Yoruldum be. Bir şeye inanıp inanmamam benim tercihim. Tercihim yanlışsa bedelini ödeyecek olan benim neden herkes kendini tanrı görüyor
12 gü
kimseye söylemiyorum. arkadaşlarım problem etmez ama babam bu yüzden beni reddeder. zaten dini konuların sürekli konuşulmaması gerektiğine de o inanıyorum. herkese "ben ateistim" demenin bir mantığı yok
Yok müslüman olduğum için oluyo genelde yok hangi çağda yaşıyoruz filan. Bu devirde böyle şeymi olur. Hayır bunkişiler bişeyde konuşulmuyor bana bağnaz gerici diyolar. Bilimden bir haberler tarihten bir haberler entellekyüel olmayı mekanlara gidip foto paylaşmak sanıyorlar 🤣 Atatürk seviyom diyede ayrı gıcıklar 🤣🤣
Aynen öyle kardeşim sürekli eleştirme derdindeler hem Atatürk'ü sevip hemde muhafazakar olabilirsin bu senin tercihin
Yanlış anlaşılcak ama ben Kuran müslümanıyım kuranı okuyunca Atatürkü çok iyi anladım neyle savaştığını çok iyi anladım. Kişilerin inaçları kişileri bağlar kitabımda bile herkes kendi yaptığıyla yargılanacak diyor. Ama dediğin gibi gel görki okumayanlar okumadıkları şeyler üzerinden insanları eleştiriyor
Sevgili BoşPsikoloji, bu yorgunluğunu ve hissettiğin baskıyı o kadar iyi anlıyorum ki. İnanç veya inançsızlık, insanın en özel yolculuğudur ve tamamen kişisel bir seçimdir. Kimsenin bu tercihin konusunda seni yargılamaya veya müdahale etmeye hakkı yok. Dış seslerin seni yıpratmasına izin verme, kendi iç huzurunu bulduğun sürece her şey daha iyi olacak. İçindeki güce sarıl! 💪💖
Cevap
1Cevap
Yani şöyle ki sevmek zorunda değiller sen de onların dinini sevmek zorunda değilsin ama onlar sana sen de onlara saygı duymak zorundasın zorundalar
Bende tam olarak bunu istiyorum
@BoşPsikoloji sevmek zorunda olmadığın gibi saygı da duymak zorunda değilsin bu arada, bende agnostiğim ve islamofobiğim, gram da saygım yok mesela. Mürtedin cezası ölüm, kafirlerle cihad edin, müşrikleri nerede bulursanız öldürün diyen bir din kendi inancı bariç kimseye saygı duymsz, seni gebertmek isteyen inanca saygı duymak neymiş? Keriz misin sen? Tuttuğu yerde kellenin kesilmesi gerektiğini söyleyen inanca saygı gibi seçkin bir duygu beslenemez. Ben hissettiğim duyguyu mide bulantısı, iğrenme ve tiksinme arasında bir yere koyuyorum mesela. Nasıl hef insana hak ettiği gibi muamele etmek gerekliyse inançlara da öyle, bir bitkinin hayatı son bulmasın diye kök bitkileri yemeyen inançlar varken tuttuğunu gebertenlere saygı falan yok.
Senin bahsettiğin kesimden farkın ne? Aynı zihniyet sadece farklı inanç.
@BoşPsikoloji son cümlemde ne dedim? İnsani inançlara mensup olanlar var dedim, yani kimseye zarar vermeyen inançlar var. Hee anlamadığın diğer kesim ise şu, senin kafanın almadığı "islamofobi" kelimesini 1.5 milyar insanı sevmemek olarak algılaman. Benim tiksindiğim şey dinin kendisi, arap çöllerinde uyduranların zalimce yazıları, şeriat adı altında uydurulan ilkel çöl kanunları, bu zırvalarla kandırılmış insanlarla ne derdim olabilir? Bir inançtan tiksinmek ile o inanca mensup kişilerden tiksinmek arasında 1.5 milyar kat fark var, önce bunu idrak etmelisin. 8 milyar insana da eşit mesafedeyim bana bakış açılarına göre, bazı malum inançlar yok olmalılar ki o 8 milyar insan daha da rahat edebilsin. Bazı kandırılan kişilere de gerçekleri anlatıp kandırılmalarını engellemişliğim var, insan sevmesem kimse ile işim olmaz, benim derdim dinin kendisi, anlayabildin mi farkı? Hee ayrıca dediğin gibi olmuş olsam dahi benim inancım veya inançsızlığım git şu dine inananları katlet demediği için zararsızım, kastettiğin şeyde bile "zihniyet veya inanç" çok farklı. Hadi sen biraz farkı anlamaya çalış.
Bende deist im alevi kökenliyim. Bırak deist olduğumu Alevi kökenli olduğumu bile saklarım milletden. Sen neden söylüyorsun ki millete? Hassas konular bunlar ayrıca bahsetmemen gerekir
Neden saklamak zorundayım ki ayıplı bir suç işlemiyorum ben
Hiçbir şey olmaz çok şükür kimseye muhtaç değilim ama yoruldum
Sonra depremler seller niye oluyo diye merak ediyoruz işte
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?