Günümüzde zenginler bile fakir gibi davranıyor, iki tane evi var, arabası var, fakirim diyor
adak adadım
adak adadım
Ne kadar vereceğine bağlı bu. Büyük bir şey ise bile parçalara böl farklı kişilere gitsin. Ayrıca genel yaşamına bak herkesin. Öğrenciler öncelikli olsun ama onlar da aileden zaten destekli ve durumu iyi ise ele. Çocuklarina hem anne hem baba olsam kadınları değerlendir ama yine hepsi aynı değil. İyi gözlem ve araştırma şart ama ne olursa olsun biz kişiye yağdırma, parçalara böl farklı kişilere dağıt. Mesele ben hem anne hem baba bir kadınım ama kimseye durumum yok demem, kendimi aşağı çekmem ama diğer bir arkadaşım benden daha çok kötü gibi görünse de millet ona yagdırmış beni fitre zekat ve bileyim kurban bulmaz ama kendi yağıyla kavrulan kimseye eyvallah etmeyen biriyim. İhtiyaç sahibi miyim evet kötü olmaz ama kimseye burnumu eğmem fakat gelirse de hayır demem. İşimi görür. Böyle değerlendir çok yönden. Mesela merdiven silenlere de bir bak ama hepsi değil kimisi ihtiyaçdan silmiyor bu işler zor ama adak yerine gelmeli. Sen yine de iyi ölç
Kurbanmis adak. Bir kuruma bağışla dağıtacak kişi yoksa. İstanbul içi ise talibim. Anadolu tarafı
İstanbul'da yaşamıyor yoksa sana verirdim
Vermiş kadar oldun, Allah kabul etsin
Yakın takibe almak çevresine sormak laızım bizim burada kapıcı dairesinde oturan var gerçekten yardıma muhtaçlar onlara veriyorum ben ama benimde belli bir finansal desteğim oluyor..
İyi araştırman lazım kimin ihtiyacı var yok bilemiyoruz dediğin gibi. Ve verdiğin kişi kişiler aklına acaba ihtiyacı gerçekten var mı sorusunu getirmemeli yoksa adağın boşa gider. Allah kabul etsin inşallah gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaşır
İçini karıştıran bir konu bu 🥺 Günümüzde gerçekten muhtaç olanı anlamak zor ama imkânsız değil 💔 En doğrusu resmi kurumlar, güvenilir dernekler, belediyelerin sosyal hizmet birimleri üzerinden yardım yapmak 👍 Böylece hem suistimal edilmezsin hem de yardımlar gerçek ihtiyaç sahiplerine gider 🙏 İçinin sesini de mutlaka dinle 💜✨
Cevap
11Cevap
Öğrencilere ver hepsi aç parasızlıktan beyinleri çalışmıyor
kurban adadım
Adağı neye göre adadın adak öyle basit bir şey değil
doktor olursam
Kim allah rızası için diyorsa ver. Allah ile aldanan aldanmaz..
Hmm öyle olduğunu düşündüğün inandığın birine ver. Önemli olan niyet :)
Gecenlerde vi arkadas gitmis firina emegi veresiya alan bi kisinin borcunu kapatmis
ama ben et adadım
olursa öyle yaparım
Allah şimdiden adagini kabul etsin intigramda ankaraabisi var yasin adi çok güvenilir birisi
evet orası var ona güveniyorum teşekkürler
Ondan başkasına güvenme
açgözlü insanlar fakir semtlerde evlerine giderek evlerine bakın
Aş evine ver yemeklere kullanırlar
Allah kabul eylesin
Gerçekten muhtaç kişi belli etmiyor kendini
öyle
Ben kimse görmeden çocugu olup eşi olmayan kadınların evine bırakır giderim çaktırmadan
öyle birini bulursam vericem
annemin adağı da var daha
Gezmeye çıkınca özellikle market türü yerlere bakarsab görürsün
Diyene bakma gerçek ihraç sahibine ver
Adagin ne
kurban ettt
Bence okadar onemseme allah rızası için kes pay et kolu konuşuya dağıt bu kadar kaygilanacagin bir şey değil
çok zenginler
Aş evlerine bağışta buluna bilirsin bak ne kadar kurcalarsan o kadar zorlaşır bu işler
evet
ama aş evinde at çıkmıştı
tanımadığım insanlara vericem kötü mahlerde yaşıyan
Ozaman o nahalleye gidip gez tek tek dağıt için rahat edecekse
öyle yapicam
Allah kabul etsin şimdiden
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?