Yaşanan olaylara bakarak Allah'a olan inancın azalması (Ateizm-Agnostisizm) ?

Merhabalar dinine bağlı bir ailede büyüdüm ve zorla yazları kuran kurslarına gönderilmedim kendi halimle dini öğrendim din üzerinde kendi kararlarımı verdim inanmak ya da inanmamak olarak öncelikle ilk olarak inançsızlığa gidip sonra fikrimi değiştirdiğim dönemler 15-16 yaşlarında oldu ve şu an 21 yaşındayım lafı uzatmadan şöyle anlatmak istiyorum;

İnsanların isteklerinin yerine gelmeyişi ve arzulanan şeye sahip olunamayışı
Bazı ailelerin çocuk sahibi olamayışı ya da engelli bir çocuk doğuran bir anneden daha acı verici ne olabilir doğuştan engeli olan bir insanın böyle bir hayat sürmesi hem ailesi için hemde ileride kendisi için psikolojik olarak bunalıma gireceği aşikar bunu bir sınanma aracı olarak görmek aile ve o kişi için kendini avutma aracı olarak görüyorum ve olası tanrı içinse izleyici konumda bulunması ona olan inancın daha da zayıflaması olarak görüyorum

Tarihler üzerinde yapılan zulumlerin bir sınanma bir şükür olarak görülmesi
Dünya savaşları yahudi katliamları müslümanların katliamları biri artık dur diyebilmeli katledilenler sadece bir din üzerine değil insanlığın kendisi Tanrının din ayırmaksızın her dine mensup olanların geçmişte geçmeyecek kadar derin yaralara neden olacak bir tarihi var ve engelleyen birşeyin bulunmaması (İNANÇ YÖNÜNDEN ZAYIFLAMAMA NEDEN OLAN BİR FAKTÖR) ve çok beğendiğim bir söz olarak toplama kampında duvara yazılan bir yazı olarak "eğer tanrı varsa onu affetmem için ayaklarıma kapanmalı" bunu paylaşmadan anlatmak istediğimi iletemeyeceğimi düşünüyorum

Yaşanılan psikolojik-ekonomik-ailesel problemler-çevresel faktörler
Herkesin yaşadığı genel bir durum ailenin ekonomik problemleri aile içi şiddet k&u
Yaşanan olaylara bakarak Allah'a olan inancın azalması (Ateizm-Agnostisizm) ?
Cevapla