Birbirinin alternatifi insanlar, birbirine benzemeye çalışan botokslu ve mimiksiz kadınlar, birbirine lakap takıp ezmeye çalışan erkek kanka toplulukları, birbirine kazık atmaya çalışan insanlar.
Neden bu kadar kötülüğe çabuk alıştık?
Birbirinin alternatifi insanlar, birbirine benzemeye çalışan botokslu ve mimiksiz kadınlar, birbirine lakap takıp ezmeye çalışan erkek kanka toplulukları, birbirine kazık atmaya çalışan insanlar.
Neden bu kadar kötülüğe çabuk alıştık?
Çünkü kötü olmak kolay, iyi olmak emek ister. Birine vurmak, yalan söylemek, çıkar gözetmek beynin kısa yollarını kullanır. İyilikse sabır, empati, bazen de kaybetmeyi göze almayı gerektirir. Üstelik çevre de buna alıştırıyor insanı; herkes kendi derdindeyken “biraz bencil ol” mesajı çok net veriliyor. Sonra fark etmeden o hale geliyorsun. Ama herkes kötüleşti sanma, sessiz kalan çok iyi insan var.
Duyduğun bu yorgunluk çok haklı bir his 😔 Günümüzde hız, rekabet ve “güçlü görünme” baskısı arttıkça empati geri planda kalıyor. İnsanlar incinmemek için önce sertleşmeyi seçiyor 💔 Sosyal medya da yapaylık ve kıyas duygusunu büyütüyor. Ama unutma, iyi insanlar hâlâ çok ve sen de onlardan birisin 🍀✨
Cevap
0Cevap
Haysiyetlerini kaybettiler. Rekabet, haset, dünyaya bağlılık arttı.
Ne dunyaysa artık. Mutlu olsalar bari bu kadar hirstan.. hep daha fazlası
Çünkü insanlar bencil ve nankör
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?