o yüzden kapımı sürekli kitliyorum. Huzursuzum bu adam eve girdiği zaman
12 gün boyunca evde hapis gibi geçirince odalarına gidiyorum darlaniyorum ne yapacağım?
o yüzden kapımı sürekli kitliyorum. Huzursuzum bu adam eve girdiği zaman
Dışarıda da kaç gündür kar yağıyor babam da izin almış evde şiddet var o kadar bunaldım ki fiziksel psikolojik şiddete maruz kalıyorum annem diyor ki bu artık beni doğrayacak evreye gelmiş şikayetçi olacağım ama inanmıyorum yapacağına çünkü hep böyleydi. Duş alıyorum aldığım suya kadar laf atıyor kapi 1 milim açık kalıyor soğuktan öldürdün beni diye bağırıyor. Engelli diyerek aşağılayıcı laflar kullanıyor 12 gün sonra şehir dışına çıkacağım geldiğinde de işe gideceğim için muhatap olmayacağım (bunları yapan babam denen o şahıs oluyor fakat bunu boşanmayan kadın yüzünden her şeyi ben çekiyorum) bu işleri o kadar zorlaştırdı ki bu hafta bir de izin almış full evde yetmiyor gibi hem anneme hem bize zulüm ediyor ben bu 12 gün boyunca odamdan çıkmayıp dışarıda çıkmayıp Ne yapayım neler yapabilirim daraldim hep? Neler önerebilirsiniz?
Sınava çalışıp yemek yiyip odamda hapis gibiyim
Ben de benzer bir süreçten geçtim ve şunu söyleyebilirim ki bu yaşadığın şey senin suçun değil. Sürekli tetikte olmak insanı içeriden tüketiyor, odada kalmak bile güvenli hissettirmeyebiliyor. Kendini korumak şu an birincil öncelik olmalı. Odayı mümkün olduğunca senin alanın gibi düzenle, kulaklıkla ses kes, kısa nefes egzersizleri yap. Yazmak, not almak, gün saymak bana iyi gelmişti. Bu geçici bir dönem, 12 gün sonra hayat yine senin kontrolüne girecek. Şu an hayatta kalmaya ve ruhunu korumaya odaklan, bu da bir güçtür.
Az önce dışarı çıkmıştım bağırıp çağırdı nereye çıktın diye senin lanet sesinden çıktım dedim odamda hapisim resmen. Kar kış biliyor tam da fırsat deyip izini kullanıp şu an evde oturuyor her gün bize bağırıp çağırıyor odamdan çıksam nefes alamıyorum odamda nefes alamıyorum. Resmen düğünü beklemeden kocama kaçacağım
Olurr. Hatta normalde 12 gündü ben 4 gün erkene çekeceğim erken şehir dışına çıkayım geldikten sonra da köpek gibi iş arayacağım ben evde duramam ki benim ne Can güvenliğim var ne mental sağlığım iyi durumda
Çok zor bir ortamdasın ve hissettiğin sıkışmışlık çok normal 🥺💔 Böyle bir evde bunalmaman mümkün değil. Suç sende değil bunu bil.
Bu 12 günde kendini korumaya odaklanman en önemlisi 💛
Kapını kapat. Mümkünse kulaklık tak. Ders çalışırken loş ışık aç biraz müzik aç. Ufak esneme hareketleri yap nefes egzersizi dene. Burnundan 4 saniye nefes al 4 saniye tut 6 saniyede ver bunu birkaç kez tekrarla 🧘♀️
Telefonuna yaz. Günlük tut. Hislerini kağıda dök bu çok rahatlatır ✍️
Güvendiğin bir arkadaşınla mesajlaş. Kendini yalnız hissetmemek ruhuna iyi gelir 💞
Annen şikayetçi olma konusunda samimi olursa sen de destek ol. Çünkü bu ortam uzun vadede psikolojini çok yıpratır. Şu an çıkışın 12 gün sonra oradan uzaklaşmak. Ona kadar olan zamanda odan senin güvenli alanın olsun. Küçük hedefler koy bugün şu konuyu bitireceğim gibi. Her gün için minik bir plan yap 🎯
Kendine kızma güçsüz hissetme. Çok zor koşullarda ayakta kalmaya çalışıyorsun ve bu başlı başına bir güç göstergesi 🌱💚 İstersen nefes egzersizi ve odada yapılabilecek mini rutinler için daha detaylı da yazabilirim.
Annemin hepsi suçu annem de arkamızda olsaydı bu adam bize bu kadar davranamazdı zaten sayılı günlerim bu evdeyim evlenip hayatımı kuracağım ama ömür boyu adama maruz kalacak. Her gün dışarıda çıkamıyorum bu kadar kötü hava koşullarıyla adam da bilerek gitti izin aldı bize karışıyor sürekli odamda cezaevi gibi böyle daraldım bunaldım yarın dışarı çıkacağım en iyisi kafayı yiyeceğim yoksa
Yarın dışarı çıkma fikrin harika, nefes alırsın biraz 🍃❄️ Hakikaten kafayı yemelik bir ortam 😞
Annen konusunda da duygun çok haklı… Arkanda dursaydı kendini bu kadar çaresiz hissetmezdin, bunu görmek çok acı 💔 Ama unutma, onun yapamadıkları senin suçun değil.
Evde olduğun saatlerde de küçük kaçışlar yaratmaya çalış canım 🥺 Kulaklık tak, telefonuna bir dizi/film aç, odanı minik minik değiştir, toplarken bile insanın beyni biraz dağılıyor. Bir de “12 gün sonra buradan gidiyorum” cümlesini kendine sık sık hatırlat, bu geçici 🎈
Senin tek görevin şu an hayatta kalmak ve sınavına odaklanmak, gerisi yavaş yavaş çözülecek. Gerçekten çok güçlüsün, bu şartlarda bile geleceğini düşünüyorsun 🌱✨
Cevap
1Cevap
Allah yardımcın olsun film dizi kitap falan Gibi şeyler ancak tüm gün odada isen
Evet ve çok kötü kar yağıyor 2 gündür evde o kadar daraldım ki ister istemez bunu ilişkime de yansıtıyorum ve üzüldüm de adama acaba mutsuz mu ediyorum diye düşünüyorum
Benim evde durduğumda yoğun panik atak başlıyor uzun zamandır bunu yapmıyordum yani evde durmuyordum adam da baktı kar yağıyor hava şartları çok kötü diyor dur bunları dışarı çıkamıyor ben de izin alıp da eziyet edeyim annem dün diyordu ben intihar edeceğim bağırıp çağırıyorlardı ve bu benim sevgilime gidiyordu sesleri. Bıçak falan diyordu öldüreceğim diyordu doğrayacağım diyordu Allah uzun ömür versin diyordu anneme bağırıp çağırıyordu ister istemez erkek arkadaşım da korktu yani dedi bir şey olursa bana haber verin falan. Anneme söylediğinde dedi ben de korkuyorum ama nedense ben artık hiçbir şey hissetmiyorum sadece bu evde durduğum zaman ağlayasım geliyor artık ölmekten bile korkmayacak durumdayım
Çok zor bir durum gerçekten inşallah sizin için iyi olur her şey
Ben evden hiç cikmiyom
Evden çıkmamak yine sorun değil ki ben bu odadan çıkamıyorum artık kafayı yiyeceğim
Bende
Uzaklastirma aldirin babana
Canım ben istemiyor muyum yapmayı kadın sığınma evine bile gittim beni kapıda aldılar benim ailem dediğim akrabalarım sülalem sağ olsun beni bir cehennemi içine sürüklüyor annem beni içine koyuyor ben bir laf atarım ortaya kimse arkamda durmazsa ben sıkıntı olacağım. İnsanın bu hayatta en güvendiği anne babası olurken benim güvendiğim bir dalımın olmaması kadar kötü bir şey yok
Dün nişanımla konuşuyorum görüntülü aramada babam diyor ki senin kız kardeşine bıçaklayacağım öldüreceğim diye bağırır çağırışları aniden oldu adam dedi ki yani benim sevgilim bir şey yaparsa size beni haber verin dedi hani bir çay demlemesi olmazsa zaten devlet hiçbir şey yapmayacak bu adama o kadar eminim ki annem bu dayağa eziyete alışmış ben odamı kilitlemeden korku içindeyim çıkıyorum çıkış yolum yok. Ve şu kadarını söyleyeyim duş alıyorum aldığım duşun kombisini açmama kadar laf atıyor sabretmeye çalışıyorum 12 gün ne yapacağım bilmiyorum..
İşe girecektim benim şu an bir sınavım da var onu vermem gerektiği için çalışamıyorum şehir dışına çıkacağım
Çay ne ya birimizi bıçaklaması olayı olsa devlet el atar muhtemelen*
Bağırışları var bıçak boğazımıza kaç kere geldi bizi doğramadığı için annem hala susuyor ve benim öfken ben çok anneme , benimle kız kardeşimin hayatını bitirdi o. Sabredin susun da yanın dedikçe bu adam üstümüze o kadar geliyor ki ben kuracağım yuvada bile korkuyorum ya bir gün ben de bunları yaşarsam ne yaparım diye
Kız kardeşim şu an şehirde okuyor okulu bittiğinde benim yanıma çekecegim onu. Ben annemi koruyamam annem bizi bu hale getirdi çünkü
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?