Ablam benden neden bu kadar nefret ediyor gibi davranıyor, aramızın düzelmesi için uğraşmaya değer mi?

Arkadaşlar bu saatte yazıyorum çok geç ama kendimi çok kötü hissediyorum, görürseniz okuyun ve fikrinizi söyleyin lütfen. Ben 18 yaşındayım, ablamla aramızda neredeyse 10 yaş var. Küçüklüğümü çok fazla hatırlamasam da ilkokul-ortaokuldaki ilişkimizi gayet hatırlıyorum. O yaşlarımda bile benden nefret ediyor gibi davranıyordu, her şeyimle dalga geçiyor, evde annemle babam olmayınca odaya kilitleyip tokat vs. atıyordu, vuruyordu yani sürekli veya "Odaya git, ben çık diyene kadar çıkma." diyordu. Sonra gece olunca yatacağı zaman çıkartıyordu. Ben de annemle babam sorunca söyleyemiyordum, onlar gittiğinde yine vurur diye. Daha sonra liseye geçtim, yaşım büyüyünce alışveriş yapıp dışarı çıkmaya başladım, o zaman davranışları daha da kötüleşti. Anneme “Elaleme para harcıyorsun.” “Ona alıyorsun, bana almıyorsun.” gibi şeyler söylemeye başladı ama kendisi birkaç yıldır çalışıyor ve çalıştığını sadece kendine harcıyor, eve bir katkısı yok yani. Babam da şu an çalışmıyor, annem ve ablam çalışıyor ama annem kazandığı parayla 4 kişiyi geçindiriyor, ablam dahil. Ablam annemden çok kazanıyor bile olabilir (ablam maaşını bize söylemiyor çünkü), gene de kendi öz kardeşine bile "elalem" diyecek kadar sevmiyor beni sanırım. Ben de çok üzülüyorum, sürekli ablamla konuşmaya çalışıyorum, aramız iyi olsun, diğer kardeşler gibi olalım diye ama onun önünde hıçkırarak ağlaya ağlaya aramız düzelsin diye uğraşırken bile iğrenç surat ifadeleriyle taklidimi yapıyor, asla ciddiye almıyor. Ona yaptığım hiçbir şey olmamasına rağmen 18 yaşına geldim hâlâ vurmaya devam ediyor bu arada. Bazen “Belki birkaç yıl sonra düzelir.” diyorum ama birkaç yılı kalmadı sanırım, bir daha hiç düzelmez gibi çünkü neredeyse 30 yaşına geldi ve ben daha olgunum. Çok üzülüyorum ama artık değişir mi, değişmez mi bilemiyorum. Sizce uğraşayım mı aramızın düzelmesi için yoksa ne yaparsam yapayım aynı mı kalır?

Ablam benden neden bu kadar nefret ediyor gibi davranıyor, aramızın düzelmesi için uğraşmaya değer mi?
Cevapla