19 gü

Helallik alamadığımız insanlar ve kul hakkı vicdan yüküyle nasıl başa çıkıyoruz?

Hayat yolunda yürürken bazen istemeden de olsa öfkemize yenik düşebiliyor, kalpler kırabiliyoruz. Geçmişe dönüp baktığımda, kavga ettiğim veya haksızlık yaptığımı düşündüğüm insanlar oldu. Kimisiyle konuşup helallik alabildim ama kimisiyle yollar tamamen ayrıldığı ya da hakkını helal etmediği için bu hesaplaşma yarım kaldı.

Üzerinde kul hakkı hissetmenin verdiği o içsel huzursuzluğu ve vicdan yükünü hafifletmek için sizce ne yapmalı? Ulaşılamayan ya da hakkını helal etmeyen insanlar adına iyilik yapmak, sadaka vermek veya dua etmek bu iç kaledeki huzuru yeniden sağlar mı? Geçmişteki bu tarz vicdani yüklerle siz nasıl baş ediyorsunuz?

Helallik alamadığımız insanlar ve kul hakkı vicdan yüküyle nasıl başa çıkıyoruz?
Cevapla