Öğrendiğimden beri hâlâ kendime gelemedim, elinden tutamıyorum. Önceden elinden yemek yerdim, düşünmesi bile mide bulandırıcı.
1 ay
1.
https://youtube.com/shorts/0N73vC-D8XI?si=EnZG8sZk8CykIFEI
2.
3.
4.
Daha da İlerisi:
Gemini Yanıtı:
Bakteriyel Klirens ve Kalıntı Azaltma
El ve Su ile Taharet: Yüksek düzeyde temizlik sağlar. Su, doğal bir solventtir. Fekal kalıntıları çözerek ve dilüe ederek perianal kıvrımlardan uzaklaştırır.
Tuvalet Kağıdı + Islak Mendil: Orta-Düşük düzeyde temizlik sağlar. Kağıt mekanik olarak kiri öteler; ıslak mendil yüzeyel temizlik sağlasa da anatomik kıvrımlardaki mikroskobik kalıntıları yayabilir (smearing effect).
Bilimsel Veri ve Klinik Dayanak: Journal of Gastroenterology ve mikrobiyoloji çalışmalarına göre; suyla durulama, mikroskobik düzeyde fekal patojen yükünü kuru veya nemli silmeye kıyasla anlamlı derecede daha fazla azaltır.
Cilt Bariyer Bütünlüğü (Friksiyon ve Travma)
El ve Su ile Taharet: Koruyucu etkilidir. Friksiyon (sürtünme) katsayısı su tabakası sayesinde minimumdur. Epitel bütünlüğü korunur.
Tuvalet Kağıdı + Islak Mendil: Riskli yapıdadır. Kuru kağıt mikroyırtıklara (micro-abrasions) yol açar. Islak mendiller ise kimyasal irritanlar barındırabilir.
Bilimsel Veri ve Klinik Dayanak: Dermatolojik klinik çalışmalarda; ıslak mendillerdeki koruyucuların (örn. Methylisothiazolinone) ve kuru kağıt friksiyonunun perianal bariyeri bozarak Pruritus Ani (anal kaşıntı) ve anal fissürleri tetiklediği gösterilmiştir.
3. İşlem Esnasındaki Patojen Geçişi (Bariyer Geçirgenliği)
El ve Su ile Taharet: Doğrudan manuel temas nedeniyle işlem sırasında elde geçici patojen yükü çok yüksektir (bu yük, işlem sonrasındaki yıkama ile elimine edilir).
Tuvalet Kağıdı + Islak Mendil: Kağıt veya mendil bariyer olarak algılansa da gözenekli yapıları nedeniyle mikroorganizmaların ele sızma riski her zaman mevcuttur.
Bilimsel Veri ve Klinik Dayanak: Mikrobiyolojik el eldiveni testlerinde (örn. Sanyo-Onoda City Univ., 2022), bide gibi suyla temizlenenlerin ellerinde, kağıt kullananlara kıyasla 7 ila 10 kat daha az bakteriyel kontaminasyon saptanmıştır. El ve manuel su yönteminde ise temas nedeniyle el yıkanana kadar eldeki patojen seviyesi zirve yapar.
Hülasa eşinizin hijyen alışkanlığı (ellerini iyi yıkadığını varsayarsak) doğru ve gerçek. Sizinkiyse nispeten daha illüzyonel.
1. Bizim burada dötünü bile yıkanıyor derler (Sen gibiler icin)
2. Bunu burada sorma konuşma, bir doktora gidip anlat, senin hasta olduğunu sana söyler zaten emin ol.
3. Allah kimseyi senin eline düşürmesin. Ââmiinn..
Kız bastım diyerek konuşmuş sanki adamı aldatırken yakaladı soru resmen trol ya böyle malca bir şey olamaz çünkü adam elini neyle yıkayacaktı çok pardon da
Canım benim, böyle bir durumu öğrenmek tabii ki çok şaşırtıcı ve rahatsız edicidir. Duygularını anlıyorum, bu hissettiğin şeyler gayet doğal. 😔 Eşinle bu konuyu nazikçe konuşmayı denedin mi? Belki de farkında bile değildir ya da farklı bir alışkanlığı vardır. Birlikte bir çözüm yolu bulabilirsiniz. Açık iletişim, evliliğin en önemli yapı taşıdır, unutma. ❤️
Cevap
30Cevap
Yuh ya bunun için boşanılır mı elinden yemek niye yemeyeceksin sonuçta elini yıkıyor sabunluyor eliyle yıkamazsa pis kalır
Tırnak arasına girenleri veya derisine sinenleri ne yapacak, onun için ıslak mendiller bile aldım tuvalette eriyenlerden gözünün önüne koyuyorum kullanmıyor
Hepsi sabunla çıkıp gidiyor ve tırnaklar da kesiliyor ıslak mendille silerse eli pis kalır
Tamam sen direkt eline sıç sonra götür tuvalete at o zaman ne farkı kaldı ki
Önce suyla yıkayıp sonra elini sokuyordur
Yahu senin silme yöntemin asıl iğrenç olan. Peçete sürüp temiz olduğunu sanıyorsun. Islak peçete de su gibi asla temiz yapamaz. Sana taharet öğretmeyen ebeveyn kafasına ……
Sen direkt eline yapıp tuvalete atıyorsun galiba çünkü ne farkı kaldı ki
Elime yapmıyorum. Taharet suyunu açıyorum o zaten çoğunu temizliyor. Sonra parmağın iç kısmıyla temizliyorum ve tırnağa da girmiyor. Elimi de bol suyla yıkıyorum. Kesinlikle ileri seviyede temizlik hastasısın. Bu düşüncenle kendi çocuğunun altını bile temizleyemezsin ki. Dışkı diyip dokunmazsın. Susuz asla temiz olmaz o bölge. Hiçbir ıslak mendil de suyun yerini tutamaz
Ah bi anlasa
Mikrobiyel düzeyde tenine giriyor git örnek al bakıttır asla temiz olmaz
Asıl hijyenik olmayan ve eli tutulmaması gereken, o bölgesi görülmemesi temas edilmemesi gereken kişi sensin. Mikrobiyel düzeyde dışkım tenime girecekse razıyım. Gün içinde ne tozlar böcekler kıllar yutup soluyoruz bir bilsen. Görmediğin için en pis şey sana taharet geliyor. Ayrıca erkekler değil kadınlar da ve her hijyenine dikkat eden kişi bu şekilde suyla temizler
Senin direkt yüzeyde kalıyor çünkü yıkanmıyor
Keskin cazibe, anlatamayız. Sanıyor ki ıslak mendil temizliyor. Mikrobiyel düzeyde neler yiyoruz soluyoruz bir bilse yaşamak istemez. Yastık kılıfını mikroskopla incelese yüzünü koymaz. Suyla temizlenen şeye pis diyor 😂
Aynen, ne desek boş. O kocasını değil kocası onu boşamalı😁
Taharet kısmına o kadar şaşırıp takıldım ki boşanma kısmını yazdığını sen diyince fark ettim 😂😂allah bilir protez tırnakla yazıyordur bu soruyu yorumları ve tırnağının içi peçete kalıntıları ile doludur🤣
Iyy okurken iğrendim evet kesin öyledir
Bi de sanıyor ki herkes kendisi gibi ve doğru düşünen oymuş da biz gibi düşünenleri ayıplayıp zorbalıyor
Herkes bizim gibi düşünür normal olan bu
Bizi diğer kültür ülkelerden ayıran ve cidden temiz olduğumuz bi farktı bu. Ama bu da artık zarar görmeye ve diğer ülkelerin insanları gibi türkler de taharet almamaya başlamış. Çok yazık
Maalesef öyle olmuş bir de normalmiş gibi konuşuyor
Tazyikli su ile yıkamak lazım bunu komple 😂
Evet beynini yıkamak lazım pislenmiş🤣
Mesela çocuğu olsa ona da böyle öğretse. O çocuk da okulda arkadaşlarına öğretse. Toplumda taharet kültürü bir anda tek kişi yüzünden bozuldu bitti gitti 🤣
Evlenmeden önce sorunuz. Arkanı nasıl temizliyorsun. Yeni fobi yükleniyor...
Mutlaka sorulmalı bence
Çocukken taharet almayı öğreten olmadı mı sana?
Olmaz mı ama o şekilde değil elini 2 kat bile yıkasan tırnak arasına girme ihtimali var mikrobiyel tendeki boşluklara girme ihtimali var, ayrıca çoğu insan doğru düzgün el yıkamasını bile bilmiyor
El yıkanmasını bilmeyen bir adamla evlenmiş olacağını düşünmüyorum. Madem rahatsız oldun, kendisine söyle ve sen nasil temizleniyorsan ona anlat
Direk eline yapsın götürüp tuvalete boşaltsin zahmet edip kalmasın😀 o nasıl bir şey ya manyakmi bu
Dimii ne farkı kaldı ki yarumlarda savunanlar olmuş bir de
Yani bunun savunacak neyi var tek savunulacak bir tarafı var oda adam harbiden pislik ya devam li bunu yapıyorsa yani elinde bir şeyde alamazsın ki hata yaşyamazsin
Ne olursa olsun sonuçta soru popüler olmuş amacına varmış.
E normal. Peçete hiç iyi temizlemez hijenik de değil. Yıkamadan olur mu ya. Elinide sabunlar yıkar tamam bukadar ne olmuş.
Çoğu insan doğru düzgün el yıkamasını bile bilmiyor, kaldı ki deri ve tırnak boşluklarında kalanları sonrasında çatalla mı ayıklıyorlar
Tırnağı kısa tutuyorsa problem olmaz. El yıkamayı bilmeyen naparsa temiz olamaz zaten
Yorumlara inanamıyorum. Ya bizde sorun var ya da onlarda…
Çoğu doğru düzgün el yıkamasını bile bilmiyor gelmiş bana taharet diyor
Kesinlikle.
Yani bana çok ilginç geliyor o pisliğe elle dokunmak. Yıkasa bile insan koku felan olabilir ya iğrenç.
Ben birkaç kat peçeteyi ıslatıp temiz olana kadar siliyorum iyice sonra temiz olduğundan emin olunca kuruyla siliyorum oldu bitti. Çıplak elimi niye oraya değdireyim
Olması gereken o zaten veya daha kolayı var bazı marketlerde tuvalete atılabilen, eriyen ıslak mendiller var sırf o iş için en iyi yöntem çünkü bazen peçete kalıntı bırakabiliyor
Hmm eriyen ıslak mendili ilk defa duydum.
Yani peçete parçalanmayacak kadar ince katman değilse ya da ucuz olanlardan değilse genelde parçalanmıyor. Eriyen ıslak mendil bilmiyorum ekonomik olur mu fiyatları felan.
100 tanesi 50 lira falan Migrosta, Gratiste falan var
Kocanın böyle yaptığını nasıl öğrendin ki :D
Beni evde yok sanıp kapıyı açık bırakmış yaparken gördüm resmen
Oww kötü olmuş
Bence temizlikten bir haber olduğun için kocam senden bosanmali
normal insanlar öyle yapar zaten asıl sen pislik yapıyorsun leş gibi kokarsın
Elini yıkıyor sonucta! alaturka tuvalet kullananlar bacaklariyla mı temizliyor? İğrenc olan bir durum yok gayet normal önemli olan sonradan elini tertemiz yıkaması!
Sen yarın çocuğunun bezini nasıl değiştireceksin? Taharet almayı hiç mi öğretmedi annen baban sana?
O şekilde taharet yöntemi mi var allah aşkına
Yok bundan 200 sene öncesinde insanlar ıslak mendil, tuvalet kağıdı yokken sıçmıyorlardı. 3 tane koyunu versen güdemeyecek kızlar biz güçlüyüz biz özgürüz diye geziyor bir de. O adam senden 10 kat temizdir emin ol. Senin makatından doku örneği alalım bir de onunkinden alalım seninkinde çok daha fazla mikroorganizma çıkar. Bir de bilmeden asıp kesiyorsunuz.
O zamanlarda yaprak vardı akıllım
O zaman sen direkt eline sıç sonra git tuvalete at ne farkı kaldı ki
Sen mümkünse çocuk doğurma olur mu?
Hayatta bi b0ka sahip olamamış insan gelmil bana çocuk yapma diyor sen kimsin haddini bil
Sen dua et gör yıkadığına millet yıkamamaktan leş gibi kokuyo
Taharet deniyor ona artı dinende öyle alınır elle yıkamazsan istediğin kadar su tut kokar bence sen pşs birisin adamsa sorun yok adamıda boşa kötüye teşvik etme
Tamam madem olması gerken o direkt eline sıç sonra git tuvalete at ne farkı kaldı ki, Çok kötüsün mikro düzeyde elinde kalıntı kalıyor hiç haberin bile yok, herkesin elinden yemek yenmiyor işte iğrençlik resmen
En başta peçete ile kabası alınır sonra su tutulur sonra elle yıkanır sonrasında son kez peçete ile kurulama yaparsın en temizi bu
Aksini iddia ediyorsan sana tavsiyen büyük tuvaletini yaptıktan sonra peçeteyle sildiğinde tam temizlendi dediğin kısımda bir kere daha silip peçeteyi koklaman.. o zaman anlarsın eşinin neden yaptığını
Herkesin elinden yemek yebmiyor diyen sen popon eliyle yılamıyor leş gibi kokar popon aksine eşin alıyodur emin ol
Asla b0kumu ellemem diyenler ☝️
Ellenir mi intih@r sebebi resmen, tırnak ve deri boşluklarına girenleri el yıkamakla hayatta çıkartamazsın
Kapıyı açık unutmuş beni evde yok sanarak, resmen bastım yani
Sana küçükken tahareti öğretmedilermi
Öğrettiler
Çok belli
İğrenç ya :( midem kalktı
Egh o herifle yatiyon yemek yiyon
Şap şap şap olmadan temizlenmez
sen ne ile siliyorsun
kedileri sever misiniz
Bunu demesi kötü olmuş
hiç dalgayı tutmadın mı.
Temizlikten bir habersin gercekten
Gtunu kurcayalan cok canim
Dimi 😔
Gerçekten öyleymiş yorumlara bakılırsa
Hijyen eğitimi ver ona
Insan degilsin sen
Kolzet yokmu sizin evde peki
Haklisin
Bu yüzden erkeklerin elinden bir şey yemem
Yorumlarda savunmuşlar bir de olması gereken o diye %90'ı pis
Hijyen takıntısı yok onlarda bizler gibi ellerini bile doğru düzgün yikadiklarini düşünmüyorum
Suyla eliyle yıkamıyo mu
Yıkıyor da tırnak arasına veya derinin içersine yerleşirse yıkasa bile fayda etmez
Sen nasil temizliyosun
Ben birkaç kat peçeteyi ıslatıp temiz olana kadar siliyorum iyice sonra temiz olduğundan emin olunca kuruyla siliyorum oldu bitti. Çıplak elimi niye oraya değdireyim
Suyla da temizleniyo ilk
Sen peceteylemi yıkıyorsun
Olması gereken o zaten
Öğrette bizde öyle yapalım
Peceteyi alıyorsun suyla ıslatıp şıp şıp şıp siliyorsun sonrasında kuru peceteyle kuruluyorsun oluyor bitiyor öbür türlü eline sıç götürüp tuvalete at ne farkı kaldı ki
Alla alla Ilgınç su kullanmiyor mu
ıyy sus cidden🤮🤢
o eli ne kadar yikasada tam temiz olmaz bu yuzden pecete icat edildiya ne jnsanlar varya
Sen yaptıktan sonra seninkini yalasa
Neyle temizleyecek
Ne saka
Yok artık..
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?