Soru provokatif amaçlı değildir sadece düşüncelerinizi dinlemek istiyorum
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Aile & Toplum konusunda 848 cevap paylaştı.
4 ayAgnostik olarak cevaplayayım. Gidip geri dönen olmadığı için herkesin yaptığı birer tahmin zaten. Eski Türk dinlerinde uçmag var mesela cennet yerine, o dini oluşturan uçmag diye bir yer yazmış kafasından, İslam adlı dinin yapımcıları cennet demişler sanki güneş varmış gibi gölgelik ve çadırlar olduğunu söylemişler, savaşçı vikingler valhalla demiş, savaşmayı ve alkolü sevdikleri için tanrılarıyla kadeh tokuşturup savaşacaklarına inanmışlar her biri neticede birer mitoloji, sadece dinler inananlarının adına düşünüp o insanlara neleri düşünmesi gerektiğini söylemişler hepsi bu. Bende bireysel olarak akla mantığa en yakın şekilde tahminde bulunaniliyorum sadece. Ölüm her insan için bir sondur, elimizdeki tek gerçek şeyimiz olan bedenimizin çürüyeceğini ve ayrışacağını zaten gözlemeyebiliyoruz. Bence ölüm tıpkı bir uykuya dalmak gibi ama tek farkı rüya görmüyorsun ve bilincin tamamen kapanıyor son olarakta tekrar uyanamadığın sonsuz bir uyku oluyor. Bu şekilde yani bitti gitti, kimi atlar yok efendim Hitler şimdi ceza çekmeyecek mi yanmayacak mı bilmem ne, herkes haklı olarak bir şekilde adaletin sağlanmasını istiyor ama istendiği için olması gerekmiyor. Bende çok para istiyorum ama olmuyor, kimi sağlık istiyor olmuyor, Hitler ceza çeksin istiyor ve olacak öyle mi? İnsanlar kendi istediklerinin olacağına inanmaya meyillidir, kimi sonsuz cennetle ödüllendirilmek, kimi cehennem azabından kurtulmak, ölümsüz yaşam, huriler, sevdiklerini yeniden görebilme gibi istekleri doğrultusunda kendisine bunları sunacak bir inanca meyil etmesi gayet normaldir. Burada önemli olan iktidara gelmeye çalışan siyasi gibi sadece boş vaat mi yoksa hakikat mi olduğunun ayrımıdır. O ayrımı yapmak insan aklına mantığına düşüyor.
14 Yorumla
Soran4 ayKaleminize sağlık ama ben de dahil birçok kişi duygusal anlamlandırır mesela ölen yakınlarımızla buluşacağımıza inanıyoruz ve ölüm kavramının sonsuza dek yok oluş hiçlik olması bazılarımıza bu dünya öyleyse yalan anlamsız boş gibi düşündürür ve çok acı verir ölülerimizle tekrar buluşamama duygusu tamamen hissizleşme şunu söylemek istiyorum din özellikle islam en başta kadınlar olmak üzere hayatları mahvediyor çünkü epi topu 60 70 yıllık ömrümüzde köle esir olarak yaşayacağımıza bu hayatı istediğimiz gibi yaşayalım daha iyi ben her zaman özgürlük savunucusu olmuşumdur sırf günah diye kapanan kadınlar zevklerini yaşamayan insanların ömrü çöpe atıldı öyleyse
- 4 ay
Eee öyle zaten, bir hoca vardı öldü seneler önce şarap takıntısı vardı "bizde şarap içeceğiz" diye aratırsanız bulursunuz böyle diyordu, tokuşturmayan namerttir diyordu cennette içecekmiş şarabı, belki iyi bir örnek değil ama her şeyi öte bir taraf olduğunu düşünerek erteleyip kendin olamamak biraz tuhaf geliyor. Bomboş yaşayıp her şeyiyle kendini inancına adayıp doğru düzgün yaşayamadan ölenler belki milyonlarca. Herkes sevdiklerini tekrar görmek ister, ona bakarsanız ölsün de istemezler ama bu bizim elimizde değil. Bende 300-500 sene yaşamak istiyorum mümkün mü? İstemekle oluyor mu? Cennetin varlığını istemek tıpkı böyle bir şey, biz istiyoruz diye olmak zorunda değil. Tanrı cennette 72 bin huri veriyormuş, ben 100 bin tane veriyorum bana inanın desem kaç kişi inanacak? Bir yerden sonra olay buna dönüyor ama inandırıcılık yok. Şifreli konuşuyorum ama anlıyorsunuzdur umarım. 😅 Kimse hiçlik olsun istemez ama biz istemiyoruz diye olmayacak değil, paskal kumarı oynamaya gerek yok, daha iyi bir öte dünya vaadedene inanmak mantıklı değil, kadınlar örneğiniz çok yerindr ayrıca bekar kadınlar ölünce cennette şehit bir erkeğe hediye edilecekmiş, düşünsenize inanıp sevap işliyorsunuz günahtan kaçıyorsunuz kapanıyorsunuz namaz. oruc zekat derken hooop AllahuAkbar diyerek dini için kendini patlatan bir canlı bomba ışid militanına kurdele ile hediye olarak sunuluyorsunuz, bu şaka falan değil yani, şaka olsa bile komik değil.
Soran4 ayEvet evet biliyorum diyorlar cennetten ırmakları şarap akacakmış anlayamadığım somut bir evrende tanrının haram kıldığı şeyleri neden varlığı meçhul soyut bir dünyada helal kılıyor çok saçma değil mi merak etmeyin ne demek istediğinizi gayet iyi anlıyorum ben ateist değilim Allaha inanırım ama İslamın tamamen arapların ve ataerkil zihniyetin kurmacası olduğunu düşünüyorum açık söylüyorum keşke bu dinden olmasaydım bakın aynen söylediğiniz gibi şehit erkeğe kadın cennette hediye edilecekmiş yahu diğer dünyada bile kadınlar bir mal bir obje olarak erkeğin oyuncağı olarak görülüyor iyi ki feminizm var ve son olarak tanrıdan tek istediğim bu evrende olmadı ama başka bir evrende ölülerimle kavuşmak paralel evren diyoruz ya haklısınız yine her istediğimiz olmuyor fakat çok bir şey istemiyoruz yarım kalan aşklar vedalar ilişkiler bağlar… hiç yakınınızı kaybettiniz mi sizcede ölüm bir yok oluş mudur yoksa tamamen ne olduğu bilinmiyor mu
- 4 ay
Son cümleden başlayayım, ruh ve cin kavramları İslam öncesine de dayaniyor, dolayısı ile İslam olmasa dahi başka bir tanrının daha farklı bir ahiretinin olması mümkündür. Bu arada İslam'a inanmayıp İslam'ın hususi tanrısına inanamazsınz, Allah adlı tanrıyı gercek kabul etmek zaten dinini peygamnlberini de kanul etmek demektir, deizm ile karıştırıyor olabilir misiniz? Deizmde olduğu söylenen tanrı doğrudan İslam'ın tanrısı değil haliyle. Sadece kadınlar konusunda değil, İslam'ın gerçek olmayacağı bizatihi kuran içerisindeki 300 küsür mantık, matematik ve bilimsel hatadan belli zaten. Önce yeri yarattık sonra duman halindeki göğe yöneldik diyor, açık açık önce dünyayı sonra evreni yarattım diyor daha ne desin? O dönem evet inanılması normal karşılanabilir ama artık 21. yuzyıldayız. Neyse, dediğiniz gibi İslam'ın cennetindense paralel evrenler bilimsel olarak çok daha mümkün. Katıra binmiş miraca yükselmiş gitmiş tanrı ile konuşmuş 50 vakit namaz farz kılınmış Musa yolda görmüş olmaaaz git pazarlık yap demiş, ne zeki adammış değil mi Musa, koskoca Allah ile Muhammed bilememişler 50nin çok olacağını da Musa deyiverince 5te anlaşmışlar. 😅😅 Ben söyleyince suç oluyor arkadaş, bu hikaye 1.5 milyar insana gayet mantıklı gelmiş.
En İyi Cevaplar
Aile & Toplum konusunda 480 cevap paylaştı. Ben ataist değilim mesela ancak hiç kimse bana Kur'an -ı Kerim'in değiştirilmesi gibi kanitlayamaz ! İslam dininin temeli Kur'an 'a dayalıdır peki biz dinimizi öğrenmek için neden Arapça bilmek zorundayız Kur'an niye Türkçe anlatılamıyor !
036 Yorumla- 4 ay
Bunuda ataturkr sor dilimize neden degistirdin diye
- 4 ay
Arapcaydi latinceye kim değiştirdi
- 4 ay
Osmanli dilindeydik biz harf inkilabi kim cikardi zaten otomatik kurani kerim okuyacaktin
- 4 ay
Uln sende git öğren o zaman ne agliyon 😂
- 4 ay
Sen Rapça konusmak istemiyorsun çünkü kalbin yamuk illegal isler peşindesin gercek Allahin dinini nasil ogrenirim okurum gibi bir gayen yok bosuna bahane arama ogrenen adam her yasta öğrenir git ogren almanca mezarda yardimci olur
- 4 ay
Kafan bulanmis galiba hadisi serifler aciktir aslinda sen Allahin kelamini ogrenmeye bile bahane ariyon bune terbiyesizlik
- 4 ay
Senin o hadis dediğin şeylerin çoğu hurafe kardeş beni bağlamaz ben akıl ve mantık çerçevesine sığan şeye inanırım kendi çapımda iyi dürüst ve merhametli bir insan olmaya çalışırım. Seninki sana benimki bana şurada vatandaş bir soru sormuş uzatıp kızı pişman etme senin aklın sana kalsın bana lazım değil gözünü seveyim sus!
Soran4 ayBende kurani kerimin türkçesi var anlamadığın bir dildense anlayabileceğin bir dilden okusan çok daha mantıklı pratik olmaz mı
- 4 ay
Bu armadas muslumana benzemiyor dinsiz galiba
Soran4 ayArapça çok kaba ve laga luga gibi gelen bir dil ve dünyanın öğrenilmesi zor dilleri arasında haklısınız kişisel tercih hangi dili konuşmak istiyorsanız konuşursunuz kimse karar veremez
Soran4 ayBana da dünyanın en garip şeyi olarak geliyor somut bir evrende şarap kadın yasak kokan bir din hayali varlığı meçhul bir evrende helal kılıyor çok ilginç
- 4 ay
Bende Türkçe var zaten okudum da ben 4 sene Kur'an kursuna gitmiş 21 tane duayı ezbere bilen bir vatandaşım güzel arkadaşım zaten boş ve değiştirilmiş olduğunu bildikleri için Türkçe yani bizim anlayabileceğimiz dilde okunmasını istemiyor bu insanlar çünkü sen Türkçe okudugun zaman Kur'anın yanlı yazılmış çoğul yazılmış bir bütün olduğunu görüyorsun örnek biz size dedikki diyor biz dediği kim Tanrı kaç tane? Örnek Cuma günü okunan selâ bir Türkçesine bak bakalım ne diyor oradaki sözleri yaratıcı söylemiş olabilir mi , Namaz kılan tanrıya el açan insanlar neden namaz esnasında okuduğu bir dua ile birilerine ya da bir kavme beddua ediyor namaz beddua yerimi?
Soran4 ayArkadaşlar sakin evet gerçekten pişman oldum tartışma yaratmak için sormuyorum herkesin düşüncesi farklıdır duygular ve düşünceler kişiseldir bende mesela islam dinini eleştiriyorum mesela özgürlükten yanayım ben
Soran4 ay@Berat06905 pardon bana mı dedin dinsizsemde seni ne ilgilendirir herkes sizinle aynı fikirde olmak zorunda değil bi anlayamadınız gitti ya
Soran4 ay@Berat06905 evet müslüman değilim var mı bir problem?
Soran4 ayBu söyledikleriniz çok yerinde bende tamamen tüm dini kitapları bilmek istiyorum ama hakikisiyle öyleyse doğrusu nedir doğrusu tamamen elimdeki olan kitap mı
Soran4 ayHaklısınız herkes sadece kendi bildiğini dayatır ama atlanılan bir şey var “senin doğrun benim de doğrum olmak zorunda değil” yani doğruluk ahlak kavramı kişiden kişiye değişir teşekkür ederim bu arada cevabınız için ama ben bu siteyi pek bilmiyorum mesaj atamıyorum
Soran4 aySizin bakış açınızca ölüm kavramı nedir tamamen sonsuza dek yok olmak mı yoksa farklı hayali bir evrende sevdiklerini beklemek mi
- 4 ay
İşin aslına bakarsanız ben Yahudilik ve Hıristiyanlık dininin kısmen bulabildiğim kaynaklardan araştırdım; İnsanoğlu'na söylenen şey temiz ol, Ahlaklı ol, kimsenin namusuna, diline, dinine, ırkına göz koyma laf etme, Dürüst ol, güvenilir ol, Yaratıcıya ve onun sana verdiklerine şükret özü bu ama insanlar her zaman sapkınlık peşinde koştu aşırılığa ve kolaylığa kaçtı, şeytan ile bir oldu bu yüzden din mensupları yazılı kitapları insanları yönetebilecek ve günün şartlarına uyacak şekilde yeniden düzenledi ve değiştirdi! Yani dinler değişti kitap ile oynandığı için yenisi geldi hikayesi bunun temeline uzanıyor. En son din olan İslam ve İslamiyet o zaman şartlarına göre uygulandı peygamberin vefatı sonrası zaten din artık kural olarak değil yaşam tarzı kültür ve anane olarak aktarıldı insanlığa peygamber şunu yaptı sünnettir sende yap peygamber bunu yapmamış günah sende yapma vs vs
- 4 ay
Benim şahsi inanışım din insanlığı kontrol edebilmek ve korku hâkimiyeti kurabilmek için yaratılmış kurallar bütünüdür! şu an hukuk'un işlediği gibi o zaman da tek tutar yol din kurallarıymış ! Ruhlar tek bir bedene ya da tek bir çalıya ait değildir bir insan öldüğü zaman ruh onu terkeder yok olan cisimdir yani beden ruhlar alemde gezer farklı farklı bedenlerde gezer farklı farklı simalara bürünür ölüm sadece dünyada yaşayanların yaşamının sona etmesidir!
Soran4 ay@Berat06905 Atatürk adamdır vallaha iyi ki değiştirdi eğer o olmasaydı sonumuz afganistandakiler gibi olurdu
- 4 ay
Bunu ancak bir kafir soyler sozlerine çok dikkat et Afganistan'da gerçek seriat mi var sanıyorsun adamlar fatiha okumayani asıyor önüne gelene işkence ediyor seriat adi altinda
Şeriat olsaydı kimse kimseyi öldüremezdi tecavüz edemezdi mümkün değil ederse geberirdi simdiki gibi toplum içinde gezemezdi - 4 ay
aslında kuran mealeri çeviriler var ve çeviriler ve mealaer birbirimden farklı olabiliyor şnsan hatası olabilğyor orjinelinde mesela baş örtüsü uada namaz emri yok yani bu yüzden orjinali öneirliyor ancak mealaerde var arapça bilmek şart değil
- 4 ay
@Berat06905 atatğrk dilğmşzi değiştirmedi
- 4 ay
@Berat06905 arapça değildi
- 4 ay
@Berat06905 mezarda arapça sormuyorlar ki
- 4 ay
@Berat06905 insanın dinğ inancını sen belirleyemezsin ki
- 4 ay
Yazip yazip duruyor 😂
Soran4 ay@geceninsorgusu bencede
Soran4 ay@Berat06905 evet kafirim ben kaybol şimdi
Soran4 ayAynen öyle ne eksik ne fazla din bir manipülasyon aracıdır aslında hristiyanlıktada olması gereken tamamen onlar
Yapay Zeka Cevapladı
Bu soruyu sakin bir merakla sorman çok kıymetli 🌿 Benim online danışanlarım arasında inançlı da var ateist de var. Ateist bakış açısında genelde Tanrı inancı yoktur. Dinlerin insan ürünü olduğunu düşünen çok kişi olur. Ölümden sonra bir yaşam yerine hayatın tek ve bu dünya ile sınırlı olduğuna inanırlar. Bu düşünce bazılarına özgürlük verir bazılarına da sorumluluk duygusunu artırır 🌱 Önemli olan birbirini anlamaya çalışmak ve saygıyı korumak 💛
10 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
2
Cevap
11Cevap
Tek atımlık kurşunuz işte bu dünyası var öbürü yok. Doğdun yaşadın öldün.
26 Yorumla
Soran4 ayBu konular aslında o kadar derin ki öyleyse hiçbir anlamı yok çöpe atılan o kadar ölümler dünyada yaşanan o kadar adaletsizlik kan acı gözyaşı hepsi cezasız kalması düşüncesi ve baskıyla yaşanmak istenmeyen yaşamlar
Soran4 ayÇöpe atılan o kadar ömürler*
Soran4 ayEvet zaten ben Türk değilim bu arada ama evet Türkler islamdan önce tengri inancına mensuplarmış Türklerin geçmişte yaşadığı acılar neler peki siz Türkler müslüman olmaktan memnun musunuz bazılarınızda hiç şöyle bir düşünce oluyor mu keşke hiç islama geçmeseymişiz gibi
- 4 ay
Türk özüne dönse toresine şu anki hlinden çok çok iyi olacak çünkü din adı altında milleti narkozluyirlar bu her dinde aynı siyasal İslami. Siyasal hiritiyanligi hep bir narkozlama... Türkü. Özünü kaybetmeside ilk olarak Müslümanlığı kabul edişi ile başladı sonrasında geldide geldi töresi unutturuldu
Soran4 ayKatılıyorum hemfikiriz aynı zamanda hiçbir dün islam kadar baskıcı olamaz bence din tamamen bir manipülasyon aracıdır özellikle kadınların özgürlüğünü çalan bir dindir
- Aile & Toplum konusunda 3,6b cevap paylaştı.
4 ayTanıdıklarım hiçbir şey yok sonsuz bir uyku gibi diyordu
12 Yorumla
Soran4 ayBabamda aynısını düşünüyor ama bence bu kadar yaşanmışlık duygular geçmişler aile ilişkileri sevgililer arkadaşlıklar yani bence bunların hepsi boşuna yaşanmadı var olmadı bir anlamı olmalı bence bana çok anlamsız geliyor
- 4 ay
Bence de
- Aile & Toplum konusunda 757 cevap paylaştı.
4 ayKimse burada açıkça fikrini beyan etmez linç olur burası böyle bir yer
19 Yorumla
Soran4 ayEvet maalesef farkettim elimde olsa değil sanaldan böyle insanlarla tek tek sohbet ederdim ateist değilim ama ilgimi çekiyor bu konular saldırı iftira nefret ölüm çağrısı olmadığı sürece her fikre açığım bana karşı rahat olabilirsiniz
- 4 ay
Naoim yanında yellenim mi😂
Soran4 ayEfendim?
- 4 ay
Bana karşı rahat ol demişsin ya😂
- 4 ay
Napim yanında yelleneyim mi dedim
Soran4 ayAhaha benim olayları yanlış anlama seviyem
Soran4 ayHayır onu kastetmedim dedim ki düşüncelerinizi söyleyebilirsiniz yargılamam
- 4 ay
burada yargılayacak hatta maydanoz olacak onlarca insan mevcut ben almiim sağol
Soran4 ayValla o kadar çok haklısın ki aynen öyle boş nara atacak salça olacak olmadığımız birşeyi illa osun diye diretecek sen bilirsin ama mesaj atabilseydim özelde söylerdin ama konuşmak istemiyorsan peki
Gizli Üye(30-35)4 ayBunları düşünmeyi bırakalı çok oluyor zaten. Ölümden sonra ki hayatın doğmadan önceki ile aynı olacak.
13 Yorumla
Soran4 ayÇok garip değil mi sizcede arkadaşlar öyleyse özgürce yaşa hiçbirşeyi takma yani sizin görüşünüzce ölüm bir yok oluştur öyle mi
Cevap sahibi4 ayAtın devenin bir vasıta olup tüm zamanları gezmesinden daha garip değil.
Soran4 ayBiraz atasözü cahiliyimde ne demek istediniz olarak
4 ayÇok belli aslında ama şunu merak ederim anlam ve amacı nasıl aciklayabiliyorlsr tatmin edici şekilde
11 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
4 ayTamam da bu ne saçma bir soru.
Adam ateist Tanrı'ya da , dinlere de, ölüm sonrası haata da inanmadığı için ateist zaten.01 Yorumla
Soran4 aySakin ol burundan derin bir nefes al aslında soruyu tam bu şekil sormadım KS soruyu düzeltti başka yaptı benlik bir şey yok ama mantıklı bir soru olduğu için ellemedim
- Aile & Toplum konusunda 990 cevap paylaştı.
4 ayBoşluk, karanlık
23 Yorumla
Soran4 ayPeki sence aileni arkadaşlarını dünyadaki yaşamını hatırlayabilecek misin
- 4 ay
Ateist değilim ama bunun cevabını ben de bilmiyorum belki hatırlarız belki hatırlamayızz
Soran4 ayHmmm anlıyorum cevap için teşekkürler olayın soyut boyutu daha derin insan aklı ermez
Aile & Toplum konusunda 2,4b cevap paylaştı. düşünmüyorlar çünkü onlara göre yok
01 Yorumla
Soran4 ayHmmmm
- Aile & Toplum konusunda 769 cevap paylaştı.
4 ayÖlüm zaten hayatın sona ermesi olm ne yaşıyonuz.
07 Yorumla
Soran4 ayBir erkek kuzenim silahla vuruldu öldü onun ölümünden sonra böyle derin düşüncelere daldım ve kafayı yedim
- 4 ay
Ölüm bir son devamı yok
Soran4 ayAnlıyorum peki cennet cehennem kavramı hakkında ne düşünüyorsunuz ateist misiniz babamda aynısını düşünüyor ölümün bir boşluk hissiyatı olduğunu geride kalanların hiçbir anlamı olmadığını
- 4 ay
Dinler nasıl çıkmış insanlar birbirlerine alan tanısın diye sen benim karıma dokunma ben senin alanına girmeyim lider belirleyelim avları o paylaştırsın falan eski dönemlerde din toplumları birşeye inandırma inancı ile çıkartılmış mesela herkes bir tanrı yoktur derse yaşlılar ölmeden sevmediği kişileri falan öldürürdü cennet cehennem de öyle o kadar bağışlayıcı olduğu söylenen tanrı cehennemden çıkış yoktur diyor neden dünya da bir düzen var ona uy yoksa çıkamazsın
Soran4 ayEvet haklısınız ya da en basitinden şöyle madem tanrının herşeye gücü yetebiliyorsa ve Allah ol derse oluyorsa öyleyse neden ölülerimizi geri çağırmak geri getirtmek imkansız ya da madem her şey onunla mümkünse neden o kadar açlık yokluk savaş öldürülen çocuk tcvğze uğrayan kadın olduğu halde müdahale etmiyor ya da etse bu bir lütuf olarak görülüyor ya da madem öyle birbirimizin alanına girmeyelim diyeyse öyleyse kadınlar neden kapanmalı neden özgürlükleri kısıtlanıyor
- 4 ay
Kardeşim en basiti dünya herkesin için bir imtihan ise erken ölenler aynı sınavı vermiyor veya o kadar masum insan ölüyor tanrı nerede dindar insanlar iyi şeyleri tanrıdan kötü olan herşeyi insandan biliyor herşeye gücü yeten tanrı olsa birşeylere de müdehale edebiliyor olmalı
Soran4 ayHemfikiriz aynı zamanda daha büyük adaletsizlikler var bir insan bir ömürde her dönemini görebiliyorken çocukluk gençlik yaşlılık ama bazıları hayallerini bile yaşayamadan göçüyor bu dünyada bu dünyanın güzelliklerini görmeden Allah kesinlikle eşit değildir
- Aile & Toplum konusunda 3b cevap paylaştı.
4 ayToprak sonra gübre diye dusunurler
04 Yorumla
Soran4 ayNasıl yani anlamadım biraz daha açar mısınız
- 4 ay
Toprak olucaz sonra gubreye dönüscez
Soran4 ayBuda ilginç bir bakış açısı insan topraktan yaratıldıya demek öyle
- 4 ay
Sanirim ondan
- Aile & Toplum konusunda 4,9b cevap paylaştı.
4 aydogmadan once neysen o
06 Yorumla
Soran4 ayÇok anlamsız boşuna o kadar yaşanmışlıklar o kadar emek herşeyi anlamlı kılma
- 4 ay
senin istedigin gibi olmuyor ama gerçekler.
Soran4 ayNasıl yani anlamadım
- 4 ay
yani hayat yok senin istediklerin gerçek olmuyor maalesef hersey bosa
Soran4 ayYani demem o ki eğer diğer dünya yoksa o kadar din adı altında yapılan sömürüler baskıyla kapatılan yaşamları ellerinden aşınan kızlar gençler hepsi çöpe atılan birer ömür desene
- 4 ay
maalesef
Gizli Üye(30-35)4 ayDeneyip göreceğiz
05 Yorumla
Soran4 ayBenim bir düşüncem var çocukluğumdan beri inandığım
Cevap sahibi4 ayNedir o
Soran4 ayBen ölenlerin tamamen yok olmadığına inanıyorum içimde nedense böyle bir düşünce var saçma gelebilir ama ölenlerin bizi başka bir evrende beklediğine ve bizim onlarla görüşebileceğimize inanıyorum
Cevap sahibi4 ayO evren hakkında bir yorumun var mı
Soran4 ayNe gibi bir yorum yani o evren soyut bir evren doğruluğu tartışılır ama izlediğim bir YouTube kanalının bir videosuna göre Karadelikte dünyanın tüm geçmiş gelmiş geçmiş tüm insanlığı tüm zamanlar orada depolanıyormuş ve sen oraya gittiğinde ölmüş bir yakınını görebiliyormuşsun tabi kesinlikle bunlar bir terori ve muamma bir arkadaşım şöyle yorumluyor der ki insanoğlu kendisini o kadar kıymetli üstün bir varlık olarak gördüğü için ödül veya ceza ile itham edileceğine inanır o da cennet ve cehennem ateistler ise olaylara biraz daha somut yaklaşırlar somut bir delili olmayan hiçbir şey yoktur derler inançlı kimseler ise herşeyde bir anlam ararlar
Gizli Üye(25-29)4 ayyokkk
01 Yorumla
Soran4 ayNe yok
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Ateistler Tanrı, din ve ölümden sonra hayat hakkında ne düşünüyor?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer