6 aySevgili kardeşim öncelikle şunu söylemek istiyorum önünde up uzun bir hayat olduğuna aldanma zaman şu gibi akıp gidiyor bir bakmışsın otuz olmuşsun. Her yaşın ayrı bir güzelliği vardır. Yaşın ilerledikçe yaşlandığını zannetme. İnsan yapacak birşeyi kalmadığında yaşlanır. Mesleğini her türlü eline al. Kazandığın paranın yüzde otuzu nu biriktirip, kendine pasif gelirler oluştur. Yatırım yapmayı mutlaka öğrenmelisin. İleride emekli olduktan sonra bu dediğimin ne kadar önemli olduğunu anlıycaksın.
Kendini sürekli geliştiren ol. Dil öğrenimi gör. Profesyonel konuşmak zorunda değilsin. Varsa ilgin sanat alanında da öğrenimler gör. Enstrüman çalmak, resim yapmak dans etmek vs. Spor yapmalısın kendi sağlığın için. Yemek yapmayı bilmelisin. Hem Türk mutfağından hemde yabancı milletlerin mutfaklarından hoşuna gidenlerin pişirme tarifini öğrenmelisin. Ama sağlıklı beslenmelisin. Önce Türkiye de yaşıyorsan ülkemizin bütün şehirlerini gezmelisin. Her tür insan kimliği yaşıyor çünkü. Geniş bir kültürümüz var. Sonra yabancı şehirleri gezip görmelisin. Çok kitap oku. Hem diksiyonun hem kelime hazinen müthiş gelişicek. Odan da kütüphane bulundur.
Arkadaşlarını çok iyi seçmelisin. Gerçek arkadaşın senin başarını kendi başarısı gibi gören insandır. Çünkü hayatta çok kıskanç insan var. Çevrendeki en yakın beş kişi senin kaliteni gösterir çünkü. Karşına her türlü insan çıkacak. Onları çok iyi analiz edip öyle hayatına al. Bu insanların içinde hayatını birleştirecegin insanda çıkıcaktır. Hiç bir şeyi kafana takmamayı öğrenmelisin çünkü hayatta her şey gelip geçicidir. Kötü günler de iyi günler de. Hayatta hatalar mutlaka yapıcaksın. Yapıcağın hataların tecrübe olduğunu bil. Kimse için kendinden ödün vermemelisin. Buna ailende dahil. Sana kim ne yaparsa yapsın, yapılanı unutma, yapılan iyilik ise karşılığında sende iyilik yap. Ama kötülükse o kişi den, kişilerden uzaklaş.
Benden bu kadar. Hayatta hep başarıdan başarıya koşman dileğiyle...
01 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim Allah emanetsin ☀️
En İyi Cevaplar
bu yazdığımı tüm kızlar bilmeli:
erkekler size aşık olduklarını da aşık olmadıklarını da geç anlarlar.. ne demek istiyorum. size aşık sizinde gönlünüz olan bi erkek arkadaşınız oldu.. işler harika gidiyor.. derken dayanamayıp işi ilerletiyorsunuz bile.. aileler tanışıyor vs. vs. fakat bi sorun var. erkeğimiz aslında size aşık olmadığını anlıyor.. bakın bi erkeğe hemen güvenmeyin.. asla yapmayın.. erkeklerle en az iki yıl sevgili kalın ya da minimum bi yıl.. çünkü ilişki dediğiniz şeyde erkeklerin çoğu cinsel dürtülerle hareket ederler. o yüzden gerçekten size aşık olmayabilir.
size aşıktır ve siz aşırı tersleyip flörtöz mesajlarına cevap dönmezseniz sizi tekrar rahatsız etmeyecektir.. yani siz tam tersini istiyorsunuzdur ama o bunu yapmayacak karakterde olabilir. o yüzden aşıkken bile terk edebilir biri sizi.
formül basit asla acele etmeyin aşkta.
01 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim
- Aile & Toplum konusunda 604 cevap paylaştı.
6 ayÖncelikle Allah bahtını şansını açık eylesin güzel insanlara denk getirsin,🤲
Senin yapacağın tek şey insan görünümlü ş€ytanlardan uzak dur, bunları nasıl tanır anlarsına gelince, her kimki senden faydalanmaya kalkar seni inandırmak için kırk takla atıp elli dereden su getirir hiç kimsenin güzel tatlı sözlerine inanma, olur nasibin çıkar biri seni ister sadece açık alanda görüşür sohbet edersin ailesini gönderir ailenle tanışır seni ister evlenirsin, onun haricinde nasıl olsa evleneceyiz gel yaşayalım kesinlikle yapma derim, yani seni seven sabreder bekler, Allah yolundan ayrılma şeytana uyma gerisi gelir. Çok şey var yaz yaz bitmez o yüzden bu kadar yeterli sanırım19 Yorumla
Soran6 ayÖncelikle çok güzel yazdığınız için teşekkür ederim umarım hepimiz iyi bir dünyada yaşarız şu an birazcık sıkıntılı bir süreçten geçiyorum 20'li yaşları getirdiği yorucu faaliyetler, zorlanıyorum açıkçası
- 6 ay
Rica ederim ne demek içimden geçenleri yazdım,
Bende umarım yaşadığımız bu kötü dünyada iyi yaşamaya çalışırız.
Sıkıntılı süreçi herkes yaşamıştır, illaki Allah'ın yardımıyla günün birinde sona erer, ama önemli olan kendini bırakmayıp veya sitresi atlatmak için ve günlük hayatta ne yaparsan yap hep Allah'ı an, Allah'ı anıp ondan yardım istemen Allah'ın hoşuna gider unutma, ve der kulum benden yardım istiyor, yani insanlardan hayır veya yardım bekleme, sana herşeyi verecek olan Allah insanlar değil
Soran6 ayBen yaptığım hatalardan dolayı anda yaşamayı bilmiyorum. Bu dünyada tek ben mi hata yapıyorum diye bazen düşünüyorum ama bu çok aptalca bir düşünce çünkü vesvese. Bazen çok şey yapmak istiyorum ve adım atıyorum genellikle fark yaratıyorum o konuda ama sonra yoruluyorum. Bazen diyorum ki çok iyi şeyler yapıyorsun bazen diyorum ki zavallısın djhdhxhx
- 6 ay
Hatalar biz insanlara mahsus ama önemli olan bu hatalardan ders alıp aynı hatayı yapmamak, birşeyin üstüne çok gitme herşeyi oluruna bırak olacağı varsa olur, eğer farkındaysan bir şey olmayacak sabır edip bekle, bu süre zarfında başka şeylerle meşgul ol
Soran6 ayBen çok fazla düşünüp yorum ve açıkçası dehb'liyim O yüzden çok zorlanıyorum
- 6 ay
işte bu yaptığın yanlış, yavaş yavaş kendini biraz değiştir zamanla yaşın ilerledikçe tam olgunlaşma başladığında geçer
Soran6 ayBence yaşıtlarımdan önce gerçekten güzel düşünüyorum ve kendimi geliştirmeye çalışıyorum bu konuda. Elimden geldiğince öyle
Soran6 ayAma bir yorgunluk var bir bitkinlik var yolun sonundaymışım gibi hissediyorum bu vesvese biliyorum ama bazen ölsem de gitsem diye düşünüyorum ama nereden biliyoruz diğer yer bu kadar iyi
- 6 ay
Zaten önemli olan yaşıtlarından farklı biri olman, olgun insan gibi düşünüp olgunca hareket etmen, dediğin gibi kendini geliştirmek için uğraşman seni yaşıtlarından farklı biri yapar,
Bu yorgunluk bitkinlik seni pes ettirmemesi lazım hata yaparsın, dediyim gibi biraz herşeyi oluruna bırak kendini olmayan şeyle yorup yıpratma düzelirsin,
Işte bu ş€tanın vesvesesine kulak verme, nahlet gelsin ş€ytana de Allah'ı düşün dua et ve Kur'an'ın Türkçesini dinle,
işte diğer yer bu dünyadan kötü ama şu bir gerçek, öyle veya böyle dünyadaki herkes o ateşli yere girecek, girecekki neyin ne olduğunu görsün, ondan sonra Allah isterse çıkarıp cennete koyacak
6 ayÖncelikle okul okuyorsan okulunu bitir 🎓 mesleğini eline al bu devirde hayat çok zor okumayınca iş bulma imkanıda zor ikinci olarak; Kimselere çok güvenme o kişiyi tam anlamıyla tanımadan sana şaşali sözler çok söylüyorsa onlara çok aldanma tabikide sev karsindakini ama o sana güven hisettiriyorsa sev hiç bir erkekle yalnız bir yer de kalma o eşinin Esin olmadıdigi sürece insanların dediğini takma davranışlarını sana olan eleştirilerini çok gerekli değiller az arkadaşın öz arkadaşın olsun bence hayallerinin peşinden git keşkelerle yaşama sakın benim gibi 🍀 elinde olan şansları değerlendir sadece Allah'a güven doğru adımlar at yeter benim yorumum böyleydi hayat herkes için güzel sanşli olsa keşke
12 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim yüreğin kadar güzel bir hayat yaşa ❤️ umarım hayatımızın bu kalan döneminde daha güzel şeyler yaparız
- 6 ay
Rica ederimmm inşallah ❤️ sende öyle 🍀 umarım
Yapay Zeka Cevapladı
Hayatı anlamanın ve kendini keşfetmenin tam zamanı! 😊 Öncelikle hata yapmaktan korkma, en güzel öğrenmeler çoğu zaman hataların ardından gelir. Kendine inan ve başkalarının beklentilerini değil, kendi tutkularını önceliklendir. 🧡 Ayrıca, bu yaşlarda zaman hızla geçiyor gibi gelebilir ama anı yaşamak ve hayatın küçük güzelliklerini fark etmek çok önemli. Doğayı keşfet, yeni yerler gör, yeni insanlar tanı; bu, ufkunu genişletir. 🌿 Kendine değer ver ve mental sağlığını her zaman ön planda tut. Unutma, bu yolculuktaki en değerli şey sensin! 😊
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
82Cevap
Gizli Üye(18-24)6 ayFinansal yatırımlar yap. Paran yoksa bile düşük faizli kediler çek altın gümüş falan al. Risk alabiliyorsan borsada sağlam şirketlere fonlara yatırım yap. Krediyi ödeyebileceğin taksitlerle yavaş yavaş öde. ya da taksitli nakit avans kullan o parayla yatırım yap eğer faiz ödeme günü gelmeden ödersen sadece aldığın Ana parayı öder faiz ödemez ya da çok daha az ödersin. Kârıda cebinde kalır. Senin olmayan paradan para kazanmış olursun. Ama kaybetme riskide vardır. Sen yapamıyorsan bi banka falan bu yatırımı yönetsin bence.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)6 ay22 yaşındasın söylüyorum. İnsanlar gelir ve gider insanlara güvenme , sen bir kız çocugusun kendinden ve tanrıdan başka kimseye güvenme ve inanma. Okulunu bitir , meslegini eline al, ekonomik özgürlügünü kazan, arabanı, evini, ehliyetini al, kendi markanı kur, fizigine ve akıl saglıgına dikkat et, bolca dua et, vakit buldukça huzur evlerini ve yetimhaneleri ziyaret et , bagış yap, kan bagışı ~ Her zaman dik dur tanrıdan başka kimsenin önünde egilme, insanlar gelir ve gider , herşeyini kaybedebilirsin bir gün ama neşeni asla kaybetme.
14 Yorumla
Cevap sahibi6 ayKötü alışkanlıklardan alkol, sigara vs. Maddelerden uzak dur. Kendinin en güçlü yönünü hazırla, en kötü hali degil,
Cevap sahibi6 ayŞansın olmasa bile her zaman aklının ve kalbinin orta yolu bulmasını sagla o yoldan devam et.
Soran6 ayBiliyor musun ben ne kadar hatalar yapsam da Allah benim önümü öyle fırsatlar verdi ki kızım dedi bak gör. Yaptığım hataları düşündükçe kendime bazen s**** mısın diyorum ama haklısın bu dediklerine ruhen bedenen de çok yorgunum
Cevap sahibi6 ayBak ben 27 yaşında oldugum halde daha neler gördüm ohoo anlatsan destan olur.
Zamanla geçicek emin ol sadece kafana takma ve düşünme , kendine hobi bul, ya da işe gir çalış , kendini sürekli meşgul tutarsan üzülmeye vaktin, düşünmeye zamanın olmaz. Kendini sürekli meşgul tut ki aklına böyle şeyler gelmesin.
- Aile & Toplum konusunda 5,8b cevap paylaştı.
6 ayZaman geri gelmeyecek kıymetini bil... Hiç bir şeye heves etme hevesler hep geçicidir... Yaşadığın toprakların kıymetini bil... Giden gelmiyor elindeyken kıymetini bil
Ve Mehmet Akif'in dediği gibi
Allah’a dayan, sa’ye sarıl, hikmete râm ol
Yol varsa budur, bilmiyorum başka çıkar yol10 Yorumla Herşeyin en iyisini sen bilemezsin bundan dolayı her zaman guvendigin ve yaşça büyük birinden fikir al.
Kendi cizgilerin olsun kimsenin seni ezmesine izin verme.
Kimseye kendinden fazla değer verme.
Önüne çıkan fırsatları düşünmeden reddetme.20 YorumlaRol yapan, samimi olan anında, lakayıt, sigara, alkol içen, araba sevdası olan , her cümlesinde küfür olan, temas bağımlısı erkeklerden Uzak dur öncelikli olarak, herkese güvenme planlarını sadece ailen ile paylaş ve ne meslek yapmak istiyorsan onu seç birileri istiyor diye istemediğin bir mesleğe adım atma, her şeyi anında yaşamaya çalış erteleme , birikim yap az bile olsa farketmeksizin
#Hükümdar12 Yorumla
Soran6 ayHaklısın abi ama bu erkekler tuhaf
6 ayTasi havaya atıp kafamızı altına tutuyorduk o yaşlarda 😂 sadece ne yaparsan yap mutlu olmaya bak bi de ileriye yönelik seni pişman etmeyecek utandirmayacak arkadaşlıklar kurmaya gayret et diycem ama siz bizden akıllısınız sen en iyisi benden akil alma. Limon kolonyasi ikram edeyim 🧴
12 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim rhhdhdhd umarım gönlünüzce her şey olur
- 6 ay
Teşekkürler sizin icin de öyle olmasını umarım 🍀
6 ayİlk tavsiyem kendi değerinden ve saygından asla ve asla kimseye taviz verme.. ketum dur ama somurtkan olma..
İkinci tavsiyem, sevdiğin işi yap.. sevdiğin işi yaparsan ömür boyu çalışmazsin..
Üçüncü tavsiyem asla bir plan veya projen varsa hiç kimseye anlatma yani asla kartlarını açık etme..14 Yorumla
Soran6 ayBiliyor musun Bir hedefim ya da projem varsa birisine söylersem hep bir şey oluyor kötü şeyler
- 6 ay
Bu bir Yasadır.. asla kimseye bahsetme.. sır sahibi olmayı kendine huy et.. başardın diyelim sadece seni gerçekten seven , yanında duran ve takdir eden insanlar ile paylaş başarını.. başardığın zaman da sessizce sevin çünkü hasedin uykusu hafiftir..!
Soran6 ayAma gerçekten öyle yani bir olunca gerçekten mutlu bir şey olunca hep bozuluyor hayatında ya da yeni bir şeye başlayınca eski şevkim gidiyor bir şeyler oluyor
- 6 ay
Söz sır , dil efendidir.. diline hükmeden hapseden muvaffak olur zaferine.. ama diline hakim olmazsan sırrını ifşa edersin ve o sana hükmetmeye başlar..
- Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.
6 ayÖğüt vermemiz bir şeyi değiştirmez. Herkes deneyimlerinden çıkarak hayatı öğrenir. Öğrenmek demek hata yapmak demektir. Yaptığın hatalardan bir şey öğrenirsin. Herkes hata yapıp bu hatalarından bir şeyler öğrenir. Bu tamamen kişiye bağlı. Sen de hata yapıp sen de kendin öğreneceksin. Bir şeyi duymak ile yaşamak aynı etkiyi yaratmaz.
10 Yorumla 21 yaşında bir genç olarak erkeklerin ilgisine inanma derim ben 😂
22 Yorumla
Soran6 ayBdhshshhd erkekler çünkü beyinleri ile düşünmez genellikle
6 ayburada sana tavsiyede bulunmak için fikirlerini ve yaşadıklarını söyleyen insanların yorumlarını merakla okudum şahsen ve çok güzel konuşmuş herkes ağzınıza sağlık.
Ben kendini çok ifade edebilen biri değilim bu yüzden kısa tutarak bir gördüğümü söylemek isterim.
Sen sen ol asla yapmacık olma, seni sırf bir hareketinden ya da şakalarından hoşlanmayan insanlar için kendin ide değiştirme. Her şey olacağına varıyor bazı insanlar "mevsimlik" insanlardır, gelip geçer. Şunu da unutma ipi ne kadar çok çekersen kendine, elin kızarır yara bere olur...
ne zaman ipi bırakacağını bilmen gerek.
hepsi bu umarım iyi insanlar ve iyi bir çevre kurarsın kendine hep iyi ol
KIZ NEŞESİİİİİ
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 309 cevap paylaştı. Öncelikle annene babana kardeşlerine iyi davran eğer varsa şükret kıymetlerini bil annene sakın kizma elinden geldiğince öp kokla sarıl akıllı kararlar ver kendine hobi edin erkeklere güvenme kendini eşine sakla güzel bir kariyerli meslek seç Allaha yönel
00 YorumlaAile her şeydir. ailen hiçbir zaman yalnız bırakma anneni dinle annenin istemediği bir şeyi zorlama.
çünkü annen istemiyorsa o iş olmaz sonra acı tecrübeyle öğrenmiş oluyorsun.
Hiç bir kimseye içini dökme kendine sakladığın sırları asla birine arkadaşına söyleme.
Arkadaşın bir gün kazık atabilir o yüzden İnsanoğlu güvenilmez. İnsanlara ne kadar az güvenirsen o kadar az zarar görürsün. Hedeflerini de paylaşma başarını paylaş gerçek sevenlerin o zaman anlaşılır.00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 855 cevap paylaştı.
6 ayİnsanları tecrübe etmek ve davranışlarını gözlemlemek adına,
onlara inanıyormuş gibi yap ama asla inanma
hiç kimseye güvenme uzak dur insanlardan,
çünkü gerçekleri açıkça yüzüne karşı söyleyemezler
ama ardından atıp tutarlar dedikodunu yaparlar!!!00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)6 aySeninle yaşıtım ve şunu söylemeliyim ki her yıl farklı bir insan olupyruz fikirlerimiz çok değişiyor her yıl ancak dezavantajımız da yaşımız kaçıyor küçük olduğu için 2025 yılında bile hala bir şeyleri düzene sokmaya çalışıyoruz ve hayatımızı bir türlü düzene girmedi o yüzden yaşça benden büyük olanları çok kıskanıyorum
13 Yorumla
Cevap sahibi6 ayAyrıca şunu da söyleyim bizim en büyük dezavantajımız 2000 yılından sonra doğmamız aslında çok kaliteli, çok zeki tanıdığım insanlar var çevremde benimle yaşıt ve çoğu mantıklı, zekiler fakat sırf doğum yılından dolayı ötekileştiriliyoruz Z kuşağı diye fakat 90-99 arası doğumlu birisi ağa da oluyor paşa da oluyor ama bizim yaşımızda biriyse z kuşağı diye ötekileştiriliyor. Benim yaptığım mantıklı bir hareket belki önemsenmezken benden büyük y kuşağı yapınca o donanımlı oluyor halbuki arada bir fark yok
Soran6 ayBence kendini geliştirdikçe her şey olur kendini geliştirmek gerekiyor
- 6 ay
Bende tam tersi eski yaşlarıma geri dönmek istiyorum keşkelerle yaşamasam bu hayatı yaşça büyük olanları kıskanıyorum yazmışsınız neden ki?
- Aile & Toplum konusunda 893 cevap paylaştı.
6 aykimseye kulak sma herkesi dinle ama kendi doğrularına göre yaşa hayatı.
11 Yorumla
Soran6 ayKatılıyorum
Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. öncelikle okuyorsanız okulunuza adapte olun kimseye uymayın eger çalışan biriyseniz işinizin kıymetini bilin ya maaşım az ya şöyle böyle trip atmayın olana şükür etmek gerek evliligi hayatta düşünmeyin çünkü yaşınız çok genç daha olgun oturaklı bi zamanda olur inşallah
01 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim ❤️🌹
6 ayHata yapmaktan korkma
Elalem ne diyecek diye düşünerek hareket etme
Gizemli ve net olmayan insanları hayatında tutma
Seni değersiz hissettiren kimseyi yuk olarak taşıma35 Yorumla
Soran6 aySon cümle O kadar doğru ki
- 6 ay
Herkesin kendi defteri kendi kalemi var istediğini yazar. Sen kendi defterine kendi kalemin ile hikayeni yaz. Başkalarının hikayesinde figüran olma, kendi hikayende başrol oyna. Inisler çıkışlar olacaktır. Birsey olmuyorsa bir hayır vardır öyle düşün ve hayatına devm et
Soran6 ayHaklısın ben hayatıma yaklaşık 3 yıldır zaten kurmaya çalışıyorum eksik yönlerini fark ediyorum artı yönlerini fark ediyorum çıkartıyorum filan ama mücadele etmeye devam edeceğim sanırım çünkü pes etmeye hiç şeyim yok
- 6 ay
Ayet ne diyor
Biz insanların kaderini çabasına bağlı kıldık yazıyor.
O yüzden sabır, inanç, tevafuk, tevekkül ile hayata devam etmek zorundayiz
Soran6 ayTeşekkür ederim
- Aile & Toplum konusunda 477 cevap paylaştı.
6 ay32 yaşına kadar c2 seviyesinde en az 2 dil öğren ingilizce ispanyolca
11 Yorumla
Soran6 ayBu sırada a2 İngilizce bilen ben sjjseuue
- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
6 ayHayatına aldığın insanlarda ve girdiğin işlerde seçici ve dikkatli ol. Sevdiğin işi seç orada işinin hakkını ver. Sosyal medyadan kimseye güvenme. Bol bol kitap oku. Hobilerin varsa onlarla meşgul ol derim.
12 Yorumla
Soran6 ayYani sosyal medyadan evet çok konuşmuştum zamanında ve çok pişman oldum çünkü onlar gerçek kişilik değil. Bol bol kitap okuyorum zaten elimden geldiğince makale yazı yazıyorum okul dışından projeler yazmaya çalışıyorum hobilerim günlük tutmak falan birkaç tane var yürüyüş yapmak ama bedenen ruhen yorgun hissediyorum
- 6 ay
Biliyor musun ben de ruhen ve bedenen yorgunum. Dertlerine deva olduğum iki tane arkadaşım beni dışadı. İkisini aforoz ettim. Ben kötü şeyler yaşadım sen yaşama istedim.
Kitap okuman, hobilerin harika. Doğru yoldasın.
Aile & Toplum konusunda 878 cevap paylaştı. bir iş yaparken bin kişiye danış çoğunluk fikrine ortak ise doğru yoldasın eğer değilse yanlış yoldasın kimseye sırrını anlatma haset eden çok olur, Allah'a tevekkül ederek işe başla
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 734 cevap paylaştı.
6 ayHayatta hiç kimseyle sırrını paylaşma güzel olan hic bir şeyi kendi ailenle böyle paylaşma.. Bugün dost olanlar yarın aleyhinde tanıklık yaparlar. Bugün sana can olanlar yarın hastanede kan vermeye gelmezler
11 Yorumla
Soran6 ayBunları yaptım biliyor musunuz 22 yaşına kadar ve güzel şeyler almadım ne zaman güzel bir şey olsa sonucu hep kötü bir şey bitti
- Aile & Toplum konusunda 918 cevap paylaştı.
6 ayHayat sana 2 veya 3 kez şans sunacak. Bunlar hayatının dönüm noktaları olacak. Gidebilirsen ve elinin tersiyle itmezsen her şey mükemmel olur. İtersende kaybeden oluyorsun. Artıyi eksiyi iyi görmen gerekiyor
12 Yorumla
Soran6 aySanırım bu da olgunlaşmayı gösteriyor
- 6 ay
Bu olgunlaşmadan ziyade sana Allah tarafından sunulan nasip yolu. Bu yolu her kim görüpte idrak edemiyor ve elinin tersiyle itiyor. İlk gelen en büyüğü, 2. Daha ufak 3. İse çok daha ufak şans içeriyor. Hepsine hayır dersen de var olanla ite kaka hayat yaşıyorsun.
6 ayGram aklın varsa aşık olma hayatına erkek alma çalış güçlü ol herkes peşinden koşsun ama kimse seni elde edemesin. Ve en önemlisi güvenme
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 448 cevap paylaştı.
6 ayNereye gidersen git hep sorun olacak bişey bulunur. O yüzden akışta yaşa herşeyi takma
30 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı. Bak abisi boşkoy oni buni okulunu bitir bi hedef koy oni yap bitir kimseye muhtaç olma yeter gerisi gelir zaten
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 987 cevap paylaştı.
6 ay- Hak eden erkeği zor bulursun o yüzden önüne çıkan her erkeğe hemen kapılma
- Kendi yolunda ilerlerken değer. Vermediğin kimsenin sözünü takma
- Hayatta hiçbir şeye geç kaldığını düşünme..
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. Benden anca tavsiye olur, seni mutlu eden şeyi bul. Mutlu derken kastettiğim kahkahalarla gülmek ya da zevkin doruklarına çıkmak değil. Rahat hissedebileceğin bir alanın olsun.
06 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim ❤️
Soran6 ayBen sadece bu yaşıma geldim ya bir şeyleri rayına koymak istiyorum samimi ilişkiler koymak istiyorum sahte insanlar değil çünkü eğlenmek değil de hayattan zevk almak istiyorum yeri geldiğinde hayatın kötü özellikleriyle de kavga edip iyi özelliklerini de benimsemek yani insanları hiç tanımadığım insanları sohbet etmek hayat nedir onu öğrenmek istiyorum toz pembe yaşayıp işte okuldan eve şuradan buraya sevmiyorum zaten öyle bir insan da değilim O yüzden hayatım koşuşturma içerisinde geçiyor her yere yetişmeye çalışıyorum sonra bünyem yoruluyor jfkcjx
Soran6 ayBen açıkçası bir şeyleri yetişemem diye açıkçası korkuyorum çünkü hayata çözmeye başladığım anda hayatım benden getirdiği roller de var sonuçta hepsine yetişememek ve sonuçları yıllar geçiyor aylar geçiyor Zaman geçiyor ve sen kendini keşfedemediğin anda hiç olup gidiyorsun Ben bunu hiç istemiyorum toplumun bana dayattıkları Ben kendime dayattıklarımı istemiyorum Ben nasıl bir hayat istediğimi çizdim bile yani ve onun için adım da atmaya çalışıyorum yapmaya çalışıyorum ama nefes almaya da bazen ihtiyacım oluyor
- 6 ay
Bazı şeylerin kalıcı olması için yavaş olması gerekiyor ama. Yani bir şehir bir günde gezebilirsin, ama bir işe yaramaz. Tek olan gözün yorulması olur, bilgiler hızlı kaybolur. Sen plan yapıyorsun kötü değil ama hayatın da bir planı var. Planını bire bir uygulamaya çalışırsan hayatın planıyla ters düşebilirsin. O zaman ya takılı kalırsın ya planını değiştirmen gerekir. Bence sen kendine büyük bir ana hedef koy ve ona ulaşmak için küçük hedefler. Böyle daha basitleşir.
En başta ahlaklı ol, sadece ahlaklı insanlar ile muhatap ol ve onlarla bulun sonra diğerleri...
12 Yorumla
Soran6 ayBazıları ahlaklıymış gibi davranıyor ama
6 ayAnne babanın sözünü dinle. Hayatın boyunca huzurlu ve mutlu ol
10 Yorumlavaktini boşa harcama.
gez, güzel giyin ama para da yap.
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı. Hayat insanların anlattığı gibi değil hep başka anlatırlar. bir meslek bul kendi ayakları üzerinde dur
15 Yorumla
Soran6 ayKatılıyorum çünkü herkesin hikayesi kendine göre bireciktir kendine göre yaşadığı şeyler vardır benzerlikler vardır ama tıpatıp aynı değildir O yüzden hayatı birazcık kendin keşfedip ve nerede mutlu olduğunu nerede huzurlu olduğunu bilmen gerekiyor
Soran6 ayBen de şunu düşünüyorum aynaya baktığımda o kızdan gurur duymam gerekiyor gerek kariyer gerek olarak yaşam biçimi düşünce biçimi ve pişman olmamalıyım. Ve özgüvenimi daha çok arttırmam ve daha çok okumam gerektiğini düşünüyorum
Soran6 aySanırım buradan değişmem gerekiyor çünkü ben hayatı birazcık pişmanlık olarak bakıyorum bazı tecrübeleri ama önemli olan bir daha yapmamak
Aramızda 7 yaş var, bu yüzden sana tavsiyelerim şunlar;
1-Sosyal biri olmaya çalış, olabildiğince etkinliklere katıl.(Çünkü sonuçta insanlarla yaşıyoruz. Yarın obür gün çalışırız, mesleğimiz olur filan)1-Kitap okumayı alışkanlık haline getir.(İstediğin alanlar)
2-İngilizce öğren.(Sana farklı kapılar açacaktır)
4-Zamanını iyi değerlendir. (Gerçekten zamanımız çok az, az olan bir şeyi boşa harcamak da mantıklı bir şey değil)
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,8b cevap paylaştı. İyi niyetinin suistimal edilmesine asla izin verme kendinden de ödün verme imtiyaz gösterme insanlar zalimdir sana acımazlar iyiysen onlsra meleksin ters düşersen şeytan ilan ederler
00 YorumlaHer şeyi boş ver kendin ol. Kendi istediğini yap. 38inci yıldan yazıyorum s.. tir et hayat çok zor çok boş. Evlen boşan çalış işten çık. Ama yaşadım de. İstediğimi yaptım de. Başkalarının dediklerinle yaşama. Başkalarına kulak asma. Annen baban olsa bile. Onla evlenme diyecekler evlen, boşanma diyecekler boşan. Kısacası hayat senin. Ne babanın ne annenin ne kocanın...
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 768 cevap paylaştı.
6 ayBı mesleğin yoksa meslek sahibi ol
Kadın olduğun hâlde kimseye muhtaç olma
Kendi paranı Kazan
Eşini iyi seç ki sana ve çocuklarına iyi baba olsun
Daha var da isde bunlar geldi aklıma00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.
6 ayÖnünde daha çok uzun yıllar var bu yüzden bu yaşlarını gezerek değil çalışarak kariyerine yükselterek geçir çünkü ileride çok paraya ihtiyacın olacak
04 Yorumla
Soran6 ayAma bazen O koşuşturmada gerçek hayattan uzaklaştırdım mı fark ediyorum
- 6 ay
İnan o yaşlarda yaşayacağın fazla bir şey yok asıl hayat 28’den sonra başlıyor. Bugün belki 1 gofretten mahrum kalıcaksın yarın 10 tane alacaksın inan geri döndüğünde iyi ki o bir tane gofreti yememiş çalışmışım diyeceksin bütün samimiyetim ile yazdım sana
Soran6 ayHaklısın zaten 20'li yaşlar çok önemli ve karmaşık birazcık yorucu fikirlerini bana paylaştığı için teşekkür ederim
- 6 ay
Rica ederim bol şans diliyorum 🙏🙏
- Aile & Toplum konusunda 423 cevap paylaştı.
6 ay30 yaşından önce asla evlilik düşünme oncelign iyi bı kariyerin olması ve buna odaklan kimseye inanma güvenme
08 Yorumla- 6 ay
30 yaşından sonra da birini bulmak zorlaşıyor diyorlar😔
Soran6 ayGüvenmiyorum zaten hepsi yapmacık
- 6 ay
@dursunzamand kimseye laf söylemek istemiyorum ama bu 30 yaşından önce evlenme muhabbeti evde kalmış kadın ve erkeklerin söylediği bir söz. Üniversite okuyacaksan Tıp hariç 23 24 yaşında biter şanslıysan İş bulursun 1 2 seneye yaş etti 26 iki sene de evlenecek kadar birikim yaparsın kendi denginle evlenirsin. Bu 30 dan önce evlenme kariyer yap diyenlerin bazıları 35 40 yaşına geliyor ve mis gibi evde kalıyor. Hadi erkek 40 tan sonra bile evlenir. Ama kadın için çok zor. Siz kendinizi erkeğin yerine koyun 40 yaşındaki bir kadınla evlenir misiniz? Görende sanırsın Aziz Sancar olacaklar. Yahu herkesin kazandığı ortalama maaşlar belli. Biraz para biriktir. En azından ev eşyalarını falan rahat rahat alacak kadar olsun. Sevdiğin eli yüzü karakteri düzgün birisini buldunmu evlen hayatını yaşa. Aldırmayın şu kariyer yap diyenlere. Kariyer yapacak olan evliyken bile yapıyor. Kendini hazır hissettiğinde evlen. Sen kendini 30 dan sonra hazır hissediyorsan o zaman evlen ama kimsenin gazına gelipte hayır 30 olmadım evlenmemeliyim bekar kalıp hayatımı yaşamalıyım yalanlarına kanma. Bende çok isterim sevmeyi sevilmeyi sevdiğim insanın elini tuturak uyumayı.
- 6 ay
30 yaşından önce evlenenlerin çoğu bugün boşanmış ondan öyle dio herkes ki herkes evlenmek zorunda değil evde kalma ne evlenmek çok mu marifet acaba saçma sapan yerlere çekme konuyu
- 6 ay
Ben evlenmek marifet demiyorum ama gençlerede evlenmeyin yok evlilik pis kakadır kötüdür saçmadır diyenler var ve ne yazıkki diğer insanlara kötü örnek oluyorlar. Ben evlenmem kardeşim bu Türk kızlarına hiç acımam sürünsünler diyen bir arkadaşım var. Yok evlilik saçmadır git hayatını yaşa diyor ama telefonunda 200 tane p*rno videosu indirmiş onları söylüyor rahat rahat. Yani benim demek istediğim evliliği boklayan ve evlenmeyen Ama Kendi hayatı noktan olan insanlaraydı. Şahsi algılamayın. Toplumda kafın erkeği birbirine düşürüyorlar. Yok erkolar kapatılsın yok kadınlara acımayacaksın derler. Sen böyle karşı cinsiyete düşman olurken ülkene Kaçak yollarda gelmiş Suriyeli ve Afganlar beşer altışar tane çocuk yapar 20 sene sonra demografi tamamen değiştiğinde bu dediklerimi anlarlar. Yine size şahsi olarak söylemiyorum bu lafları ortaya attım.
- 6 ay
Benim bajsettvm şey farkndaysan 30dan önce kendini iyi para kazanacak kariyerine ada ondan sonra evlenceksen evlen diyorum çünkü bugün evlense ve işi gücü olmasa yarın boşanmak istese o adamdan alacag nafakaya bel bağlamış olmasn ya da maddi imkanı YK die istemedg mutsz bı evlilig ölene kadr sürdürmesin bunun icn önce iyi kazanacag kariyere odaklansn
- 6 ay
Bu dediklerinize katılıyorum Ama insanların kariyer beklentileri de düşük değil mi yani Adamın kadının kariyer beklentisi düz bir devlet memuru olmak tamam bu da asgari ücrete göre iyidir ama çok süper de bir hayat yaşayamaz yine. Bir de sadece insanları 30 yaşına kadar kariyere boğmakta o insanlara bunaltıyor. Sonra bu yaşıma geldim neden hiç sevgilim olmadı Neden kimse beni sevmedi diyorlar. Yani 30'undan sonra evlenecek kişi bulabilmen için ilk önce senin geçmişinin olması lazım. Karşı cinsin beklentilerini bilmen senin beklentilerini ona anlatabilmen lazım. Benim kastteğim insanları 30 yaşına kadar kariyere boğup asosyal hale getirip yalnızlığa terk etmek. Evlenemezsin diye bahane olarak da devamlı karşı cinsi kötülüyorlar aşağılıyorlar. Bu kadın ve erkeği birbirine düşman hale getiriyor. Ben sizin demek istediğinizi anlayabiliyorum kadın güçlü Dursun ekonomik bağımsızlığı olsun ve erkeğe muhtaç olmasunuz Buna bende katılıyorum. Ama bazı kötü niyetli kişiler tarafından kendinin güçlü olması değil de karşı tarafı ez hep güçlü ol diye cinsiyetleri birbirine karşı paronoyaklaştırıyorlar. Buna gerek yok. Belirli bir birikimden sonra bence evlenmek kötü değil ama evliliği her türlü kötü bir şey olarak söyleyenler var. İşte bu nefret söylemlerine dikkat etmek lazım. Birbirimizi kırmanın bir manası yok bu hayata bir kere geliyoruz ve her türlü zevki tatmak bir insanın hakkıdır ve Bence evlilikte tadılması gereken zevklerden bir tanesidir. Siz benim bu düşünceme katılmayabilirsiniz saygı duyarım. Teşekkürler
- 6 ay
İnsanlar eskiden erkenden evlenirdi smdi kimse evlenmio farkndaysan haliyle zorlancagni düşünmüyorum ve maddi olark tutup da villalarda yaşayacak kadr iyi olmaya gerk yk tek başına yaşamak istedgnde maddi olark zorlanmasn kimse yeter sonuçta yarın evlenince erkeğin maasiyla beraber iki maaş eve girck ve rahat gecinsn ve boşanma falan olursa da kadn zorlanmasn dmi bunları da düşünmek lazm an a değil geleceg ihtimallere göre de gelecg sekillendrmekte fayda var
Aile & Toplum konusunda 531 cevap paylaştı. İşini iyi yaparsan bugün olmazsa yarın yarın olmazsa sonraki gün mutlaka istediğin hedefe ulaşırsın
06 Yorumla
Soran6 ayMesela bir şey görmüştüm eğer bir yerden başlamak istiyorsanız yatağınızı bile toparlayın yani en iyi şekilde toparlayın imrensinler sizin yaptığınızı bilsinler metoduyla hareket edin diyordu ve bu birazcık insanoğluna aykırı bir şey ama gerçekten önemli bir şey
Soran6 ayYok yani ben mesela kendime hedefler koyup yapınca çok mutlu oluyorum yani %100 iyi yapamıyor durum belki ama elimden geleni yapıyorum ve bu aralar zaman yönetimim de yok
Soran6 ayHaklısın
6 ayTanımadığın bir kimseden ögüt alma özellikle yaşına hürmeten
11 Yorumla
Soran6 ayHayır ben insanların samimi şekilde düşündükleri şeyleri anlatmalarını seviyorum
6 ayYıllar masal anlatır gibi çabuk geçiyor hayatını çok güzel yasa güzel anilar biriktir sevdiklerine sımsıkı sarıl her daim ve gelecek için yatırım yap sağlığına dikkat et ve kendine çok iyi bak
20 Yorumla
6 ayYaşın kıymetini bil ve her dakikaaayı iyi değerlendir yoksa kafanı duvarlara çok vurursun
01 Yorumla
Soran6 ayPeki iyi değerlendirmek ne gibi
Aile & Toplum konusunda 932 cevap paylaştı. Çok güzel bir yaştasın, öncelikle bu güzel yılların kıymetini bilmeni, hızlı geçeceğini unutmamanı, sonrada her şeyin gönlünce olmasını diliyorum 🌸
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
6 ayKitaba yakın insana uzak dur poncik. En kıymetli tavsiyem budur sana
02 Yorumla
Soran6 ayBu çok tatlı bir tavsiyemiş hrjdjdjd
- 6 ay
Sen de çok tatlışsin ponçik 😀
6 ayAilenden başka kimseye güvenme benden, dost nasihatı.
01 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim
Gizli Üye(18-24)6 ayKendine zaman ayır, sevdiklerine zaman ayır, eve zaman ayır, hobilerine zaman ayır ama en büyük zamanı okuluna/eğitimine ayır. Zamanı gelince önemini anlarsın.
01 Yorumla
Soran6 ayTeşekkür ederim ❤️
- Aile & Toplum konusunda 324 cevap paylaştı.
6 aykendinden başkasına güvenme. önce sen sonra sen ve yine sen
02 Yorumla
Soran6 ayBu aralar kendime bile güvenmiyorum ki fuuruuc
- 6 ay
Kendine inanmayı ve güvenmeyi bıraktığın anda kaybetmeye başlarsın
Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı. Kafana koyduğun hiç bir işi yarım bırakma kötü bile olsa
012 Yorumla
Soran6 ayAma bazen Ben pes ediyorum eğer kötü olursa diye
- 6 ay
Pes ettigin hersey birikiyor seni de strese sokar
Soran6 ayBir de şöyle bir şey var bahsedebilir miyim? Mesela bazen yataktan hiç çıkasım gelmiyor ve sorumluluklarım birikiyor birikiyor birikiyor sonra bir bakıyorum yumurta ağzının deliğine gelmiş. Orada diyor ki bir dur artıkjdjdjdjx
Soran6 aySonra panik oluyorum bu özelliğimi hiç sevmiyorum planlı olmak güzeldir Ben de planlı olmak istiyorum ama bazen yapamıyorum
- 6 ay
Yanii nasıl desem yumurta oraya gelmeden hareket etmek gerek her zaman plan olmaz fakat bazı şeyler plansız da ilerlemiyor
Soran6 ayHaklısın bu arada
- 6 ay
Mesala bugün ne yapacaksın
Soran6 ayBugün ders çalışmam gerekiyor 3 tane makale okuyacağım bir de kitap okuyacağım bir de odamı temizlemem gerekiyor
- 6 ay
O zaman önce odanı temizle dersine çalış sonra dersine bak en son makale ve kitap olsun
Soran6 ayÖyle yapacağım birazcık da ertelemeyi bırakmam gerekiyor
- 6 ay
Hadi kalk eminim şu an yataktasin😁
Soran6 ayYok be kalmıştım temizlik abi
Aile & Toplum konusunda 845 cevap paylaştı. Senin neyine öğüt verelim sen şeytana pabucu hiç giydirmezsin
00 Yorumla
6 ayAllah'a sımsıkı sarıl, dürüst ol, disiligini kullandirma, insanlara yardım et
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 355 cevap paylaştı. Dine önem ver, kimin ne kadar yaşayacağı belli değil.
Allaha yönel00 Yorumla
6 ay5 yil sonra şu an hayatındaki kimse orada olmayacak ailen hariç.
00 Yorumla
6 ay"Ağzın sıkı, gözlerin açık, fermuarın kapalı olsun yeter"
00 YorumlaOkulunu oku, iş sahibi ol. Bu süreçte erkeklerin kucaklarında gezme.
10 Yorumla
6 ayHayatın daha yeni başlıyor keyif almaya bak canım
10 YorumlaNe olursa olsun hayatta ki en büyük destekcin ailen
10 Yorumla
6 ayDahil olduğumuz network şirketinin dahil olabilir ve 5 senede cok iyi yerlere gelebilirsin yaşın daha 30 olmadan kendi işini yapabilirsin detayli bilgi için yazabilirsin
00 Yorumla
6 ayEğitimden geri kalma mesleğini kariyer planlarını ihmal etme sakına bunları yapmadan evlilik düşünme.
02 Yorumla
Soran6 ayKendimi keşfetmeden adım atmak istemiyorum zaten
- 6 ay
Aferim. 😏
Aile & Toplum konusunda 3,1b cevap paylaştı. Kimseye borç verme
20 Yorumla
6 ayİhtiyarla ama yaşlanma. Hiç bir şeyi dert etme. Olumlu ya da olumsuz her şey geçer
02 Yorumla
Soran6 ayStres küpü olan bunu beğenmedi jzjnsjs
- 6 ay
Ok..
6 ayGüneşten önce uyan derim.
10 Yorumla- Devamını Gör (52)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer