Ailem beni dinsizlikle suçluyor, çarpılma ve inanç konusunda mı abartıyorum yoksa onlar mı fazla fanatikler?

Merhaba. Bugün aile içinde sofrada konuşurken arada kötü bir laf geçti. Ailem de 'iyi çarpılmıyoruz bu dediklerimizle' dedi. Dediğimiz şey de üç harfli bir şeydi yani bir çocuğun bile ağzından duyabilirsiniz. Ben de sonrasında 'çarpılmak illa fiziksel bir şey mi, manevi olarak veya başka şekilde de olabilir nereden biliyoruz sonuçta' tarzı bir şeyler dedim. Ardından babam hemen bir hikaye anlatmaya başladı şöyle olmuş böyle olmuş diye. Ben de takmaz bir tavırla onayladım dediğini. Sonra bana 'sen inanmıyorsun sende din, inanç da kalmamış' dedi. Annem ise 'seni o kadar Kur'an kurslarına gönderdik buna rağmen bir şey kapmamışsın' dedi. (Bu arada 7 yaşından 12-13 yaşına kadar her yaz gittim.) Demek ki senin bu kadar yüksek puan alıp alıp da bir yere gidememen bu sebepten dedi. (İki senedir girdiğim sınavlarda puan, sıralama her şey vs. yetmesine rağmen yerleşememiştim, üstüne şanssız bir insanım.) Ben ise ona cevap olarak 'madem her şey inanca bağlı neden sallıyorum Ankara 'da, Hacettepe'de, Boğaziçi'nde vs. örneğin renkli saçlı insanlar, LGBT+ insanlar vs. birçok kişi var veya inanmayan insanlar var?' dedim. (Bu arada yanlış anlaşılmasın saç rengi vs. inançla bağdaştırmıyorum, sadece onların anladığı oydu.) Ardından bana sürekli saçmaladığımı her denilene bir laf bulduğumu bende din kalmadığını falan söylediler. Ben ise en son 'adam tekrar çarpılsın göreyim öyle inanırım, başkasının lafına neden bakayım, o zaman bir kuş timsah doğurmuş desem inanacak mısınız görmeden?' dememle ipler koptu. Sizce ben mi çok üzerine düşüp onlara açıklama gereği duydum yoksa onlar mı bu tarz şeylere fazla bağlılar? Ben çarpılma diye bir şey var/yok demiyorum. Sadece bir şeye körü körüne inanıp çarpılmanın illa el, ağız yamulması olup köyün birindeki eski zamandaki çarpılmaya inanıp ben inanmadığım için dinsiz demelerine laf ediyorum. Yaşım 20 oldu artık.

Ailem beni dinsizlikle suçluyor, çarpılma ve inanç konusunda mı abartıyorum yoksa onlar mı fazla fanatikler?
Cevapla