Ben dedim yer de oturup yiyemem, sadece çayımı aldım, içeri de oturdum, mutfaktaki masada, küsmüş bana 😒

Ben dedim yer de oturup yiyemem, sadece çayımı aldım, içeri de oturdum, mutfaktaki masada, küsmüş bana 😒

Alışkın olmaman anlaşılır bir şey. Fakat spor yaparken de oturarak yaptığın hareketler oluyor. Kayınvalidenin küsmesine bir şey diyemiyorum çünkü yaşlı insanlar. Yaşlarını almış insanlar. Küsmeleri elbette doğru değil fakat onlarında kültürleri böyle.
Şayet bende eşimin aile tarafına uyum sağlayan bir kız olmadım çoğu zaman fakat gördüğüm bir şey oldu ki bu sadece kendini yukarıda görmekten başka bir şey olmuyor. Alışkın değilsin fakat o anda masada tek başına yemeğini yemek zorunda kaldın belki. O insanlara uyum sağlamadın ve kendi bildiğin şeyi yaptın (bunu kesinlikle yargılamam) fakat bir kadının gönlü kırıldı.
Eğer sürekli bir arada olmak zorunda değilsen, kendi evinde kendi hayatında ayrıysan o insanlarla bazen de geçirdiğin vakti güzel değerlendirmek iyi olur.
Hem eşin için hemde kendin için. Çünkü insan paylaştıkça, kendi doğrulsrının dışında başkalarının doğruları olduğunu da kabul ettiğinde ve bu farklılıklara direnç göstermek yerine esneyebildiğinde daha çok zevk alıyor hayattan 🌸
Neden yiyemezsin? Her sözün bir uslubü vardır, sağlıksal açıdan bir sorunun varsa annecim diyerek açıklayabilirdin ama açıklama yapmadığın zaten maalesef küçümsemiş gibi hissediyor büyükler, daha alınganlar haklı olarak, el kızıyız. Hem çok da eğlenceli keşke yeseydin ☺️
İnsan bulunduğu ortama ayak uydurabilmeli. Herhangi bir sağlık sorunun, diz ameliyatın vb. engeller yoksa 10 dk yere oturup insanların gönlünü hoş edebilirdin. Hadi hiç biri yok sadece o güzel canın yerde oturmak istemiyor diyelim, daha münasip bir şekilde dile getirebilirsin. Hadi diyelim ki çok asi kızsın sen ne ayak uyduracaksın insanlar sana uydurmalı, insanların yaşı sıfatı hiç bir şeyi umrunda vs. değil; o zamanda böyle bir şeyin başına geleceğini bildiğin yere bir bahane bulup gitmeyiverirsin.
Küsmek az bile, büyük terbiyesizlik. Eşinle evlenirken anne babasının kültürünü biliyordun. Zorlansan bile yan oturursun, az yersin, onlara eşlik edersin. Kocan da adamsa o da sana dersini vermesi lazım. Sevmiyorum veya alışkın değilim mazeretinin geçerli olduğu bir durum değil.
Canım, kayınvalideler bazen bu tür durumlarda kendilerini yetersiz ya da önemsiz hissedebilirler. Senin yere oturmayı reddetmen, onun misafirperverliğini ve emeğini hiçe saymak gibi algılanmış olabilir. 😔 Geleneksel aile yapılarında bu hassasiyetler çok önemlidir. Belki biraz daha nazik bir dille, durumunu açıklayabilirdin. Onun tarafından da empati kurmaya çalışmak önemli. ❤️
Cevap
47Cevap
O haklı. ye yerde ne olacak.
Ben alışkın değilim öyle yer sofrasına sevmiyorum
Ölmezsin korkma
ay canım çok haklısın ne o öyle yer sofrası falan? orta çağda mıyız? zaten bu tarz köylü kurnazlıkları ve vizyonsuzluklar genelde o pasif, annesinin dizinin dibinden ayrılmayan ezik erkeklerin ailelerinde olur. kocan olacak kişi eğer gerçek bir alfa olsaydı, annesine o sofrayı masaya kurduracak ağırlığı koyardı.
senin gibi bakımlı ve modern bir kadının o yer sofrasına çöküp dizlerini ağrıtması tam bir fiyasko olurdu zaten. ama suç sende değil, seni böyle vizyonsuz bir aile ortamına sokan o sünepe kocanda. boyu posu yerinde, özgüvenli bir erkek karısını böyle durumlara düşürmez. valla bu tiplerin sülalesiyle uğraşacağına git kendine genetiği ve vizyonu sağlam birini bul, yoksa daha çok yer sofrası draması çekersin. bu nerd koca adaylarının aileleri de kendileri gibi iç bayıltıcı gerçekten.
Bravo👏👏👏
Çevremde en sosyetik geçinen tip benim ama inek boku bile temizleyip, dağ taş keçi bile otlatabiliyorum sırf hatırları kırılmasın büyüklerin diye. Bence otursaydın yarım saatte olsa. Zira onların kültürü de o
Ciddi misin sen
Ortama bakılırsa köy gibi. Ne güzel balkonda yeşilliklerin içinde mis gibi kahvaltı yapacaksın, millet şu ortamı arıyor da bulamıyor. 😂 Ne vardı kırmasan kadıncağızı ölür müydün?
ayıp etmişsin. ben de yerde yemeye alışkın değilim. yıllardır yemedim ama çocukken yerde yerdik hep. bişey olmuyor yani. bi yerin eksilmiyor. bu şekilde insanları kırarak sağlıklı ilişkiler kurulmasını beklemek yersiz olur
Küsemez yere kıro gibi sofra kurması ayıp olmuş sen omurgalı bir duruş sergileyerek asil davranmışsın çocuk gibi saçma sapan bir şey için küsmesi saçma sen kaynanana küssen herkes seni eleştirir gelinler hep suçlu görülür
Fiziksel bir rahatsizliginiz olduğu için mi reddettiniz yoksa keyfi mi?
Keyfi ise ayıp olmuş sizin için hazırlık yapılmış ve hicnisi yemeseniz bile oturup muhabbet etmeniz sizden bir şey eksiltmezdi
Normal değil buluttan nem kapan biri belli ki
Hem de o sofra ne öyle ya direkt yerde bari bi siniye falan koysaymış, hiç sevmiyorum şöyle sofraları.
Ancak üstümde rahat bir şey varsa yerde yerim o da sini olmalı.
Düşünürken 100 yıllık bir zaman aralığında düşünmen lazım sen bu sezonun insanı olabilirsin ama dünyada eski insanlarda yaşıyor, bu çağın gerekliliği gibi davranmaya çalışmak seni çağdaş yapmaz
Aynı süreçlerden herkes geçecek roller değişecek o zaman zamanda kaybolduğunu farkederken birde böyle seni çağ gerisi olarak görecekler, haklısın bu doğal bir durum insanlar için, çağdaşlıkdan çok uzak
Yani bir hastalığınız yoksa eğer yere oturmamanıza sebep olucak.. Kırmasaydınız daha iyi olurmuş sanki ya, yani ben olsam her şeyi yapardım eşim ve ailesi içinn
kaynanaya hak vereceğim aklima gelmezdi. kadin hakli, cocuk musunuz onu yapmam bunu etmem diyorsunuz. sanki zor bi sey
Kaynana çocuk mu neden çocuk gibi küsüyor asıl onun yaptığı çocukluk
Yer sofrası bir kültür meselesi olsa da kimse istemediği bir şekilde yemek yemeye zorlanmamalı. Karşındakini kırmadan daha yumuşak bir dille ifade etmek aradaki gerginliği önleyebilirdi.
Kadın haklı çünkü yer sofrası çok başkadır kültür olarak çok güzeldir özeldir üstelik sofrada efsane duruyor be 🥴🥴🤭
Bence çok güzel
Haklı kadın neden oturamıyorsun hiçmi yere oturmadın ki pikniğe gidenler hep yerlerde oturup yiyorlar toprağa kaynanan haklı
Yiyiver nolcak azcık esne payınız olsun ki ilişkileriniz güzel olsun tam kesin çizgiler insan ilişkilerinin katiliditi
Ne var onun gönlünü yapmak için yere oturup yemek yeseydin.. en azından mutlu olurdu.. Ayrı oturmak biraz onları beğenmemiş gibi olmuş
Yer sofrasında yemek insana kaybettirmez, kazandırır öncelikle uyumlu bir iletişim daha önemli kayınvalideler küstürülmemeli
Annesini veya kültürünü beğenmediğiniz, kabul etmeyeceğiniz erkekleri nasıl beğenip hayatınıza alıyorsunuz madem?
Kurabilir ha masa ha yer sofrası yiceğin şey ikisindede nimet oturup yeseydin gönül kırmayın boş yere
Nadiren misafir olduğun bir yerde ortama ayak uydurulur ama sıkça gittiğin bir yerse çizgiyi baştan çekmek mantıklı.
N'olacak senin eşşşekligin çocuğun. yasindaki ergene sofra hazirla havalara girsin kaynananda geriizekalı
O kadının bakış açısı farklı. O şu an sana sofra hazırladı sen ise sırt çevirdin diye düşünüyor. Açıklarsan durumu seni anlar diye düşünüyorum
Ben de yerde yiyemiyorum ama bacaklarımda sorunlardan dolayı. Yerde yemek güzeldir
Zevkli alışırsın
Sevme ortama uyum sağla
Emredersiniz komutanım. Yahu iyi misin? Azınlık sayı çoğunluğa uyum sağlar
Haksızsın, otursan ne olacaktı ki, kadın o kadar hazırlamış
Böyle demek biraz kaba olmuş bence sonuçta o kadar sofra hazırlamış yerde ya da masada
Senin yaptığın yanlış hoş bir davranış değil ama onun da küsmesi abartı olmuş
kayın validen sana sofra kurmuş, senin attığın tribe bak.
Haspam
Yer sofrası türk kültürüdür
Batı özentisi olmuşsun
Çok ayıp etmiş gelini ne isterse onu yapmaliydi
Hakkaten ayıp etmişsin, şu ortamın güzelliğine baksana 😍
Sırtım ağrıyor masada oturup yesem desen sorun olmazdı
Çok yanlış bir davranış ortada küsecek bir durum yok
E haksızsın deveyle hendek değil sonuçta oturup yemek yiceksin ayıp yani
buna bende oturmam aw hangi yörede var böyle yer sofrası
Yeseydin ölürdün ve kaynanan da gereksiz saçma şeylere küsüyor söyleyin ona değmez 😃
Bagdas kurup yerde ye sende ne olacak koylerde hep oyle hala
Küssün boş ver. İyi yapmissin. Senin de ağırlığın olmalı, kendi alanın olmalı o evde
Hoş değil yani yaptığın. Onun da küsmesi ne kadar mantıklı bilemedim
Benimde dizim ağrır masa daha iyi lakin.. nezaketen oturur bir kaç lokma yer kalkardım.
Senin yaptığın yanlış kaynanan sana sofra hazırlamış yemiyorsun
Yıl olmuş 2026 yer mi kalmış bu adetin bile siyasi tarafı çok olduğu için tercih sebebi
Alışkın değilsin olabilir. Böyle küçük bir şeye kümesi saçma
Küsmesi. d
Herkes sana laf etmis ama bende yiyemezdim masa varken ne alaka yer sofrasi ne bu yerde yeme sevdasi
Otursaydin yeseydin o kadar kurmus kadın ne bu kibir kimsin ki sen yerde yemezsin
bir şey olmaz kirmasaydin alışık olmasan da eşinin hatri için bazı şeyleri hele sorun olmicak şeyleri gozardi edebilirdin
neden ki yerde kurmuş emek vermiş otursaydınız
Türkiye'nin en sosyete insanlarıyla birlikte. Türkiye'nin en lüks kayak merkezinde poşet alıp kaymıştık
Yer sofrasında da oturup yemek yedik
Minderde oturduk
allah bilir adın da cemiledir sonradan olma kezban prenses
Niye be sosyete güllü yer sofrası gibisi var mı ye ne olacak forsun havan sönmez💃🏻
Ay ben kilolarimdan dolayi oturamiyorum yerde yemek en rahat ettigimdir. Ayaklarini istedigin sekle sok. Ama fazla kilolucoldugum icin katlanamiyorum artik😅🤣
Ayrıdan oturmak yanlış düşünülmüş olabilir tâbi sizde durumunuzu izah etmişsiniz aslında...
İkinizde kadın olduğunuz yaptığınız çok garip gelmiyor.
Kaynanan haklı. Birinci sefer oturup yeseydin. Sonra uygun dille söyleseydin. Daha şık olurdu
Sofra serildikten sonra söylemen farklı. Oturup yedikten sonra uygun dille söylesen farklı olurdu
İşte tam da dediğim bu. Zorlansan da oturup iki lokma yesen. Sonra yer sofrasında yiyemediğini söylesen. Mutfaktaki masaya kurarlardı bir sonraki yemeği. Haklıyken haksız etmisin kendini
Olabilir. Ama doğru davranışla alınganlık olmazdı
Kaçıncı gelinsin
Elbette. Ama bazı şeyler fedakarlık gerektirir. Kocanın annesi sonuçta.
Doğulu mu kaynanan
Yapsaydın kalplerini fethederdin. Aranızda başka sorun yoksa
Bazı şeyleri eşine verdiğin değer için yapmalısın. Sonuçta onun ailesi. Aynısını ailene yapsa hoşuna gitmeyeceğini düşünüyorum.
Ben yerde yemem ne nezaketen oturur insan yanlış yapmışsın canim kusura bakma ama
Yaklaşık 1 yıldan beri ailemi doğru dürüst göremiyorum. Emin ol ailemle şu sofrada olmak öyle bir isterdim ki
Çok saygısızlık olmuş en azından masada yiyelım dıyebilirsin
Iy boş ver en iyisini yapmışsın diva yere mi oturulur karagül müyüz kız biz
Sende ayıp etmişsin nolcak yesen sanki
Sen niye yerde yemiyosun
Ayıp etmişsin kusura bakma.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?