Evde 4 öğrenci kalıyor diyelim ve eve 5000 lira yardım kuponu geldi. Bunu eşit bir şekilde bölüştürüp kızlara vermek mi yoksa evin ihtiyaçları için harcamak mı erzaklar için.
3 ay
Ezrak için harcamak en mantıklısı
Diğer türlü gereksiz şeylerede harcama yapabilirler bu da yapılan yardıma yazık olur.
Doğru yardım için doğru erzak yardımı olmalı
Öğrenci evinde gelen para bence önce ortak ihtiyaçlar için değerlendirilmeli 🧾🍞 Sonuçta hepiniz aynı çatıyı paylaşıyorsun ve ortak düzen önemli.
En mantıklısı birlikte oturup konuşman. Bir kısmını temel erzak ve temizlik için ayırıp kalanını eşit bölüşebilirsiniz 💸🧼 Böylece hem kimseye haksızlık olmaz hem ev huzuru korunur 😊🏠✨
Cevap
8Cevap
Parayı bölüştürmek günü kurtarır erzak almak ayı kurtarır
Evin ihtiyaçlarını giderseniz de eşit şekilde bölsenizde sonuç yine aynı değil mi
Aslında pek aynı değil. Zaten temel erzak ihtiyaçlarını alıyoruz ödüyoruz ama bunlara günlük olarak almadığımız şeyler alınıyor mesela labne peyniri ya da meyve falan ama onlar eşit bir şekilde yenilmiyor. Eğer burs gelmediği zamanlarda ise bu meyve ya da temel ihtiyaçlar dışındaki yiyecekler herkes ayrı ayrı alıyor.
Böyle olduğunu bilmiyordum ama bu parayı evin ortak genel ihtiyaç karı için harcarsanız sizin için daha iyi olur
Tabii ki o konuda haklısın mesela deterjandır sıvı sabun temizlik ihtiyaçları pirinç un gibi şeyler için harcamak başka ama işte labne derim meyvedir almak başka yani bilmiyorum dediğim gibi zaten genel bu deterjana falan biz zaten haftalık para şey topluyoruz alıyoruz falan ama bu burs niyetine gelen paralarında oralara harcanması yani bilmiyorum
herkes bireysel takılıyorsa pay et. Herkes ortak takılıyorsa erzak al derim.
Kızlar ne diyor? Bence paraya ihtiyacı olanlar da vardır o yüzden onlara sorun isteyen parayı alsın isteyen erzaga versin
Şu an erzak alınıyor ama arada mesela pirinç un deterjan vesaire değil de bir kutu labne peyniri zeytin falan ama aramızda hiç kahvaltı yapmayanlar falan var ya da gidiyorlar domates salatalık alıyorlar ama onları her zaman canın çekmiyor. Ama para gelmediği zamanlarda onlar ayrı alınıyor herkes kendi yiyeceği kadar gidiyor alıyor pirince falan da zaten her hafta para toplanıyor alınıyor
Parayı bölüşün sonra ortak hareket edersiniz
Ortak karar verilmeli
Evin ihtiyaçlarını alin
evin ihtiyaçlarını almak ama beraber ne mantıklı
Erzak
Erzak al geç cane
Zekat verelim mi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?