AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Çalışmak ayıp değil. ben ayrı bir saygı duyuyorum bir dik duruş bie emek var ortada
Ben 24 yaşındayım, uluslararası bir şirkette Endüstri Mühendisiyim. Fabrikaların verimliliğini artırmak için projeler yönetiyorum, altımda bir sürü insan çalışıyor. Bu emeğimin karşılığında ayda net 115 bin lira maaş alıyorum.
Ama işe başladığım gün babam; 'Kızım sen okudun, büyük adam oldun diye burnun havaya kalkmasın. Paranın ve emeğin kıymetini unutma. Maaş kartın bende duracak, birikimini ben yapacağım' diyerek kartımı aldı.
Sorun şu ki; babam bana aylardır tek bir kuruş bile harçlık vermiyor. 'Baba yol param yok, yemek param yok' dediğimde bana; 'Başının çaresine bakmayı öğreneceksin. Hazıra dağ dayanmaz. Hafta sonları evde yatmak yerine git çalış, alın terinle harçlığını çıkar. Mühendissin diye elin ayağın tutmuyor mu? Gerçek hayatı öğren, nefsin terbiye olsun' dedi.
İnanır mısınız, ben hafta içi plazalarda mühendislik yapıyorum, toplantılara giriyorum. Hafta sonları ise tanınmamak için şehrin uzak semtlerinde gündelikçi olarak evlere temizliğe gidiyorum. Kendi kazandığım 115 bin lira babamın cebindeyken, ben başkalarının tuvaletini ovarak, yerlerini silerek kazandığım 2-3 bin lirayla yol paramı ve öğle yemeğimi çıkarmaya çalışıyorum.
Babam akşamları eve yorgun argın geldiğimde; 'Aferin, bak nasıl pişiyorsun. Temizlik yapmak insanın kibrini kırar, seni hayırlı bir evlat yapar. Senin mühendis maaşınla da abin ticaret kuracak, ona sermaye yapıyoruz' diyor.
Ben ellerim çamaşır suyundan tahriş olmuş haldeyken, abim benim maaşımla kuracağı işin hayalini kuruyor. Babam 'Bu senin iyiliğin için, seni hayatın zorluklarına hazırlıyorum' diyor. Ben de babam beni eğitiyor, kibrimi yenmemi sağlıyor diye düşünüp susuyorum ama çok yoruluyorum. Sizce babamın bu eğitim yöntemi doğru mu?
Sen naaptın. offfff of ailen buyuk problem senin resmen sömürüyorlar
Evden çalışarak para kazanabilirsin temizliğe gitmene gerek yok
Doğru değil ve sen böyle yaptığın için daha vermezler
Ben 24 yaşındayım, uluslararası bir şirkette Endüstri Mühendisiyim. Fabrikaların verimliliğini artırmak için projeler yönetiyorum, altımda bir sürü insan çalışıyor. Bu emeğimin karşılığında ayda net 115 bin lira maaş alıyorum.
Ama işe başladığım gün babam; 'Kızım sen okudun, büyük adam oldun diye burnun havaya kalkmasın. Paranın ve emeğin kıymetini unutma. Maaş kartın bende duracak, birikimini ben yapacağım' diyerek kartımı aldı.
Sorun şu ki; babam bana aylardır tek bir kuruş bile harçlık vermiyor. 'Baba yol param yok, yemek param yok' dediğimde bana; 'Başının çaresine bakmayı öğreneceksin. Hazıra dağ dayanmaz. Hafta sonları evde yatmak yerine git çalış, alın terinle harçlığını çıkar. Mühendissin diye elin ayağın tutmuyor mu? Gerçek hayatı öğren, nefsin terbiye olsun' dedi.
İnanır mısınız, ben hafta içi plazalarda mühendislik yapıyorum, toplantılara giriyorum. Hafta sonları ise tanınmamak için şehrin uzak semtlerinde gündelikçi olarak evlere temizliğe gidiyorum. Kendi kazandığım 115 bin lira babamın cebindeyken, ben başkalarının tuvaletini ovarak, yerlerini silerek kazandığım 2-3 bin lirayla yol paramı ve öğle yemeğimi çıkarmaya çalışıyorum.
Babam akşamları eve yorgun argın geldiğimde; 'Aferin, bak nasıl pişiyorsun. Temizlik yapmak insanın kibrini kırar, seni hayırlı bir evlat yapar. Senin mühendis maaşınla da abin ticaret kuracak, ona sermaye yapıyoruz' diyor.
Ben ellerim çamaşır suyundan tahriş olmuş haldeyken, abim benim maaşımla kuracağı işin hayalini kuruyor. Babam 'Bu senin iyiliğin için, seni hayatın zorluklarına hazırlıyorum' diyor. Ben de babam beni eğitiyor, kibrimi yenmemi sağlıyor diye düşünüp susuyorum ama çok yoruluyorum. Sizce babamın bu eğitim yöntemi doğru mu?
Hayatımda bu kadar saçma bir şey duymadım trol değilse dehşet korkulu rüya gibi bir şey son zamanlar da duyduğum en tuhaf şey galiba evlen bir an önce baban seni sömürmekten hiç geri durmayacak
Ne denir buna diyecek bir şeyde yok acayip bir şey
Evlen bir an önce kurtul" demişsiniz, ah keşke o kadar kolay olsa... O kapı da benim için kilitli maalesef.
Benim kendi hür irademle, sevdiğim biriyle evlenmem imkansız. Babam bu konuda çok net: 'Kız kısmı hisleriyle değil, babasının aklıyla hareket eder. Aşk karın doyurmaz. Senin kocanı ben seçeceğim; soyumuza, ticaretimize, töremize uygun biri olacak.'
Yani anlayacağınız, babam beni muhtemelen abimin ticaret yapacağı ya da kendisinin işine yarayacak bir ailenin oğluna, kendi seçtiği birine verecek.
Babam 'Seni güvendiğim, malının kıymetini bilen bir ele teslim edeceğim' diyor. Yani benim için evlilik bir kurtuluş değil, sadece yönetim değişikliği olacak gibi duruyor. Babamın evinde neysem, kocamın evinde de o olacağım. O yüzden "kaç kurtul" dediğiniz o yol, benim için çıkmaz sokak...
Bana hep; 'Yarın öbür gün evlenince kocan seni el bebek gül bebek yaşatmaz. Mühendissin diye ev işinden kaçarsan kapının önüne koyulursun. Şimdiden yokluğu ve hizmeti öğren ki kocanın evinde zorlanma, yuvana sahip çık' diyor. Yani beni evliliğe hazırlamak için bu 'eğitimi' veriyor.
Ben yazamıyorum sen bana yazsana hayatın niye bu kadar değişik
Başka bir sebebi yoksa yanlış
Ben 24 yaşındayım, uluslararası bir şirkette Endüstri Mühendisiyim. Fabrikaların verimliliğini artırmak için projeler yönetiyorum, altımda bir sürü insan çalışıyor. Bu emeğimin karşılığında ayda net 115 bin lira maaş alıyorum.
Ama işe başladığım gün babam; 'Kızım sen okudun, büyük adam oldun diye burnun havaya kalkmasın. Paranın ve emeğin kıymetini unutma. Maaş kartın bende duracak, birikimini ben yapacağım' diyerek kartımı aldı.
Sorun şu ki; babam bana aylardır tek bir kuruş bile harçlık vermiyor. 'Baba yol param yok, yemek param yok' dediğimde bana; 'Başının çaresine bakmayı öğreneceksin. Hazıra dağ dayanmaz. Hafta sonları evde yatmak yerine git çalış, alın terinle harçlığını çıkar. Mühendissin diye elin ayağın tutmuyor mu? Gerçek hayatı öğren, nefsin terbiye olsun' dedi.
İnanır mısınız, ben hafta içi plazalarda mühendislik yapıyorum, toplantılara giriyorum. Hafta sonları ise tanınmamak için şehrin uzak semtlerinde gündelikçi olarak evlere temizliğe gidiyorum. Kendi kazandığım 115 bin lira babamın cebindeyken, ben başkalarının tuvaletini ovarak, yerlerini silerek kazandığım 2-3 bin lirayla yol paramı ve öğle yemeğimi çıkarmaya çalışıyorum.
Babam akşamları eve yorgun argın geldiğimde; 'Aferin, bak nasıl pişiyorsun. Temizlik yapmak insanın kibrini kırar, seni hayırlı bir evlat yapar. Senin mühendis maaşınla da abin ticaret kuracak, ona sermaye yapıyoruz' diyor.
Ben ellerim çamaşır suyundan tahriş olmuş haldeyken, abim benim maaşımla kuracağı işin hayalini kuruyor. Babam 'Bu senin iyiliğin için, seni hayatın zorluklarına hazırlıyorum' diyor. Ben de babam beni eğitiyor, kibrimi yenmemi sağlıyor diye düşünüp susuyorum ama çok yoruluyorum. Sizce babamın bu eğitim yöntemi doğru mu?