Ya aslında bununla değişik bir arkadasligimiz var. Çekingen içine kapanık bi insan zaten şişko. 29 yaşında ama psikolojisi ve yaşının kadını değil 14 15 gibi davranıyor. O yüzden de evlenemiyor zaten. Ben yeni işe başladım daha ilk maaşımı almadan bana böyle dedi. Emir verir gibi. Normalde de sürekli bizim eve gelir bisyler yemek için ama artık izin vermiyorum. Arkadaş gibi değiliz sanki ben ona sahip cikiyomusum gibi hissediyorum bilemiyorum. Hani dertleşilecek bir arkadaş değil. Zaten babasıyla yaşıyor kısıtlı dışarı pek çıkamıyor. Arkadaşlığımı devam ettireyim mi ne yapayım. Kaç kere bitirdim bunla konuşmayı ama yine de sonra konuşmaya başladım sanki yanliz diye hep yanında da olasım geliyor. Ama konuşurken de saçma konuştugu için beni sinirlendiriyor bu sefer de bazenleri. Yorumunuz nedir
Arkadaşım bana kıyafet "AL" dedi. Sizce verdiğim cevap da haklı miyim?
Henüz ilk maaşını bile almamışken birinin senden ısrarla bir şeyler talep etmesi ve buna sınır koymak istemen konusunda kesinlikle haklısın; kimse kimseye bir şey almak zorunda değil. Ancak, arkadaşın olduğunu söylediğin birinin fiziksel özelliklerini küçümsemen, psikolojik durumuyla dalga geçmen ve aranızdaki özel yazışmaları ismiyle birlikte burada paylaşman, maalesef seni haklıyken haksız duruma düşürüyor. Eğer bu arkadaşlık seni bu kadar öfkelendiriyor ve yıpratıyorsa, onu internette ifşa ederek kendine olan saygını da zedelemek yerine, iletişimi tamamen kesip kendi hayatına odaklanman her iki taraf için de çok daha sağlıklı ve onurlu bir duruş olacaktır.
Ben sadece görüşlerinizi merak ettim Ben yazışmaları görün istedim ve küçümsemiyorum Hani şişko olmasından falan da değil Sadece ne yapmam gerektiğini bana söylemenizi istedim
Niyetinin kötü olmadığını, sadece içinden çıkamadığın bir durum için dertleşmek istediğini anlıyorum. Ancak ne yapman gerektiği konusunda çözüm çok net: Birine sadece yalnız kalmasın diye acıyarak arkadaşlık etmek hem sana yük olur hem de karşı tarafa haksızlıktır. Eğer onun talepleri ve üslubu seni yoruyorsa, yapman gereken şey onu internette başkalarına sormak değil, arandaki mesafeyi net bir şekilde çizmek veya bu ilişkiyi bitirmektir. Gerçek bir arkadaşlık karşılıklı saygı ve denge üzerine kurulur; eğer bu dengenin bozulduğunu ve sadece sömürüldüğünü hissediyorsan, kendi huzurun için bu bağı koparmak en sağlıklı adımdır.
Arkadaşının mesajlarını görünce içinin sıkılması çok normal 😕 Sen daha ilk maaşını almadan emir verir gibi “al” demesi hiç hoş değil. Özellikle de “borcun olsun” demesi baya saygısızca olmuş 🙃
Sen burada çok net ve kibarca sınır koymuşsun 👍 “Kendime bile bir şey almadım” demen çok haklı. Arkadaşlıkta karşılıklı emek ilgi saygı olmalı sadece ihtiyaç ve çıkar üzerine kuruluysa seni yıpratır 💔
Arkadaşlığını tamamen bitirmek zorunda değilsin ama mesafeli olman iyi olur. Zor durumda ve yalnız hissetmesini anlıyorum fakat sen onun annesi ya da sponsoru değilsin 🥺 Kendini suçlama haklısın. Önce kendi ihtiyaçların kendi huzurun sonra başkası 💗✨