Şefin arkamdan 'kendini İtalyan zannetmesin' demesi sizce aşağılama mı, ego mu?

Herkese merhaba, bir otelde barista olarak çalışıyorum. Tesettürlü biriyim, kişisel bakımıma, giyimime ve makyajıma falan da oldukça özen gösteririm, tarz sahibi olduğumu söylerler. İş yerinde genel olarak uyumlu biriyimdir, üstlerimin talimatlarına harfiyen uyarım.

Düne kadar şirketin verdiği yeşil gömleği ve renkli başörtüleri takıyordum. Şefim (erkek) bana daha önce arkadaşım aracılığıyla 'çok çekici ve çok iyi kalpli bir kız' olduğumu söylemişti, yani aramda bir problem yoktu, aksine dünkü halimi de çok beğenmişti.

Fakat dün yönetim konsepti değiştirdi ve benden bembeyaz giyinmemi (beyaz gömlek ve beyaz başörtü) istediler. Sabah şef yanıma gelip 'Neden beyaz gömleğin yok?' dedi, ben de 'Emin olamadım giyip giymemekte' deyince, 'Bizde var, ben sana anahtarı vereyim git odadan al' dedi. Bana ayrıcalıklı davrandı, diğer arkadaşlarım yeşil gömlekli, bir tek ben beyaz… Anahtarı bana verdi. Ben gömleği almaya giderken, arkamdan başka bir personel yönlendirdi (anahtarı teslim alsın diye). O sırada ben koridordayken, şefin odada diğer erkek personelle baş başa kaldığında benim hakkımda aynen şöyle dediğini duydum: 'Kendini İtalyan yapmasın / zannetmesin ha!' (Bildiğiniz gibi baristalıkta beyaz gömlek elit bir imajdır).

Ben daha gömleği bile giymemişken, onun talimatıyla beyaz gömlek almaya gidiyorken arkamdan böyle bir laf edilmesi beni çok kırdı ve aşağılanmış hissettim. Ben başörtülü bir kızım, kendimi niye İtalyan zannedeyim, neden böyle bir çabam olsun? Ne söyleseler yapan, işinde gücünde biriyim. Sonrasında lafı duyup üzüldüğümü anlayınca yarım saat içinde yanıma gelip 'Kötü anlamda söylemedim, rahatladın mı?' diye kıvırmaya çalıştı ama içimdeki o huzursuzluk geçmiyor.

Sizce bu adam sırf ben kapalıyım ama aynı zamanda bakımlıyım/şığım diye beni ezmeye mi çalıştı? Yoksa tamamen kendi erkek şeflik egosuyla saçma bir vizyonsuzluk mu yaptı? Dışarıdan nasıl görünüyor, yorumlarınızı merak ediyorum

Şefin arkamdan 'kendini İtalyan zannetmesin' demesi sizce aşağılama mı, ego mu?
Cevapla