Annesi babası bu evliliği yapmış olanlar bilenler
Sorunlar oluyor mu ya da ne gibi sorunlar olur
Sorunlar oluyor mu ya da ne gibi sorunlar olur
Ben babama alevi kızı sevdiğimi onu istemeye gidelim dediğimde bana "ben o kızı almam" dedi. Ben iş gözüne baktım hiç düşünmeden, bir an bile tereddüt etmeden "kendine 2. ye alacaksan alma. Ama ben alıcam" dedim. Tam 3 kez sordu 3 üncüde ayağa kalıtım "kendine 2. ye alacacaksan alma ben alıcam" dedim ve arkamı döndüm kapıya yöneldim kolumdan tuttu "o kız gelinimdir. Ara gün belirleyin isteyelim" dedi. Özet: ailen gerçekten kararlı olduğunu anlar ise önünde durmaz.
Kardeşim benim Ailem sorun olmaz ama ilerde çoluk çocuk olacak onun mezhebi ne olacak bunun gibi birsürü şeyler çıkacak
Ben şanslıydım. Kızın ailesi alevi olmasına rağmen o kabul etmezdi. Hatta Üniv yıllarında senin gibi bana üstü kapalı sormuştu alevi sünni evliliğini. Bende aleviler dışarıya pek kız vermez sünniler ise almak istemez deyince çok ağlamisti ozaman anlamistim alevi olduğunu. O güne döndüm yazarken inan sağ gözümden yas suzuldu şu an . Evlendik bir oğlumuz var 5 yasında alevi sünni diye hic bir sorunumuz olmadi
bilader eğer alevi sünni evliliği yapmak istiyosan hiiiç uğraşma vazgeç
ben sana aleviler şöyle aleviler böyle diye uzun uzun anlatamam yok insanı insan olarak değerlendir mezhepçilik ırkçılık bilmemnecilik yapmayın masallarına hiç gelme
Bak bakalım Allah ne düşünüyor kızla 1 hafta ilişkini keseceğini ve istihare yapacağını söyle yap bakalım istihare Allah ne diyor hayırlı derse buyur düğününe gelir göbek atarım hayırlı demiyosada sende adam gibi vazgeçeceksin anlaştıkmı
Kardeşim ben o kararı verdim ama hala içim sızlıyor acaba yanlış mı yaptım diye ondan sordum bu soruyu
kardeşim onun içinde yap istihareyi. Ben yaptım gönlümdeki sevgide silinip gitti. Öyle aşk acısı yok ölüyorum sevgiden felan yok. Allah kalbine o istihare ibadetiyle olmaz ey kulum olmaz dedikten sonra aşk acısı maşk acısı kalmıyo yürekte merak etme
anlarım genç adamsın evlilik çağındasın sevmiş olabilirsin ama sunuda bilmeslisinki sana o kalbi veren rabbin için sevmelisin sevdiğini. Rabbinin olmaz dediği kullara vermemelisin kalbini alevi sünni evliliğine dair birrrsürü konusma yapabilirim ama önce aleviliğin ne oldugunu bilmemiz lazım kimi alevi gusül almayız biz der kimi alırız der kimi namaz kılmayız der kimi alırız der kendileri bile biz ayrı bir dinmiyiz yoksa islamın bir mezhebimiyiz diye tartışırken ben alevilik şudur şu şu eksiklikleri vardır diyemem çünki bugün aleviler gusletmez desem burada bir alevi gelip yooo ben guslediyorum diyebiliyo yani ortada bir alevilik felan yok bir kuralı yok hepsi birbirinden farklı. Temiz kadın çok emin ol rabbin icin temizini iste
Cevap
4Cevap
Eskisi gibi alevi sünni ayrımı kalmadı artık herkes evleniyor, ailelerde karışmıyor pek. Ama ben kesinlikle bir aleviyle evlenmem.
Ben de ayrıldım bu sorunlar yüzünden ama yanlış mı yaptım diye düşünüyorum
Olmaz kardeşim bir kalpte ya ali olur ya da ömer ikisi aynı kalpte olmaz bu yüzden sorunlar yasanır he yok bizene eskiden mezhepten biz müslümanız nikahımızı kıyar keyfimize bakarız dersende allah bir yastıkta kocaltın derim
ben eskiden aleviydim sonradan sunni oldum sayilir mi
benim arkadaşım var bir sorun yok gibi bide ogulları oldu iyiler yaniii
Evlenenler var ve cok mutlular. Asiniz bunlari
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?