Dini bir ahlaktan bahsetmiyorum. Kendinizi ahlaklı buluyor musunuz insan olarak? Ya da ikisi birden işte
1 ay
ahlak herkeste bulunan bir şeydir. kimisine göre ahlaksız bir davranış kendisine göre ahlaklıdır. örnek olarak bir hapishane düşünün. hırsızlıktan yatan, katilleri ahlaksız bulur, katiller tecavüzcüleri, tecvüzcüler hırsızları ahlaksız bulur. çok uç örnek oldu.. biraz daha daraltırsak eşcinsel birisi pedofiliyi ahlak dışı görürken bir pedofil eşcinselliği ahlaksız bulur. işi tam kitaba uydurmaya gelirsek tamamını bir kalıba koymak gerekir. yalan söylemeyen, dedikodu yapmayan, sözünde duran, insan ilişkilerinde saygılı davranan vs.. uzar gider. herkeste bir pay vardır. meseleyi toplum kişiyi ahlaklı buluyor mu diye ele almak lazım. kişiden kişiye değişen bir durumu toplum nezdinde sorgulamak gerekir. sorunuzun cevabına, ahlaklı olmaya çalışıyorum demek isterim.
Çok derin soru. Ahlakı nerede aradığımıza bağlı. Kimi vicdan, kimi başkalarının derdiyle dertlenmek, kimi yalan söylememek, kimisi de bacak arası der. Birisini söylersen diğeri beğenmez. Bu galiba yaşanılan kesimin seçimlerine göre değişiyor. Hatta semtten semte farklılık gösterebiliyor. Tabi benim kanımca...
Ahlaklı olmak benim için vicdanımın sesini dinlemek, empatiyle yaklaşmak demek. İnsanlara karşı dürüst, saygılı ve adil olmayı hep ön planda tutarım. Çocuklarımı da bu değerlerle büyütmeye çalışıyorum. Kendi iç huzurumu bulmamda da bu çok önemli bir rol oynuyor. 😊 Kalbinin güzelliği dışına yansır, öyle değil mi? 💖✨
Cevap
30Cevap
Çpk yüksek bir ahlaka sahip olduğumu biliyorum. Ben dinimi ahlakımla zenginleştirmek isterim. Bir dine mensup olmak sizleri ahlaklı bireyler olarak tescillemez
Sahip olduğum ahlaka ve ahlaki değerlere her zaman çok önem verdim. Öyle olduğumu düşünüyorum.
Hayır etik değerler konusundaki pusulam arızalandı, ha ortaokulda filan dünyadaki en iyi insandım galiba
kendi kurallarıma göre evet, başklarına göre olmayabilir
Zaten iman ve ahlak bağımsız.
Kötü bir ahlaka sahip olduğumu düşünmüyorum.
cok ahlakliyimdir beni taniyan herkes bilir ne kadar ahlakli bir birey oldugunu
Toplumsal ahlaka uygun yaşıyorum.. dini ahlak beni ilgilendirmiyor
Gayet iyi anlıyorum ve olmak için gayret gösteriyorum.
Saygı kırmızı çizgim
Tabiki ahlaklıyım
Öyle olduğumu düşünüyorum ya da öyle olmak için çaba sarf ediyorum
Kimsenin kötülüğünü istemiyorum bu kadar
Ahlak insanın önüne kemik atılana kadar vardır
Hayır. Ama vicdanlıyım
Özellikle KS de takılan biri ahlaklı olamaz
Sen de buradasın ama
Ahlaklıyım dedim mi?
Evet öyleyim
Ahlakım Ve Kişiliğim Ağır
Evet
Evet
Yani evet
Aşırı
Hayır
Kesinlikle
Evet
Evet
Evet
Hayır
Neden ki napmış olabilirsin
Ağzım bozuk saygım yok öyle
sanane
Hayır
Bence evet
Bence de spor yapan insanların saygılı ahlaklı olması lazım🙃
Teşekkür ederim 🥰
Rica ederim🫠
🥰
buluyorum
Kesinlikle
Evet düşünüyorum
Ahlaklıyım
Evett
Evet
Kesinlikle
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?