi?
idam belirli suçlarda gelebilir
idam kesinlikle gelmemeli
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar