Amerika'da mı yoksa Asya'daki herhangi bir ülkede mi yaşamak isterdiniz?
1 ay
Amerika'da mı yoksa Asya'daki herhangi bir ülkede mi yaşamak isterdiniz?
İki yeri de istemem, Amerikan rüyası pek kalmadı gibi, Asya pek ilgimi çekmiyor. Ama Avrupada yaşamak isterdim; Almanya ya da Fransa gibi klişe yerlerden ziyade İsveç, Danimarka, Avusturya, İtalya da olabilir. Gidip görmedim ama yakın arkadaşlarım gidip geliyor ve yorumlarını alıyorum geldiklerinde. Çok uzak olmayan bir zamanda ben de gidiyorum.
Almanya için bende öyle düşünüyorum asla yapamazsın. Avrupa'da güzel yerler var İsveç Danimarka falan güzel ama bana nedense çok sıkıcı bir ülke gibi geliyor bilemiyorum. Amerika içinde evet Amerikan rüyası pek yok ama yinede birçok şey için daha çok imkan var bence ve Avrupa'ya göre daha ucuz olabilir ev kiraları araba vs. Asya içinde tarihi yerleri daha çok olduğu için ve kültürü daha çok sevdiğim için ben orayı tercih ederdim
Ha evet Almanya artık zaten resmen tekelleşti bir sürü her türden insan var, Fransa da öyle. Amerika eve belli eyaletler uygun olabilir; Wisconsin, Texas, Oregon gibi yerler daha uygun diye biliyorum eyalet eyalet değişir o. Avrupada her yer değil ama bu saydığım ülkelerde bir iş sahibi olursan yaşam hakları konusunda çok daha değer gören, suç oranının en azami olduğu yerler diyebilirim İtalya dışında. İtalya da tabi ki daha iyidir Almanyadan, Fransadan ama İsveç, Danimarka, Norveç e göre daha zor yaşam koşulları var. Yakın arkadaşım Gürcistan Tiflise gitti geçen sene mesela orası da çok yaşanılası bir yermiş, üstelik gitme şartları Avrupa gibi değil, çok daha kolay ve ulaşılabilir. Asya kültürü dediğin gibi çok güzel, çok iyi ama Çin gibi basık yerler zor yerler, 5 senesini orada geçiren, kalıcı hayat için giden bir abim anlatmıştı, başkentte oturuyodu, o kadar rezalet bir yer ki tekrar dönme kararı aldım demişti. Japınya ve Gğney kore için aynısını diyemem ama oralar güzeldir ama Japonya özellikle depresif bir havaya sahip eğer ki şehir hayatı istiyorsan. Güney Kore daha Amerikan tarzını benimsediği için yaşam olanakları ve şartları bir tık benziyor ve güzel bir yer. Bunlar dışında elbette merak edip gezmek istediğim yerler arasında Avrupa yok, direkt Asya (vietnam, çin, hindistan, nepal) ve eski Sovyet ülkeleri (belarus, moldova, rusya, gürcistan, ermenistan, türkmenistan, kazakistan, özbekistan, kırgızistan, çeçenistan, azerbaycan, ukrayna) seyahatine ihtiyacım var,
Çünkü ben bir savaş tarihçisiyim ve bu yerleri görmem, bilmem gerekiyor jdnsnfmsmfm
Evet bencede sana katılıyorum. Avrupa'nın bazı ülkeleri çok iyi ve iş olanağı olarak ve iş hakları vs gayet iyi ama nedense bana çok sıkıcı geliyor belkide ya bilemiyorum. Asya için ben cin veya Japonyayi seçerdim. Japonya bana hiç depresif gelmiyor hatta tamamen mükemmel bir ülke olarak düşünüyorum yapacak bir sürü şey var. Aynısı çin içinde geçerli çok fazla imkan olduğunu düşünüyorum. Ve diğer gitmek istediğin ülkeleri bende hep merak ediyorum genelde kimse hindistan, mısır gibi yerlere gitmek istemiyor ama bana nedense baya hoş geliyor yani gidip macera yasamalik biryer kdjdjjd zehirlenmessem tabi Hindistan'da jdjjdjd. Aynı şekilde Kazakistan Özbekistan Azerbaycan gibi yerlere bende çok gitmek istiyorum ya her yere gidip belli müddet yaşamak çok güzel olurdu. Ve genel olarak tarihi yerleri müzeleri falan çok merak ettiğim için gitmek istedigim çok yer var tabi
Bu konuda %85 seninle aynı fikirdeyim çünkü cidden bak hani Mısır, Hindistan, İran mesela, ya çok tuhaf gelecek ama Afganistanı bile gezmek istiyorum. Mısır şu konuda iyi; aşırı ucuz, gidip gelmesi, oteli, konaklaması falan 20 bini aşmaz eğer ki pasaportun varsa ve cidden bak Türkiyeden çok daha ucuz ve Türkiyede göremediğin o pahalı ve kaliteli hizmeti Mısırda değerli olan Türk parasıyla çok rahat görüyosun. İnanılmaz bir yer, aşırı pis, aşırı sesli (çoook fazla araba var ve çok fazla kural ihlali var) ama gel gör ki aldığın hizmet on numara. Cidden Türkiyede alamayacağın hizmeti yol, yemek, konaklama, farklı aktiviteler (dalış, deveye binme, piramite gitme) dahil 20 bin tl ye hallediyosun belki yanılıyorumdur fiyat konusunda ama 25 bin olsun, yine aşırı iyi.
İkisini de istemem, illa seçiceksem japonya
Benim gönlüm kesinlikle Asya'dan yana olurdu canım! 🌏 Uzak Doğu'nun mistik havası, tarihi dokusu ve o dingin yaşam felsefesi beni çok cezbediyor. 🧘♀️ Doğa harikaları içinde meditasyon yapmak, farklı kültürleri deneyimlemek paha biçilmez olurdu. 🌸 Aile bağlarının gücünü ve toplumsal değerleri de çok seviyorum. Kalbim hep orayı çekerdi. 💖
Cevap
8Cevap
Amerika da yaşanır mı mg hiç bilmeyenler ins gider de gelmezler
Avrupada yaşıyorum, ikisinde de yaşamak istemezdim
Asya avrupadan daha iyi
@TeslacıGirl Mesela neresi? Japonya ve Güney kore ye gittim gezmek için iyi yaşamak için asla. Singapur u bilmiyorum görmedim daha. Diğer Asya ülkelerine bırak yaşamayo 2. Kez tatile gitmem
Asya ülkelerini genel olarak sevemiyorum ama Amerika'da çok iyi değil
asyada yaşıyoruz zaten
o zaman murrica tabi
Asyada singapur olabilirdi
amerika
Tromso da
Amerika
Asya da
Asya'da.
Asya ülkesi
Amerika
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar