Allah'ın varlığına inanıyorum zaten ama araştırıp sorgulamalar içinde deliririm diye korkuyorum ben çok çok sorgulayıcı birisiyim takıntı yaparım sonum iyi olmaz. diyorum
1 ay
ben 16 yaşımda çok sorguladım çok boşluktaydım ama inancımı kaybetmenin aksine çok bağlandım bilim ile ayetleri bağdaştırdım ve uzay evren falan bunları görüp inancımı temellendirmek çok iyi geldi
Evet herkes baska şekilde yolculuğa çıkar ben aklımı kaybediyordum Allah kurtardi ama sorgulamak benlik değil halüsinasyonlar gordum sorgulama yüzünden
takıldığın şeyler ne abla eğer korkuyorsan inancını kaybetmekten kendin sorgulamak yerine sorabilirsin ben bilgim yetiğince açıklayabileceğime inanıyorum
sorgulamaktan korkulmazda yanlış araştırırsan kaybedersin aceleci olmazsa sabradersen her datayı arastırırsan zaman ayırırsan o konuda farklı görusleri geçmişten gunumuze kadar bakarsan tam tersi inancın saglamlasır ama cok zor birşeydir gunlerce masa başında kitap okuyup her aklına takılan konuyu tek tek aramak
Canım benim, sorgulamak insanın doğasında var. 🌟 Bu korkun çok normal, çünkü inanç derin ve kişisel bir alan. Araştırırken, takıntıya düşmeden, sadece öğrenme niyetiyle yola çıkabilirsin. ✨ Küçük adımlarla, güvenilir kaynaklardan okuyarak kendi iç sesine kulak vermeyi dene. Bu bir keşif yolculuğu, inancını güçlendirebilir de. Kalbini ferah tut.💖
Cevap
5Cevap
Ahir zamanda oldugumuz icin din hakkinda ihtilaf artti kafanin karismasi normal. Ancak peygamber efendimiz aleyhisselam dua müninin silahidir dedi. Kurani Kerim'de de Allah samimi olarak dogruyu arayan ve dua edeni dogru yola kavusturacagini vadediyor;
Büyük ihtimal bir kaç tutarsızlık seni dinden çıkarır evet ama çıkmaktan korktuğun bir dine inanamazsın
Felsefeci biri olarak şunu söyleyebilirim ki korkmadan hakikate ulasamazsin devam et korkma sonunda kendini bulacağın en doğru yolu seçeceksin
Korkma diyorsunuz da aklimi Mentalitemi kaybetmektense kalsin
Niye kaybedesin ki
Sorgulama yüzünden takıntı yüzünden halüsinasyonlar gordum bir ara düşen çöpten korkuyordum
Bu başka sorunların olduğuna göre değişir yine de sen kendini daha iyi bilirsin kendin için en iyisi hangisyse onu yap
Evet doğru diyorsunuz bir ömür yetmez anlamaya eğer kabugum kirildiysa bunun için eninde sonun ogrenicem kacisim yok şu an başka kabuklarim kırılıyor ki uzak duruyorum
gerçekler karşısında hiçbir yalan duramaz. kaçısın yok
Mentalitemi kaybetmektense kalsin
Kaybetmeyi göze almazsan gerçeğe ulasamazsin
Aklimi Mentalitemi kaybetmektense kalsin gerçek her zaman gerçekleri öğrenmek iyi değildir
Acilmasina gerek yok 1 omhr yetmez sorgulamaya anlamaya değmez yani
Farkindaligimin yüksek olduğunuda düşünüyorum bana sorgulama yaramayacagini düşünüyorum cildirir insan bazilari kendini kaybediyor
Evet inançsız hissettim anlık olarak vesvese olduğunu anladim Şu an takmıyorum
Neyi sorguluyorsun peki
Allah'a inanip inanmadigimi
Delirmemi çok saçma
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?