Biriyle tanışıyorum, dışarıya çıkmak için izin alamıyorum. Neden diye soruyorum, ne çabuk güveniyorsun diyor, erkekler yalancıdır diyor.
2 ay
Aslında şu zamana baktığın zaman annene çok da haksız görmüyorum neticede öyle bir zamanda yaşıyoruz ki kimin doğru kimin yanlış olduğunu bilmek mümkün değil ama sen de bir noktada haklısın neticede birilerini tanımadan iletişim kuramazsın ama bu dışarıda görüşme işinin ne kadar süre sonra olduğu da önemli Şöyle söyleyeyim; 27 yaşında bir insan olarak artık hayatınla ilgili kararları verebilecek olgunluktasın. Annenin endişesi aslında seni korumak istemesinden geliyor, bunu görmek ve saygı duymak güzel bir şey. Ama bu, tamamen kısıtlanman gerektiği anlamına da gelmez. İslam ahlakında da denge vardır; hem aileye hürmet edilir hem de insan kendi hayatını helal ve doğru şekilde kurar.
Bence en doğrusu, annene güven verecek şekilde yaklaşman. Tanıştığın kişinin kim olduğunu, nasıl biri olduğunu açıkça anlatabilir, mümkünse ilk görüşmeleri daha güvenli ortamlarda yapacağını söyleyebilirsin. Hatta uygun olursa ailelerin de sürece dahil olması, işi daha hayırlı ve sağlam hale getirir ne tamamen rest çekmek ne de tamamen vazgeçmek doğru olur. Saygını koruyarak, sabırla ve açık bir iletişimle ilerlersen hem annenin içi rahat eder hem de sen doğru bir yolda adım atmış olursun.
Annen doğru söylüyor. Ayrıca bırak seni tanımak isteyen ailene ve sana gelsin. Seni dışarı çağıran sana değer vermeyendir , seni suistimal etmek isteyendir.
Bence buluşmayı okul ya da işteyken ayarla bide buluşmayı kısa tut zaten sevgililik boş iş hatta başına bela alırsın o halde tanış sadece sonra ona göre bir karar verirsin artık kanka
Askm aynı şehirden olsak tamam ama uzak şehirden gelse ben ne yapacağım öyle düşün
Okulunda ya da iş yerine gelsin yakında bir kafede oturup konuşursunuz anlaşırsınız işte bu kadar basit
Çalışmıyorum 😢maalesef ki ama evime yakın yerler çok var da işte
Annenin tepkisi sana güvensizliğinden değil korkularından kaynaklanıyor 🥺 Annesi böyle düşünen çok danışanım oldu. Onu dinlediğini hissettirmeden yumuşamaz 🙏
Onunla sakin bir zamanda konuş. “Bana güvenmeni istiyorum, buluşmayı açık alanda yapacağım, konum atarım, saat söyleyeceğim” de. Güvenlik planını anlat 😊
İstersen önce arkadaşlarınla kalabalık bir ortamda buluş. Ona adım adım alışma süreci tanı. Hem kendini hem kalbini koru ❤️🌿
Cevap
26Cevap
Kendi kararlarını alabileceğin yaşa gelmişsin insiyatif al
İşte söz dinlememek olmuyor
Olmuyorsa çekeceksin bu çileyi yapacak bir şey yok
Sen disari cikipta tanismazsan birini bulamazsin ki muhafazakar misin
Biraz
Görücümü bekliyorsun
Gelmiyor ki
Kac yasindasin
Ya yazmışım ya orada slk miisniz okumayı mi bilmiyorsunuz anlamıyorum ki
Cok yazik olur sana ask acisini cekersin
Benimde hayatım bu alıştım
Yazik olmuyormu sana
Diyorum ya alıştım
Hic sevgilin olmadimi
Oldu en son 1 sene önce biriyle gorusmustm o kdr oda 1 kere
Dokunma temas oldumu
Sadece el ele tutusma
Nerde yasiyorsun
Annenin yaşadığı travmaların bedelini sen ödeyemezsin babana nasıl güvendi acaba.
Birilerini eve çağır sende :D Muhtemelen annen artık dışarı çıkmana izin verecek :D
İnternet üzerinden biriyle tanışmayı deneyebilirsin.
İşte sorun orada tanışıyorum reele taşımak için izin vermiyor
anladim ailenle tartismaya girme acik net bir sekilde tanistigin insana durumu iza edebilirsin neyeti ciddi ise aile tanistirirsin
Adamla görüşmeden tanımadan na aile tanıştırması
Eğer niyeti ciddiyse ailenle tanışır. Bir nevi tanışınca adamı görüp onay verirler, müsaade ederler.
Benim en azından 1 kere görüşmem görmem onunda beni görmesi lazım
Çalışıyorsan öğle paydosunda, okuyorsan ders aralarında çıkabilirsin. Bunların hiçbiri yoksa 'Alışveriş merkezine gidiyorum' diyebilirsin. O da olmadı 'Yürüyüşe çıkacağım' dersin. Hiçbiri tutmazsa bir kız arkadaşınla buluşacağını söyleyip minicik bir beyaz yalan uydurabilirsin.
Tek başıma dışarıya çıkmadığımi biliyor hadi onu geçtim adam uzaktan gelecek 1 gün değil 2 3 gün net kalır buda sıkıntı
Bak, dürüst olmam gerekirse elimdeki bütün mantıklı seçenekleri ve bahaneleri sana söyledim. Eğer iş, okul, arkadaş hiçbiri sana uymuyorsa, benim de aklıma başka bir şey gelmiyor. 27 yaşındasın, risk almadan veya bir yolunu bulmadan bu iş olmaz. Ya bir şekilde cesaretini toplayıp dışarı çıkacaksın ya da bu fırsatı kaçıracaksın. Karar senin, ama benim yapabileceğim daha fazla bir şey kalmadı maalesef.
Konuşuyorum şu an çok acele ediyorsn diyor
Annen seni korumak için yapıyor deki annene benim bildiğim istediiim yere gideriz de olmazki öyle
Ya ben uzak yerlere gitmem çevreme yakın yerlere giderim zten
Tek çocuk
Ay asla ya o ne öyle
Zaten öyle tanışıp buluşmaya çalışıyorum ona izin vermiyoo
Anne aldatıldımı altatılmışlık senromu
Evet
İşte annenin korkusu bu seninde başına gelecek diye endişe ediyor ona bu sendromu atlatman lazım
Ne yapabilirim ki oda biliyor neyin ne olduğunu
Çevrendeki arkadaşlarını örnek göster veya onları çaya çagır çocugun arkadaşına olan saygısını sevgisini görsün veya yaşın ilerledikçe dahada çok yanlızlaşacagını ve mutsuz olmak istemediğini anlat
Tanıştığım birey uzakta yani instadan tanıştık reelde taşımak istiyoruz oda diyor ki bana müsait uygun olan zaman soyle geleyim hem gezmiş olurum hemde seni görmüş olurum oturur konuşur seni görürüm bende anneme anlattım hayır dedi görüşmek falan yok dedi ben ne yapicam bilmiyorum
Yaşın kaç
27yim
Yani yaşında bayagı var bukadarda sıkmasa iyi olur sen deki ona senden gizli gizli görüşsem üzülmezsin de gelsin tanışalım yanlışı varsa beraber gorelim bana rehberlik et senden gizli yapıp yanlış birşeyler yapmayayım ona güven saglat
Annem neyden çekiniyor biliyor musun görüşcen sonra seni terkedecek sende boşuna görüşmüş olursn annem ayıp buluyor böyle şeyleri
Muhafakazar bir ailemisiniz
Evet biraz öyleler
Tamamda görüşmeden iyi veya kötü sadık veya hain oldugunu nasıl anlayacakmışsın
İşte bilmiyorum bunu yıllardır anlatmaya çalışıyorum mesela 1 sene önce biriyle görüştm ondan öncede 3 sene önce biriyle gorusmustm çok sık birileri ile görüşen biri deglm annem buna rağmen izin vermiyor görüştüğüm kişiler oldu işte beni bıraktılar annemde diyor bırakıyorlar niye gidiyosn falan
Annenin çok bozmuş kafayı erkeklerle annen babandan ayrıldımı
Hayır yok çok şükür araları iyi affetti annem ama benim karşıma iyi kimse cikmadigindan ötürü kadin artık şüpheleniyor ikna olmuyor ya diyorum anne 30a kalmış 2 yaş çevremde hepsi evlendi bu arada ben hala görüşmek için kavga ediyorm ikna olamıyor kadın
Teyzen varsa veya nazı geçen biri varsa o konuşsun baktın ikna olmuyor gizli gizli görüş ögrenincede buna sen zorladın de bukadarda sıkılmazki neyapacak turşunumu kuracak lahana turşusunu güzeldir😁😁😁
Ben ozelimi kimseye açmam ki teyzemler falan buna karismaz asla yalanda konuşamıyorum benlik değil kavga ede ede izin alacam bilmiyorum zaten çıksam da annem hemen ariyor yarım saat geçince gel nerdesin hasta oldum başım ağrıyor falan diyo
Akrabalardan da fayda yoksa Bir iş bul kendine maaşlı ozaman biriyle vakit geçirmen daha kolay olur bu ada izin vermesse ozaman annenle arana mesafe kaynan lazım senden uzaklaştığını anlayınca seni tekrar kazanmak için isteklerini kabul edecektir
Peki hiç biriyle beraber oldunmu birşeyler yaşadınmı bu yaşına kadar
Hayır tabikide hala bakireyim bu durumlara önem veririm en son 11 sene önce öpüşmustm oda lise aşkmdi o kdr
Oooo sana bişi diyeyimmi gençliğini çürütmüssün ve çürümeye devam ediyorsun bilmiyorum kişiliğin fizigin nasıl ama giden günler ömürden gidiyor
174 54 kiloyum bakımlı temiz biriyim amacım sexs yapmak değil zaten önem veriyorum böyle şeylere ama birini tanımak konusunda biraz dışarıya cikmakta zorluk yaşıyorum
Maşallah aynı boydayız fakat biraz kilo almalısın sexs ikinci aşama önce düzgün bir ilişki kurmanlazım onuda sende bu anne varken nasıl olacak bilmiyorum
Anneni buraya getir ben konuşayım bu işi çozelim
Ahahaha daha neler annem asla konuşmaz 😏ben bilirim siz mi bilirsiniz diyor
Kaç kardeşsin tek kız senmisin
Tek çocuğum
Oooo ozaman göze çok batarsın yapsalarmışya birkaçtane daha arada kaynar giderdin, 😁😁
Babamdan da çok korkar aslında babam dedi çünkü senin yanında orada burada herhangi bir erkek görmeyeceğim gibisinden
Babalar koruyucudur der ama anneler yapıcıdır peki üni okudunmu lise terkmi
Lise mezunuyum üniversite okuyamadım okuyamadım derken ailem buna karşı değil tabii ki de birtakım durumlardan ötürü okuyamadım
Peki sosyal medyadan bir ilişkin oldumu
Oldu Evet o da öyle bir hafta iki hafta veremedim Bir ay falan sürdü
Bilemedin*
Neyi bilemedim
🌹 Çiçek vermeyi seven biri olarak hediye ediyorum
Yalan söyle arkadaşımla buluşucam de
Bu yaşta da karisilmaz ki
Nasıl güvenli birini bulacağız peki
İzin alamayacaksın
Sence de haklı değil mi?
Tanımadan güvenli olup olmadığını nasıl anlayacağım peki?
Demek annenin kötü tecrübesi var
Netten bul
Netten tanışıp zaten reelde taşımak amacm annemde buna izin vermiyor
Bir yolunu bulursun
E gitsem de max yarım saat üst üste arıyor gel ben hasta oldum diyor
Biraz salla sende ama her tanıştığın sonu evlilikle bitmez adam çakar
Bu yaşıma kdr kimse ona cesaret edemedi ! Lütfen lafını bil öyle konuş ben o kdr slk biri deglm kendimi o duruma düşüreym
Evde otur sen
Adamların altına yatmaktan iyidir
Tanımazsan nasıl güveneceksin annene bunuda söyle
E diyorum bilmiyorum diyor
Aklı başında birisiysen bunu rahat anlarsın zaten
neden izin alıyorsun ki annennden
Annem ya
Karşı gelemiyorum
Korku
Öyle olmuyor işte
İçerde tanış
Derken
Dışarı çıkmaya izin yoksa içerde tanış
27 yaşında hâla ailene bağlı yaşaman komik
İşin zor yani bu konuda
Evden kaç
Annen çok tuhaf
Karşı gelmelisin
Annen haklı kardeşim. Erkekler yalancıdır
İzin alma direk git
Verirsin diye korkuyodur
Hala bakireym iyi günler.
Nasıl evlenecekmişsin madem
Bilmiyorum mesajlas diyor sadece
İşte geri kafa tam ya
Korkuları var ne yapabilirim
Herkese açık alanda görüşeceksin sonuçta
Benim hata yapmam kesinikle ama işte güvenmiyor seni terkeder diyor
Annenin sozunu dinle
Tamam nereye kadar?
20 yaşından beridir bu konuda kavga ediyoruz neyin onayı tam olarak 30 35 te olsam yine vermez izin
Hayır ben hiç yalan konuşmam kimle bulussam direkt derim budur şudur adı sanı işi gücü derim yani
Yalan konusamam bide uzak şehirden gelen biri olsa diyorum yine izin vermem diyor
Daha neler.
Çıkmam bende ne yapaym yani kalırım
Tamam
online
Nereye kdr öyle
Haklı bence ahahahha
Ne hayatlar var be
Ahan ben karsındayım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?