Bu mühendisler neden her ota boxka karışıyor hepsi böyle mi?

Bu mühendisler hep böyle mi? Kendilerini çok zeki sanıp her şeye her alana ilgi duyabileceklerini sanıyorlar. Bir insanın her alana becerisi olamaz. Belli bir alana vardır oradan ilerlersin. Özellikle sosyal bilimlere, sosyal sorumluluklara çok biliyorlarmış gibi dadanıyorlar. Acaba işi biraz o alanda uzmanlaşanlara mı bıraksanız? İşin derinine bile inmeden yüzeyde geziyorlar ama öyle bir ego var ki sanki bütün dünyayı o biliyor. Sanırsın her şeye yetenekleri var. Bilmiyorum demek, beceremiyorum demek ayıp bir şey değil. Siz tipik sayısal kafalısınız sosyal yönünüz daha zayıf. Acaba kendinizi bi boxk sanmasanız da sosyal tarafa hayatını, emeğini, ilgisini verenlere mi bıraksanız? Genelde kimya müh ve endüstri mühlerde gördüm çoğunlukla bu durumu ama bu sanırım diğer hukuk, tıp, diş hekimlerinde de oluyor. Hepsinde ayrı bir ego var. Geçen bir sosyal sorumluluk projesinde çocuk evlerine gittim bir hukukçuyla birlikte. Projeyi tek başına yürütebileceğini bunun için çalışanlarla görüşmek istediğini söyledi. Ben de dedim ki çocuk evleri sitesindeki çocuklarla bireysel görüşmek biraz daha uzmanlık gerektiren bir iş ve bu işin detaylı eğitimini almış çocuk gelişim, psikolojik danışman, sosyal hizmet gibi meslekler varken bir hukukçuya neden bıraksınlar ki dedim. Bu meslek durduk yere yaratılmadı sonuçta. Bir ihtiyaç üzerine bu disiplinler oluştu. Herkes kendi işini yapsın. Sosyal bilimler zaten yapı itibariyle suistimale çok açık bir alan. Tipik sayısal dümdüz kafanızla her şeye burnunuzu sokmayın bence. Çünkü bi boxk bildiğiniz yok.
Bu mühendisler neden her ota boxka karışıyor hepsi böyle mi?
Cevapla