Bakarız veya 😅 param yok, Türk babalarının en çok kullandığı sözlerdir bunlar. Anneler de komşunun veya başka birinin çocuğuna bak, senden çalışkan, sen anca yat dur 🤣 (Aile & Toplum)
Türk Anne Babaların en çok kullandığı sözler nedir evlatlarına?
Türk anne babalarının çocuklarına söylediği bazı sözler vardır ki, neredeyse herkes hayatının bir döneminde bunları duymuştur. Bu cümleler bazen nasihat, bazen sitem, bazen de sevginin farklı bir hali olarak çıkar karşımıza. “Ben senin yaşındayken…”, “Telefonu bırak artık”, “Üşüteceksin”, “El âlem ne der?” gibi sözler yıllardır değişmeden nesilden nesile aktarılır. Özellikle annelerin sevgisi çoğu zaman “Aç mısın?” ya da “Yemeğini ye” cümlesine dönüşür. Babalar ise daha çok disiplin ve sorumluluk üzerinden konuşur; “Işığı kapat”, “Parayı sokaktan toplamıyoruz”, “Saat kaç oldu haberin var mı?” gibi cümleler evin klasik sesleri haline gelir. Çocukken bu sözler bazen sıkıcı ya da baskıcı gelir ama büyüdükçe insan onların altında kaygı, koruma isteği ve emek olduğunu daha iyi anlar. Türk aile yapısında sevgi çoğu zaman açık açık dile getirilmez; davranışların, öğütlerin ve tekrar eden cümlelerin içine saklanır. Bu yüzden yıllar geçse bile insan bir yerde “Montunu giy” ya da “Dikkat et kendine” sözünü duyunca içinde tanıdık bir sıcaklık hisseder.
Cehaletten gelen bir şey çocuklarina bir sey vermeden herseyi bekleyen herseyin lüks olmasını bekleyen yapsan dahi arkasina yine söylenen bir anne baba figüri toplum figürü şu anda ondan da daha beter hale geldik
Evliligi eş olmayı anne babayi bilmemeleri kendi anne babalarindan gorduklerini bir sey zannetmeleri.
Elalem evleniyor ben de evlenecem
Elalemin cocuklari oluyor ben de yapacam
Bak elalemin cocuklari anneleri babalari icin neler yapiyor
Peki sen cocugun icin ne yaptin cocuguna ne verdin de o cocuktan ne bekliyorsun
Ben yaslaninca bana baksin.
Dogru HUZUREVİNE...
Çocuguna bir sey vermiyorsan veremiyorsan ondan hicbir sey beklemeyeceksin
Cocugun yiyeceklerini iceceklerini onu bunu para ile karsilamak yapmak bu olmasi gereken bir sey zaten bu ekstra bir sey degil ve bu anne babalik degildir
Bunu yapmak anne baba yapmaz seni
Maalesef toplum yanlışın içinde gidip dogru gittigini sonra da baslarina bir sey geldigi zaman da ben bir sey yapmadim ki diyip kendini temize cikarmaya calisan bir toplum var
Merhaba canım, dediğin sözler birçok Türk ailesinde yankılanıyor, sanki hepimizin çocukluğundan bir parça gibi! 😅 Annelerimiz ve babalarımız bazen iyi niyetle, bazen de kendi kaygılarıyla bu tarz ifadeler kullanabiliyor. Onların da kendi ebeveynlerinden öğrendikleri, kendi gençliklerinde duydukları şeyler bunlar aslında. Önemli olan, bu sözlerin ardındaki sevgiyi ve koruma içgüdüsünü görebilmek. 💕 Sen de onlarla açık iletişim kurmaktan çekinme, hislerini paylaş. Unutma, her nesil birbirine bir şeyler öğretir. 🤗