Allah’ın kula birşeyi vermemesi, kul için bir eksiklik midir; yoksa gizli bir lütuf mu?

Herkese günaydın,
Zaman zaman çevremizdeki insanlarla kendimizi kıyaslarız.
Bazıları doğuştan gelen bir güzelliğe sahiptir, kendi algımızda onları kusursuz görürüz.
Bazıları neredeyse hiç çabalamadan zengin olur, bol rızık sahibidir. Elini attığı her iş bereketlenir, çoğalır.
Bazıları sağlığı ve sıhhati yerinde yaşar, hastalık onlara pek uğramaz.
Bazılarının nasibi ayağına gelir, erken yaşta evlenir, istediği aile düzenini kurar.
Bazıları ise iyi ebeveynlere sahiptir, çocukluğunda yeterli ilgi ve sevgiyi görmüştür.
Bu örnekler çoğaltılabilir. Aklıma şimdilik bunlar geldi.
Ancak tıpkı bu saydıklarımız gibi, bazı şeyler bize doğrudan verilmez. Ne kadar çabalasak da karşılığını alamayız.
Tam da bu noktada şu soru akla gelir:
Allah’ın kula bir şeyi vermemesi, kul için bir eksiklik midir, yoksa gizli bir lütuf mu?
Allah’ın kula birşeyi vermemesi, kul için bir eksiklik midir; yoksa gizli bir lütuf mu?
Cevapla