Bayramda muhafazakar akrabalardan duyduğun en gıcık dini yorumlar nelerdi?

Hazır bayram da yaklaştı eve gidiyorsun, duyduklarını silme meditasyonu yapıyorsun, ona şunu söyleyecektim aslında var ya of falan diyorsun ama akraban olduğu için annen küçük düşmesin diye susuyorsun.

Mesela benim Fatma yengem var, bir bayramda şöyle yaptı: Kuzenim Refika'nın ateist arkadaşı varmış, onu Müslüman yapmak için telefonla konuşuyordu. Sarf ettiği cümleleri bir duysanız var ya offff, çaya şekeri at, karıştır, çayda şeker var mı hah o zaman Allah da var tarzında örnekler veriyor. Kız da diyor ki ben agnostiğim, tanrıya inanıyorum, bunlar anlamıyor, hâlâ tanrıyı kanıtlama peşinde.

Aynı sohbet grubunda oje sürmenin günah olduğu konuşuluyor. Ben de oje sürmüşüm, oradan bir gıcığın teki, orta yaşlı bir de, ha hadi reglisin diyelim, bu sefer de... 'nın kızı renkli olmuş derler, o da ayıp tarzında bir cümle kurdu.

Bunun sadece bayramlarda olmasına gerek yok. Annenin gün arkadaşları diyelim, 65 yaşındaki bir teyze, otobüs durağına gidiyorsunuz, aşırı dekolteli giymiş bir kız var, ona olumsuz yorum yapıyor, sen de yanında hiçbir şey diyemiyorsun, zaten tanıdığın biri, utanıyorsun vs...

Örnekleri siz verebilirsiniz
Bayramda muhafazakar akrabalardan duyduğun en gıcık dini yorumlar nelerdi?
Cevapla