Bir evim var 3 senedir kirada, eve bakmak istediğimde geri çevirdiler ama artık bakmak istiyorum, ısrarla göstermiyorlar ne yapmam lazım ve sebebi ne olabilir
1 ay
Bir evim var 3 senedir kirada, eve bakmak istediğimde geri çevirdiler ama artık bakmak istiyorum, ısrarla göstermiyorlar ne yapmam lazım ve sebebi ne olabilir
Cevap
1Cevap
en az 24 saat önceden yazılı olarak kiracına evi görmek, göstermek istediğini kanun gereği kiracının uygun olduğu saatlerde göstermek zorunda
Bu sene kesin bakacağım zorla olsada kirada aksatma yapmıyolar ama kesin bişeyler var evde
kontrol amaçlı görmene izin vermemesi hakkı aslında.
Ama pek bilinmeyen kullanılmayan ilan sitelerinden birine satılık ilanı koy. bir iki gün Sonra kiracına wp den yazarak evi satışa çıkardığını ve alıcının evi görmek istediğini şu gün şu saatlerde alıcıya evi göstermek için geleceğini yaz yanına birini alıp o gün git ve girip gösterirmiş gibi evini kontrol et
izin vermezse hala sulh hukuk mahkemesine başvur ve tebdir kararı aldır evi satmak istediğin halde göstermediği için
Bazı Kişiler sevmez istemez kendi özel alanı olduğu içimiyseniz kontrol edilsin sen neden gideceksiniz hadi eşin olur bir çaya gidersinizde öyle durup dururkenmi gideceksin
3 senedir hiç gitmedim bakmadım diyorum eşimle bile kabul etmiyor bakmak benim hakkım ahır kiralamadım sonuçta zırt pırtta gitmedim
Anlıyorumda etmese etmez yani Kirasını veriyorsa sorun yok vermiyorsa sıkıntı. Bende istemem ev sahibim bana neden Helsinki ha aynı binada komşum olur tamam o ayrı komşuluk yapmayanlarda var
Hadi evin demirbaşlarının içine ettiyse ya da başka birşeyler yapıyorsa
Sanmıyorum güven vermiyorlarmı birşeymi duydun
2 3 kere bakmak istedim müsait zamanlarında hep reddettiler 3 senedir
Bende istemezdim ne münasebet neye bakacak ev sahibi benim özel alanim ama çok israrci olursa benim belirledigim bir günde gelip baksin gitsin derim
Tamam bende onun belirlediği gün ve saatte diyorum çatkapı zaten gitmem bırakta 3 senedir görmemişim bi kontrol ediyim evi satmadım sonuçta
Güzel bir dille söyleyin kabul eder belki
Hep güzel dille dedim kırmadan
Bazi insanlar ters gidebiliyor şans işte
Yasal hakkın yok ne diye bakacan eve be
Nasıl yok iyi araştır
Terbiyesiz bu kadar kıymetliyse evin kimseye verme boş bırak
Terbiyesiz olan sensin sen kimsin de böyle konuşuyorsun ahır kiralamadım sonuçta
Kendi evin yok diye hasetlenme haset pislik fesat umarım da olmaz hiç
Zorunda mı abi sana evi göstermek
Yasal hakkım var
Benim ev sahibim olsan takardım sana bıçağı
Sebep
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Kiracının bu tavrı seni hem kırmış hem de çaresiz hissettirmiş olabilir 🥺 Bu durumda önce sakin ve net bir dille yazılı olarak haber vermen önemli 📩 En az 24 saat önceden mesajla “şu gün şu saatte evi göstermek istiyorum” diye bildir.
Türk Borçlar Kanunu’na göre kiracı makul zamanlarda eve gösterilmesine izin vermek zorunda.
Mesajlarını sakla ileride kanıt olur. Gerekirse arabulucuya ya da avukata başvurup hukuki süreç başlatabilirsin ⚖️
Sebep olarak da huzursuzluk korkusu, taşınma baskısı hissetmesi ya da mahremiyet kaygısı olabilir. Konuşurken sakin bir tonda “sana zarar vermeyeceğim sadece görmek istiyorum” demen işe yarayabilir 💛