mesela alamayacağınız kadar yüksek miktarda altın ya da son model bir araba gibi ödemeyeceğinizi bile bile evlenir miydiniz
1 ay
mesela alamayacağınız kadar yüksek miktarda altın ya da son model bir araba gibi ödemeyeceğinizi bile bile evlenir miydiniz
Mehir ne ya bu zamanda mehir veren erkek saftiriktir
Dinimize göre kadının hakkı diyenler gelir şimdi
Okey sen dinimize göre giyin dinimize göre kocana biat et bunlar kabulse mehir de iste
Yani kişinin maddi gelirini bile isteye evlenen kadın biraz anlayış göstermeli bu durumda karşısındaki insanı zora sokmamali diye düşünüyorum. Erkek olsaydım ve sevgilim, benim durumumu bilerek benimle evlenmeyi kabul etseydi ve benden karşılayamayacagim miktarda mehir isteseydi asla kabul etmezdim.
birsürü kadın anlaştığı mehirden fazlasını istiyor nikah kıyılırken geri dönülmeyeceğini düşündükleri için erkeklerden fazla mehir istiyorlar ben bırakır giderim nikah masasında birtane hocayı dinledim kocasından evlenirken 20 tane cumhuriyet altını istemiş gülerek anlatıyor birde diyor bi anda istemedim her yıl 1 tanesini bana ödeyecek diye anlaştık 2-3 yıl evli kaldın boşandın kalan 17 yıl bir kadının kölesisin her ay ödeme yaptığın biri olacak üstüne benden sonra evlense bide evli kadına mehir borcumu ödemeye devam edeceğim medeni hukuk zaten kadını üstün duruma getirdi benim çalışıp edindiğim çocuklarımın geleceği için biriktirdiğim malvarlığımın en az yarısına çöküyor biriyle evlenebilirsiniz ama ilerde anlaşabileceğinizin garantisi yok boşanmak isteseniz bir ton dert başına gelmeyen kalmıyor erkek ve kadının artık maddi olarak denk olduğu bir dünyada marlığımızda ortak evi geçindiren erkek olmak zorunda yemeği erkek öder bütün finansal yük erkekte sonra niye doğurganlık oranları yerlerde 20 yılda çalısıp bir ev alamayacağım neden yaşayayım ki ben çocuğumun geleceğini garanti altına alamayacaksam neden çabalayayım
Bu durumda evlilik değil pazarlık başlamış gibi hissettirir 😅 Mehirin sembolik ve makul olması bence daha sağlıklı 💍 Eğer senden alamayacağın kadar isterse değer görmediğini düşünmen çok normal. Böyle bir evliliğe başlamazdım. Konuşur orta yol bulunmuyorsa evlenmemeyi seçmek uzun vadede daha az yıpratıcı olur 💔
Cevap
4Cevap
Mehir ne abi ya
Böyle garip işleri başıma çıkaracak ne bir kadın ne de ailesiyle uğraşmam mal mı satın alıyoz saçma sapan işler
Evleneceğim kadının anlayışlı olmasını beklerim zaten mehirde gözü varsa yollarımızı ayırmaya karar verebilirim
İnsanın kendini satması çok garip ya benim karşılığım bu der gibi neyse sustum 😄
Allah korusun kimi cebi uygunsa ona gidebilir
sizi gerçekten seven bir kadın hayatınızı birleştirmeyi ticarete dökmez unutmayın
Evlenemezdik
Dengini bulmak önemli. Kendimiz açıkça ifade edince öyle sürprizlerle karşılaşmıyoruz. Karşılaşsak da en azından yıkılmıyoruz. Dünya hali malum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?