Bazen özellikle de gece yatarken aklıma ölüm geliyor. Günün birinde benim veya sevdiklerimin öleceği gerçeği geliyor ve korkuyorum 😔 Size de böyle oluyor mu? Neye bağlı geliyor bu düşünceler bilmiyorum, çözebilen var mı?
1 ay
Bazen özellikle de gece yatarken aklıma ölüm geliyor. Günün birinde benim veya sevdiklerimin öleceği gerçeği geliyor ve korkuyorum 😔 Size de böyle oluyor mu? Neye bağlı geliyor bu düşünceler bilmiyorum, çözebilen var mı?
Ölümden korktuğun için bu durum seni psikolojik olarak etkiliyor. Ne yazık ki ölüm gerçeğini kabullenmelisin. Evet kimse ne kendisinin ne sevdiklerinin ölmesini istemez ama bu hayatın bir gerçeği. Olacakla öleceğe çare yoktur derler. Ne kadar düşünürsen düşün ölümün önüne geçemezsin. O yüzden ölümden çok hayatını boşa geçirmiş bir şekilde ölmekten kork. Ölüm sonrasına inanıyorsan ölüm sonrasında cehennem azabından kork. Sevdiklerin yaşarken onların kıymetini bil güzel vakit geçir ki yarın bir gün onlar hayatında olmazsa keşke deme. Güzel hatıraların olsun.
Haklısın teşekkürler
rica ederim umarım az da olsa düşüncelerini değiştirmişimdir :)
Farklı açıdan bakmaya çabalıyorum 🙏🏻 değişmesi kolay olmayacak ama umarım başaracağım
umarım
Öncelikle insan doğdu
Doğum demek ölüm demektir kaçınılmaz olarak ölüm anlayışınında burada önemi var şimdi ölüm denince insan aklına bedenin yerin altına girmesi ve yok olması vardır insan zihni o şekilde hayal edince ölü şekilde hayal etmekten daha çok canlıyken hayal etmek oluyor bu ve benliğin gitmesi korkusu insan hayatta kalmaya programlanmıştır yok olacağı gerçeğini herkes kaldıramaz sevdiklerinin ölmesi o ayrı her ne kadar bu dünyadan gitseler asıl hakikate olması gereken yere gitmiş oluyorlar bizim istediğimiz gibi sevdikleriniz, biz dünyada yaşasın düzeni olmuyor hak olana varılıyor haktan gelen kötü değildir her türlü ona kavuşacağız korkmaktan daha çok kalbin huzur bulması gerekir rabbin düzeni işliyor diye bunu derim..
Ama o ölüm anı korkutucu değil mi elinden hiçbir şey gelmiyor kalmak istesen de kalamıyorsun sevdiklerini bir daha göremiyorsun
Zaten öldükten sonra sevdiklerini görüp ya da görememe olayı yoktur bu boyutta zaten olmazsın ve asıl sevilen rabdir o insanı sevdiklerini çok seviyorsun ya onları öyle yaratan rab kendisi ne kadar güzeldir şu an bizler yaşadığımız için ölüm korkunç geliyor ama hakikat korkunç değildir.
Böyle düşününce daha az korkutucu geliyor
Kaygısal bozukluk ve eksik manevi duygular.
Ayrıca öldüğünüz anı bilmeyeceksiniz. O yüzden şu andan itibaren inancınız var ise maneviyat yönünde daha sık durun ve ahiretiniz için çabalayın. Genellikle maneviyat duygusu az bireylerde gerçekleşen bir korku.
Açıkçası herhangi bir dine inanmıyorum sadece yaradanın varlığına inanıyorum ama dine insansam bile korkum geçmez çünkü sonrasında cennete gidecek olsam bile korkutucu bir şey ölüm
Varsayımlar üzerinden konuşmuyoruz hanımefendi. Bu doğru bir sonuç değil. İyi insan olarak kalıp, kimseye zarar vermeden yaşayıp, gideceğiz. Nefsimizi terbiye edeceğiz, hatalarımız için tövbe ve dua edeceğiz. Ne kadar samimi bir kul isek içimiz o denli ferah ve huzurla dolacaktır.
Ahirete hazır değilsiniz, ölümün son olduğunu düşünüyorsunuz, ya da öldükten sonra cehenneme gitmekten korkuyorsunuz. Ancak ve ancak tamamen teslim olmuşlar ölümden korkamazlar.
Açıkçası ölümün son ve bir bitiş olduğunu düşünüyorum. Öyle olmasa bile cennet var olsa ve gitsem bile sonuç olarak bu dünyada vade bitmiş oluyor çok korkutuc
biten bir şey söyleyin bana? Velev ki ölüm bir son bir bitiş olsun.
ömür biterse gömülseniz toprağa karışır bir bitkiye bir böceğe can olursunuz.
Cennet veyahut cehennem de ise asıl ebediyet başlıyor ki onun yokluğu asıl korkunç olan olurdu :)
Bitmeyen bir şey yok asıl maalesef her şeyin bir sonu ve ömrü var 😭 cennete gitmek için bile buradaki hayatın bitmesi lazım
Ölüm son değil :) Ölüm ölüm dediğin nedir gülüm ben senin için cehennemi göze almışım :D
Ahaha 🤣
Gece yatarken bu düşüncelerin gelmesi çok normal canım 😔 Gün içinde bastırdığın korkular sessizlikte ortaya çıkıyor. Kontrol edemediğin şeyler akla gelince de ölüm düşüncesi büyüyor.
Bir psikolog olarak bunun kaygıyla çok bağlantılı olduğunu söyleyebilirim 💭 Küçük nefes egzersizleri, dua veya meditasyon ve sevdiğin şeyleri düşünerek uyumaya çalış. Gerekirse destek almaktan çekinme ❤️🌙✨
Ama ölüm hayatın gerçeği.. günün birinde öleceğini bile bile nasıl yaşar ki insan.. diğer insanlar neden korkmuyor
Tam da bu yüzden korkuyorsun aslında canım 😔 Ölümün gerçek olduğunu bilmek, hayatı daha da ağır hissettiriyor. Ama herkes korkuyor, sadece herkes dile getirmiyor 💔 Sen duygularınla daha yüz yüzesin.
İnsan, her şeye rağmen “şimdi”yi yaşamayı öğrenince biraz rahatlıyor 🌿 Ölüm gerçeği duruyor ama odağı oradan çekip, sevdiklerine, küçük mutluluklara, anın tadına getirince korku azalıyor. Hepimiz öleceğini bile bile yaşıyoruz ama beynimiz bunu sürekli düşünürse hayatta kalamazdı, o yüzden unutmaya, bastırmaya çalışıyor aslında 🌙
Senin bu sorgulaman kalbinin ne kadar hassas olduğunu gösteriyor 💕 Bu hassasiyet, doğru yönlendirildiğinde hayatı daha anlamlı yaşamana da yardımcı olur canım 🙏✨
Cevap
12Cevap
O düşünceler neye bağlı gelirse gelsin o gerçeği bilerek olgunca yaşamalısın
Neye bağlı geldiğini bilirsem belki engellerim
Arkadaşımı kaybettikten sonra her yatağa yattığımda gözümün önüne ailem kardeşlerim geliyor
@sarıpapatya012 heyyy
Bende kardeşimi kaybettiğimden beri böyleyim
Allah sevdiklerimize uzun ömürler versin
Amin cümlemize
Panik atak olabilir ama ölümün bir gerçek olduğunu da bilmek gerek. Zor.
Maalesed
Eğer rüyadan uyanmasaydık onun rüya olduğunu nasıl anlayacaktık? Belki de ölüm de öyledir hiç bir şey anlamayacağız.
İnşallah 🙏🏻 özellikle ölüm anında korkmaktan acı çekmekten falan korkuyorum
Acı çeksek bile çektiğimiz son acı olmuş olur iyi tarafından bak
Çok korkutucu her şeyin son bulacağını bilmek 😭
Geçici dünya işte bir gofret yiyorsun az önce elinde olan bir şey o bile bitiyor geçici işte
Ah ah
Sonunu düşünen kahraman olamaz
Kalbin hızlanıyor mu istahinda azalma bir üşüme bir yanma varsa panik atak olabilir
Panik atak var zaten ama bu o değil
Çevrende biri vefat etti mi yakın zamanda
Yakın zamanda değil yıllar oldu kardeşim vefat etti o gündür bu gündür korkuyorum
İşte o tetikliyor Allah sabırlar versin annene sana. Geçici dünya ama kayıp büyük bir imtihan Allaha sığın tek yol bu
Amin çok teşekkür ederim 🙏🏻 evet o günden beri sürekli korkuyorum ölümden.. çok teşekkür ederim
Allahla bağın güçlendikçe bu korkun yerini teslimiyete bırakır din zorluk dini değil allahla aran çok ibadet ettikçe kendini çok zorladıkca değil çok temel farzları yapıp samimi bir niyet ile bile bunu yapmayı nasip eder Allah korkma o seni yarattı seni sahipsiz bırakmaz 🌸🤍
Ama ben cehenneme gitmekten vs korkuyorum ki ölmekten korkuyorum. Cennete gitme garantisi verseler bile yine korkarım
Allahi nasıl bilirsen Allah sana o zaanın üzere tecelli eder aman diyim Allahı yanlış tanıma. Allah seni annenin senin üzerindeki rahmetinden daha çok rahmet nazarıyla kuşatır. Rabbim inşallah sana hep en güzel hal ile en selametli hal ile latif ismiyle Rezzak ismiyle cemal ismiyle tecelli etsin. Kendine zulmetme. Korkularından korkaklıktan hep Allaha sığın ömrün heba olur
Amin güzel duaların için çok teşekkür ederim 🙏🏻🌷
Vesvese ya da panik atak
Evet
Yaş kemale ermiş demek ki
Daha 30 olmadım
Olsun iki ayağın çukurda artık 25 ten sonra
Ölüm gerçeğini unutamaz kimse
Ama benden başka korkan yok çevremde
İnsanlar nasıl başa çıkıyor peki
İnsncım tam olsa bile cennete gidecek olsam bile buradaki hayatın bitmesi yine korkutucu gelir
Ama yeni hayattan önce öteki bitiyor ve elinden bir şey gelmiyor
Evet
Maalesef
Ölümü düşünmek Beni rahatlatıyor
Cidden mi sence neyi rahatlatıcı
Peki ya yeniden uyanmazsak her şey sonsa
Umarım bende öyle bakabilirim
Panik atak o hocam
Olabilir
Geçtiyse ne güzel
Çok düşünme
Keşke elimde olsa
Neden elinde değil ywni bunu düşündüren nedir nasıl bir yaşamın içindesin ki
Yaşamla ilgisi yok ki zihnim yapıyor bunu
Hayır demek istediğim şu ölümü hatirlatacak şeyler mi var misal mezarlığın yakın olması ve ya bi sevdiğini katbetmen gibi
Kardeşimi kaybettim, anneanne dede babaanne falan onları da kaybettim. Sürekli biri ölüyor zaten tanıdğımız
Evet bu cevap yeterli benim için teşekkür
Ben teşekkür ederim
Böyle bişey benimde başıma geldi 19 yaşındayken yanında olanlara tutun başka türlü çözüm bulamazsın
Haklısın
Bendede olutor
Neden acaba
Bilmiyorum
Aksiyete
Maalesef var ama acaba sebep ne
Onunda değişik bir ismi vardı okbt öyle bişey bende de var artık saldım korku geliyor ulan canım öyle ya da böyle olecez diyip kendimi daha çok korkutuyor um sonra nabız bir fırlıyor ki bir ara görmek için taktım 140-150 leri görüyor ama 2 dk felan sonra fiiisss 70 lere geri düşüyor 😅
İsimlendirmemek gerekiyormuş böyle şeyleri
Ya işte önceden böyle birseymi varmış millet işinde gucundeymis video izlemekten oluyor hep sanırım
Ben izlemiyorum
Amsiyete miydi neydi ondan galiba
O var ama neden oluyor acaba
Sikilopojik bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?