İstanbul’da tek başıma yürürken neden sürekli sokak tacizine ve pasif agresif tiplere maruz kalıyorum?

Merhabalar, başlıkta belirttiğim gibi 18 yaşındayım, 1.98 boyundayım ve aktif olarak boks/kickboks/fitness ile ilgileniyorum. İstanbul’da yaşıyorum ve günlük 15-20 km yürüyüş yapan biriyim.

​İşin ilginç yanı şu; yanımda bir arkadaşım veya kuzenim varken sokakta hiçbir sorun yaşamıyorum, insanlar gayet normal davranıyor. Ancak ne zaman tek başıma yürüyüşe çıksam; omuz atanlar, laf atanlar, motorla geçerken havaya küfür savuran tiplerle karşılaşıyorum. Fiziksel olarak dikkat çekici olduğumun farkındayım ama bu durum sürekli hale geldi.

​Bir sporcu olarak fiziksel şiddetin çözüm olmadığını, bir anlık öfkenin hayatımı karartacağını biliyorum. Ancak bu pasif-agresif tacizler, 'sürü psikolojisiyle' tek kişiye saldırma isteği beni cidden yoruyor.

​Merak ettiğim şu:

​Sizce bu durum boyumdan/fiziksel yapımdan kaynaklı bir 'hodri meydan' algısı mı yaratıyor, yoksa İstanbul sokaklarında yalnız yürüyen herkese mi bu 'sınır ihlali' yapılıyor?
​Aynı sorunu yaşayan, 'tek başıma yürüdüğümde üzerime geliyorlar' diyen var mı?
​Bu toksik insanlarla muhatap olmadan, enerjinizi düşürmeden nasıl bir yol izliyorsunuz?
​Herkesin fikrini merak ediyorum, cidden çözüm önerisi olan var mı?

İstanbul’da tek başıma yürürken neden sürekli sokak tacizine ve pasif agresif tiplere maruz kalıyorum?
Cevapla