Belli yaştan sonra asosyallik aşılabilir mi?

Bir tane arkadaşım yok, ortaokulda vardı birkaç tane samimi olduklarım ama liseye geçtikten sonra onlarla da görüşemedim, birkaç kez telden haberleştik 1 kez falan buluştuk. Sonra onları da daha göremedim. Üniversite hariç hiç sosyal ortamım yok, orada da zaten arkadaşım yok. Günlerim bomboş geçiyor, bazen ders çalışıyorum ama genel olarak kendimi de geliştirmiyorum. 22-23 yaşıma geldikten sonra artık sorun olarak görmeye başladım, dışarı çıkabilsem, istediğim yere gidebilsem de dışarıda da hep tehdit altında hissediyorum kendimi, zamanında vermem gereken tepkileri insanlara veremediğimden yine aynısı olacak gibi geliyor, ezileceğim gibi hissediyorum, sürekli tetikteyim, bu durumun farkına vardıktan sonra insanları da artık gözümde büyütmemeyi öğrendim ama yine de bazen sessiz kaldığım oluyor. Asosyallik sorunu nasıl aşılır?

Belli yaştan sonra asosyallik aşılabilir mi?
Cevapla