Memleketiniz şivelerinden ornekler yazarmisiniz?
Ben yazayim bir kac cumle
-Ede notin
-acer
-ha biliik
-ocann batmiye
-garartice kahasica vb :)
Ben yazayim bir kac cumle
-Ede notin
-acer
-ha biliik
-ocann batmiye
-garartice kahasica vb :)
Seni Ele Sevirem ki
Diyecahsan niye? Bennam işde ele.
Seni görende yüregim bir hoş olir,
Yanir, yanir dutuşir.
Diyirsenki niye? İşde ele.
Ahşam olir,
davar, nahır mal gelir.
Sayiram sayiram biri eksik.
Birde dönirem sen yohsan.
Gine diyirsen ki niye? Ne bilim işde ele.
Sekide ekmek yiyirem.
Lavaşi, civili dürüm edirem.
Kıtliram boğozumda dügümlenir.
Sen ahlıma gelirsen gine
Diyirsen ki niye? İşde ele.
Anam örtüleri sarir.
Yataceyıh, mahcuplaniram.
O da gidirya külli beçare galiram.
Sahın deme niye? Bennam, işde ele.
Guşluğa doğri daliram.
Hayal gurmuş, rüyada görmüşem.
Sen bennensen.
Sevinmiş, sevinmiş, tergan içinde galmışam.
Birde uyaniram yasdığa sarılmışam.
Ama deme niye? Ne bilim işde ele.
Sabağınan horozlar ötir,
Gahiram. bir cigara yahiram
Tavuhlara, culuhlara yem verirem.
Tutduğumi öpirem.
Seni culuhlara bile benzedirem.
Diyecahsan niye? Ne bilim işde ele.
Babam beni gapiya goymir diyirsen.
Ey helt yiyirsen.
Ahşama geder goni gomşiyi gezirsen.
Ezen, bibin, emin gile gidirsen.
İsdesen, bene görünürsen.
Madem ele gapiya, cama hatta tırhıca çıh.
Yüzün görim görimde orda ölim.
Diyirsenki niye? Ne bilim işde ele.
- Bir Erzurum atasözü der ki "Bugün başga yarın başga. Zuggum çıhsın bele aşga."
Ne guzelmia bu
Hı hımm, öz türkmen şivesini kullanıyoruz..
Azerbeycanlilar gibi birazda
Evet ;-) çoğu kök kelime kalıpları benzir..
Evet :)
Ökee soru soruvedin cok iyi oluvemis.
Emme ben ökee sive annemedim :)
-Hörü halen yımırtı gaynadıpba göömepbamın?
-Beni bir gazoz acıve baken hordan..
-Öngünü alıvege hada aşamotu yeyem gız.
-Hatma abamın gızı gelin gidipbarı bene de gelive yardıma deye ünlevedilee
-Neşlebasiniz (ne yapiyorsunuz)
-Ne gida? (ne kadar)
-esik (balkon)
-gattirivee (itelememe yardim et)
-Cımık (azicik)
-önkü
-aşam (aksam)
huncacik (su kadarcik)
hindilik bunna a'lima gelivedi :)
Nerenin sivesi hic anlasilmiyor
Bizde şive yok. Bizde Tatarca konuşuluyor. Örnek verecek olursam da:
-Katesin aruv musun? (Nasılsın, iyi misin?)
-Aruvman, sen katesin? (Iyiyim, sen nasılsın?)
geree yok
haydi bakam
nöröyon gali
ege şivesi işte :D
Cevap
32Cevap
Ay ben senin falını Atçe. Aaz tadılan bir kave içtirmedin beya. (Hay ben senin falını Hatice. Ağız tadıyla bir kahve içirmedin.)
Hele bacım çök yere de elini at şu ise :D :D
seni seviyommm :D :P
nörüyon, nörüp batın, yunuver de gel, çimeceğin mi?, guzum vb..
İstanbullu olmak çok koyuyo adama şivek yok adet yok bir şey yok aga :D
Ege köylerinde çok komik şive var. Ama ben öyle konuşamıyorum.
Uşak derler karadenizliler erkeklere :)
uşagum :D.
Şaşırınca:MARİİİ, hal hatır sormak için:NAPASIN.! Merek edince:YAPMAZMIKİN. Samsun muacır şiveleridir bunlar :D
Naabalım yani be ya, sen de yol ortasından gidiyorsun, ben bişey dedim mi be ya
Gadagnı alym :) azını yidiğim sıhgma canını blah blah blah
Ede nottin hangi yore? Kardeş ne yapiyorsun demek degil. mi?
Evet oyle maras sivesi
Ya ben egedeyim ama bizim koyde oyle konuşuyor. Enson yazdigini farkli soyluyorlar ama bizimkiler, biraz ayip bişey
napıyon gari. geliyom.. ege şivesi tükiyein yarısı böyle konuşuyo sanki :)
hanen ulugu bizde agam nediyniz baham eyimisiz yorum
A gadunum az geliveseya
Nerelisin
Bartın
gidek gelek yemek yiyek abboooooo
Napip durunuz gı :D
karaciğerinden yanasica :D
bo muitur :ne diyorsun (lazca)
Yorum
Nidiyn
Balcan
Gardaş var :D nörüyon var :D
napıyorsunuz da siz burada uşağım
geli gelive, gidi gidive
himdi nire givedin :D
Gız, nörüyon sıracalı =)
Dussuz dussuz gonuşma 😀
Kayserili misin :)
Yorum, Rafık vb daha çok var
Ankara mı Kahire mi Tahran mı istersin? :D :D
Bebe:-)
angaraa :D
: :)
Nörüyon
nörüyüm sen nörüyon
Nörek
Griaß di.
Nabıyon beya kapcık agazlı
Kapcık nedir ya dsfsd
götü verinmi götü verminmi
hiç bilmom
Maraşlı geldi :D
Evett geldim :)
gız sen afsinlimisin
Maras merkezliyim
Abi burada var daha marasli
Evet
Demek hemserimsin biraz şivemizle konusalim mi? Degişiklik olur ne dersin?
Annarlar ya nolcak sanki gonusak biz hii ne diin
Eyi sen bilin
Memeleketteyim
Napak buraliyik iste memleketimin daşi topraa altinn :)
Yok daha hele 9. Ay gelsinde yatiriyoruz bir akrabaua
Gel buyur
Gel dondurmada ismarlayayim :)
Hangisinde dersen
Ama terasa gotureyim maras manzarali
Bendensin ;)
Yok yok iyi boyle
-Boh gafa.
Nabürsün bea 😂
ne var la bebe :D
gari
Habuni getursana :D
Nerelisin sen :)
Kmaras
Obuya aşı
Bilemedim şimdi 🍔
ne örüyon gıııı
Neydirsen, eysen
Hacan gittin :D
La bagh hele
getirebilecen mi
Heyye teyzemin oğlu
nabıyon nediyon la
sen nerelisin bea :)
Nörüyon la
Maraşlı mısın :)
Evet
selam hemşerim
Selam merkez mi
:))))
Evet aslen merkez
Sen?
Bende merkezden
Tanıştığıma memnun oldum :)
Bende
Doboğlundan benim yerime firik ye
Oo dobooglundan yenmez mi hic yerim tabi gel sanada yedireyim
Hadi bakalım iftara :)
nabıon beaaa
gardaşım, nörüyon :)
nörüyon
Göbel dkddb
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar